فیلم موتورسواران به کارگردانی و نویسندگی جف نیکولز در ژانر جنایی و درام داستان گروهی از موتورسواران در دهه شصت میلادی است که بر اساس کتاب-عکسی از دنی لیون (چاپ 1967) ساخته شده است. در این فیلم کتی (با بازی جودی کامر) همسر موتورسواری به نام بنی است که نقش او را آستین باتلر بازی می‌کند. این موتورسوار جسور به رهبر گروه جانی (با بازی تام هاردی) بسیار وفادار است. در طول زمان تغییر ماهیت گروه چالشهای متفاوتی ایجاد میکند. فیلم موتورسواران در یکم دسامبر 2023 (دهم آذر 1402) توسط استودیو قرن بیستم اکران خواهد شد.

فیلم موتورسواران؛ عشق، موتور و باقی چیزها

در فیلم موتورسواران کتی با بنی ازدواج کرده است، کسی که یکی از اعضای بی پروا و جسور وندالهای موتورسوار است. آنها به رهبر گروه خود، جانی (با بازی تام هاردی) بسیار وفادار هستند و گروهشان از زمانی که تنها باشگاهی محلی و مشتکل از افراد خارجی بود تغییر کرده است. چیزی که در این گروه بین همه اعضا و اطرافیان پذیرفته شده است احترامی است که اکثریت برای جانی قائل هستند.

کتی در طول سالهای زندگی کتی احساس میکند برای داشتن توجه شوهرش یک رقیب سرسخت دارد، جانی رهبر گروه. چالش اصلی زمانی آغاز میشود که این باند موتورسوار به مرور ماهیتی خطرناک پیدا میکند و 3 قهرمان هسته اصلی داستان در مورد همه چیز باید از نو تصمیم بگیرند.

درباره کارگردان فیلم

کارگردان فیلم موتورسواران را با دو مساله میشناسند اول اینکه بیشتر فیلمهای او در فضای جنوب ایالات متحده را دارند و در این پس زمینه اتفاق می افتند و دوم همکاری طولانی مدت او با مایکل شنون است و این بازیگر در تمام فیلمهای بلند او حضور داشته است. جف نیکولز کارگردان فیلمهای تحسین شده ای مانند Take Shelter (2011), Mud (2012), Midnight Special (2016) and Loving (2016) است که برای این عنوان آخر از قضا نامزد نخل طلای کن 2012 هم بوده است.

حضور آستین باتلر در فیلم موتورسواران

ستارگان فیلم موتورسواران

برای بسیاری از اهالی سینما حضور تام هاردی در هر فیلمی یعنی لااقل به یکبار تماشا می ارزد. خبر خوب در مورد فیلم موتورسواران حضور تام هاردی دوست داشتنی در نقشی کاریزماتیک و پرچالش است. او در فیلم نقش جانی، رهبر گروه موتورسواران را بازی میکند.

جودی کامر در نقش کتی دیگر ستاره این فیلم است که تجربه درخشش در بفتا و امی را با فیلمهایی مانند Killing Eve و Help داشته است. او نقش همسر بنی را بازی خواهد کرد که در فیلم بر عهده آستین باتلر است. این بازیگر با فیلم الویس تواناییی های خودش را به مخاطب و منتقد ثابت کرده است.

‌سه ستاره با استعداد همگی پس از سال‌های فعالیت‌ به این پروژه می‌پیوندند. کامر به تازگی در فیلم آخرین دوئل The Last Duel به کارگردانی ریدلی اسکات و فصل نهایی سریال کشتن ایو Killing Eve بازی کرده است. باتلر نیز به تازگی در کانون توجهات قرار گرفته و در قسمت دوم فیلم تلماسه Dune نقش شرورفید روثه Feyd-Rautha را بر عهده خواهد داشت. هاردی نیز به فصل شش مجموعه تلویزیونی پیکی بلایندرز Peaky Blinders بازگشت و در ونوم Venom: Let There Be Carnage نقش ادی بروک را Eddie Brock را ایفا کرده است.

نتیحه حضور این مثلت توانمند بازیگری در فیلم موتورسواران در کنار کارگردانی جف نیکولز اثری تماشایی است که از همین حالا جای خود را در لیست تماشای علاقمندان به سینما باز کرده است.

ساخت فیلم موتورسواران (2023) بر اساس کتاب-عکسی از دنی لیون

ایده فیلم موتورسواران از کجا آمد؟

ایده ساخت فیلم موتورسواران از سال 2018 در ذهن جف نیکولز بود. او میخواست بر اساس کتاب عکاسی دنی لیون (چاپ 1967) فیلمی بسازد. ماجرا اما همین بود و نه فیلمنامه ای وجود داشت نه طرحی عملیاتی. احتمالا تلنگری که مایکل شنون به جف نیکولز زد باعث تولد فیلم شده باشد؛ جایی که او به کارگردان فیلم موتورسواران گفت :

« تو برای مدت طولانی در مورد آن ایده لعنتی صحبت می کنی. تو هرگز آن [فیلم] را نخواهی ساخت »

اینبار فیلمنامه در 2022 نوشته شد تا همه چیز فقط یک ایده نباشد و همه چیز طبق یک زمان بندی منظم پیش رفت تا در فاصله اکتبر تا دسامبر 2022 کار فیلمبرداری در اوهایو شروع شود و پایان یابد.

آیا میدانستید؟

  • فیلم موتورسواران پنجمین همکاری مایکل شنون و جف نیکولز است
  • هر سه بازیگر اصلی فیلم تجربه نامزدی برای جایزه اسکار را داشته‌اند
  • باند موتورسواری که سوژه ساخت این فیلم هستند هنوز هم وجود دارد
  • تتوهای مصنوعی دست آستین باتلر در فیلم به قدری واقعی به نظر میرسند که مصاحبه کننده ای از او پرسیده بود چه زمانی فرصت کرده همه آنها را انجام دهد

فیلم چه زمانی اکران میشود؟ کجا آن را ببینیم؟

استودیو قرن بیستم و والت دیزنی استودیو موشن، این فیلم را 10 آذر 1402 در آمریکا اکران خواهند کرد. پس از انتشار نسخه با کیفیت فیلم میتوانید از تماشای آنلاین آن در سایت پلانو لذت ببرید.

فیلم‌های مرتبط با موتورسواران

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟