پنجه آهنین

The Iron Claw 2023
None/10
4 مناسب برای بالاتر از 15 سال

در فیلم پنجه آهنین (The Iron Claw)‌ خانواده فون اریش، در عرصه‌ی کشتی‌ کج به مراحل قهرمانی راه می‌یابند و افتخار آفرینی می‌کنند اما حوادثی اندوهبار استقامت و تحمل آن‌ها را مورد آزمایش قرار می‌دهد. این فیلم در ژانر بیوگرافی، درام و ورزشی به کارگردانی شان دورکین ساخته شده است و بازیگرانی چون زک افرون، جرمی آلن وایت و هریس دیکنسون در آن بازی میکنند.

پنجه آهنین؛ ادای احترامی به خانواده ورزشکار فون اریش

فیلم «پنجه آهنین» محصول آمریکا در 2023 است. این اثر در ژانر درام ورزشی و زندگینامه قرار دارد و فیلمنامه‌اش را شون دورکین، بر اساس زندگینامه خانواده فون اریش نگاشته و کارگردانی کرده است. شرکت مستقل فیلمسازی A24 سازنده و منتشر کننده این فیلم است.‌ زک افرون (کوین ون اریخ)، جرمی الن وایت (کری ون اریخ) و لیلی جیمز (پم اتکینسون) در این درام ورزشی به ایفای نقش می‌پردازند.‌

شرکت A24 اعلام کرد که در 22 دسامبر 2023 (1 دی ماه 1402) قرار است فیلم را منتشر کند.

نفرین فون اریش

داستان فیلم، درباره‌ی زندگی پیروزمندانه و در عین حال غم‌انگیز خانواده‌ی فون اریش است. این خانواده‌ سلسله‌ای از کشتی‌گیران را تقدیم به جامعه آمریکا کردند که تا امروز نیز ادامه دارد. فریتز فون اریش، پدر خانواده، کشتی گیر قهار، پنج فرزند پسر و یک دختر داشت که پنج نفرشان توانستند به شکل حرفه‌ای وارد رینگ کشتی کج شوند. اما آسیب‌های ناشی از ورزش و شهرت، موجب مرگ زودهنگام پنج تن از فرزندانش شد. همین امر موجب شد شایعه‌ای پخش شود که این خانواده نفرین شده هستند. کوین، تنها بازمانده از خانواده‌ی ورزشکار است که در قید حیات است و اکنون 66 سال سن دارد. او صاحب کمربند قهرمانی کشتی کج در شاخه سنگین وزن است.

فیلم پنجه آهنین به کارگردانی شان دورکین

آنچه که در خارج از رینگ رخ می‌دهد اهمیت دارد

پنجه آهنین یک درام ورزشی، مملو از روایت‌های پر احساس و قهرمانی است. این فیلم ادای احترامی به خانواده‌ی افتخار آفرین فون اریش است که سال‌ها در رینگ کشتی‌کج درخشیده‌اند.‌

کارگردان و نویسنده‌ی فیلمنامه، شون دورکین را از کارگردانی تریلر روانشناختی « مارتا مارسی می مارلین» Martha Marcy May Marlen در 2011 با بازی الیزابت اولسن می‌شناسیم. فیلمی موفق که به‌خاطر پیچش داستانی تاریکش مشهور است. دومین فیلم بلند سینمایی او در 2020، «لانه» The Nest نام دارد که جود لاو و کری کون در آن بازی می‌کنند. اکنون با سومین فیلم بلندش « پنجه آهنین» با ژانری متفاوت به سینما بازگشته اشت. او در این فیلم، گاهی از رینگ کشتی فاصله می‌گیرد تا به « نفرین فون اریش» بپردازد. چیزی که مردم معتقد بودند این خانواده اسیر آن شده‌اند. به همین خاطر اگر مخاطب فیلم‌هایی با تم ورزشی نیستید، باید بدانید این فیلم ماجراهای دراماتیک عجیبی در بطن خود دارد.

زک افرون در نقش اسطوره‌ی کشتی کج

زک افرون (Zac Efron)، بازیگر خوش چهره هالیوود است که در این فیلم در نقش کوین فون اریش به ایفای نقش می‌پردازد. ماندگارترین نقش او در سینما، در درام «فوق‌العاده شرور، به طرز وحشتناکی شیطان و پست» (Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile) در 2019 در نقش تد باندی، قاتل زنجیره‌ای مرموز بود.‌

‌کوین فون اریش، با موهای آشفته و جثه‌ای چالاک، غرق خون و عرق در رینگ کشتی کج، پیروزمندانه مبارزه می‌کند تا نام خانواده را همچنان در صدر نگه دارد. کوین از دهه هفتاد ورزش حرفه‌ای را آغاز کرد و پا به پای برادرانش تا دهه‌ی 80 و 90 همچنان در اوج بود. مبارزات او با پای برهنه معروف است.

زک افرون میلیون‌ها طرفدار اینستاگرامیش را از چند و چون فیلمبرداری و مراحل ساخت آن با عکس‌هایی که در مراحل مختلف به اشتراک می‌گذاشت آشنا کرد. او به‌خاطر این نقش، به وزن و حجم عضلاتش به طرز محسوسی اضافه کرد.

فیلم The Iron Claw را چگونه آنلاین تماشا کنیم؟

شما می‌توانید برای تماشای آنلاین فیلم سینمایی کمدی «پنجه طلایی» به رسانه پلانو مراجعه کنید. این VOD فیلم را با کیفیت HD‌ در اختیار شما قرار خواهد داد تا لحظات جذابی را با تماشای این درام ورزشی و صحنه‌های مبارزه کشتی کج تجربه کنید.

فیلم‌های مرتبط با پنجه آهنین

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟