فیلم لی داستان واقعی یک زن عکاس را روایت میکند که در روزهای جنگ جهانی دوم در بسیاری از صجنه های مهم جنگ حضور داشت. لی میلر که تا قبل از جنگ به عنوان یک مدل فعالیت میکرد پس از جنگ به عنوان یک عکاس خبرنگار فعالیتش را ادامه داد. در فیلم Lee 2023 کیت وینسلت نقش این عکاس جنگی را بازی میکند. فیلم در 15 آذر 1402 توزیع و منتشر خواهد شد. پس از انتشار نسخه با کیفیت فیلم میتوانید از تماشای آنلاین آن در سایت پلانو لذت ببرید.

فیلم لی داستان مدلی که عکاس جنگ شد

فیلم لی ساخت سال 2023 راوی داستان واقعی لی میلر است. کسی که ابتدا به عنوان یک مدل فعالیت میکرد و در تصمیمی بزرگ به عنوان یک عکاس جنگی سر از میادین نبرد در روزهای جنگ جهانی دوم در آورد. او در این تصمیم در یک تغییر بزرگ از صنعت مدلینگ به یک عکاس برای مجله Vogue تغییر شغل داد.‌ Lee 2023 در قالب یک فیلم بیوگرافی داستانش را در مایه درام و تاریخی روایت میکند

یکی از عکسهای ثبت شده توسط لی میلر در دوران جنگ جهانی دوم

لی میلر که بود و چه کرد

لی میلر (Elizabeth "Lee" Miller, Lady Penrose) پس از تجربه زندگی به عنوان یک مدل در پاریس عکاسی را آموخت و با شعله ور شدن آتش جنگ جهانی دوم علیرغم مخالف خانواده‌اش حاضر به بازگشت به ایالت متحده آمریکا نشد. او در روزهای جنگ به عنوان یک خبرنگار و عکاس خبری فعالیت کرد. ثبت پرتره پرستاران در خطوط مقدم و پشت آن، انعکاس استفاده از بمبهای ناپالم در محاصره سنت مالو، تهیه خبر و عکس از نبرد آزادی پاریس و تهیه گزارش و عکس از اردوگاه های کار اجباری ارتش نازی از جمله کارهای ماندگار او هستند.

Lee 2023 اولین آزمون بلند الن کوراس

الن کوراس در فیلم لی اولین تجربه خود را در ساخت فیلم داستانی بلند تجربه می‌کند. او قبل از این با فیلمی مثل The Betrayal در ژانر مستند در صحنه اسکار 2009 مورد تحسین واقع شده و حتی در این شاخه برای دریافت جایزه اسکار نامزد بوده است. الن کوراس را به عنوان یک فیلمبردار صاحب سبک هم میشناسیم، کسی که‌ سابقه فیلمبرداری فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک را هم در کارنامه دارد و در بسیاری از جشنواره هایی که در قامت یک فیلمبردار حاضر بوده است، مورد تحسین واقع شده.

این کارگردان زن اهل ایالات متحده در فیلم لی، احتمالا نطقه عطف دوران کاری اش را تجربه خواهد کرد. فیلمی که شاید عنوان کارگردان را هم تراز یک فیلمبردار برجسته در کارنامه او پر رنگ کند.

بازیگران و عوامل فیلم لی

الن کوراس برای فیلم لی Lee 2023 از بازیگر نام آشنایی به نام کیت وینسلت (در نقش لی میلر) در کنار نامهایی مثل الکساندر اسکاشگورد و آندره‌آ ریسبرو و ماریا کوتیار استفاده کرده است. در میان این نامها وینسلت و کوتیار برنده سابفه برنده شدن اسکار را دارند، ریسبرو برای اسکار نامزد بوده و اسکاشگورد در ویترین افتخاراتش امی را دارد. این یعنی از حیث تجربه و استعداد تیم بازیگری دست کارگردان در اولین تجربه فیلم بلندش از است تا اثری ماندگار خلق کند.

پسر لی میلر نویسنده کتابی که منبع الهام فیلم لی شد

آنتونی پنروز نویسنده کتاب «The Lives of Lee Miller » است. کتابی که بر اساس آن فیلم لی ساخته شده است. جالب است بدانید پدر او سر ریچارد پنروز است و مادرش هم لی میلر، عکاسی که فیلم لی زندگی او را روایت میکند. آنتونی پسر لی خودش هم در زمینه عکاسی فعالیت میکند.

فیلم Lee 2023‌ را چطور ببینیم؟

فیلم لی (Lee 2023)‌ در 6 دسامبر 2023 منتشر و توزیع خواهد شد، یعنی در 15 آذر 1402. پس از انتشار نسخه با کیفیت فیلم میتوانید آن را در سایت پلانو تماشا کنید. همراه با پلانو از تماشای آنلاین فیلم لذت ببرید.

فیلم‌های مرتبط با لی

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟