فیلم قهرمانان ماسک طلایی Heroes of the Golden Masks 2023

قهرمانان ماسک طلایی

Heroes of the Golden Masks 2023
7.2/10
3 مناسب برای بالاتر از 12 سال

انیمیشن قهرمانان ماسک طلایی (Heroes of the Golden Masks) محصول سال 2023 کشور کانادا است. شان اورایلی کارگردانی این انیمیشن را بر عهده داشته است و برای صداپیشگی فیلم از دو بازیگر قدیمی و باتجربه سینما یعنی کریستوفر پلامر و ران پرلمن بهره گرفته است. این انیمیشن آخرین فعالیت هنری پلامر، بازیگر اسطوره‌ای سینما نیز هست. در این انیمیشن با چارلی پسری یتیم و بی‌خانمان آمریکایی آشنا می‌شویم که طی اتفاقی جادویی به چین باستان سفر می‌کند. او با ابرقهرمانانی آشنا می‌شود که به کمک او برای مقابله با دشمن سلطه جو نیاز دارند. برای تماشای آنلاین این انیمیشن پرحادثه و پرهیجان با رسانه پلانو همراه باشید.

قهرمانان ماسک طلایی: سفر جادویی

انیمیشن «قهرمانان ماسک طلایی» اثری در ژانر اکشن و ماجراجویی فانتزی است که در سال 2023 توسط گراویتاس ونچر کانادا به اکران درآمده است. این انیمیشن رایانه‌ای توسط زوج میشل و شان اورایلی در استودیوی تولید کتاب‌های مصور و انیمیشن‌سازی آرکانا استودیو تهیه شده است. شان اورایلی (Sean O’Reilly) انیمیشن را بر اساس فیلمنامه جیم کامرود و برایان اسمیت کارگردانی کرده است.‌فیلمنامه این فیلم از کتابی به همین نام نوشته جان ویلسون نویسنده اسکاتلندی کانادایی اقتباس شده است.

در این انیمیشن صداپیشگان شناخته شده‌ای به جای شخصیت‌های اصلی گویندگی کرده‌اند. کریستوفر پلامر یکی از بازیگران اسطوره‌ای سینما در آخرین نقش‌آفرینی هنری در نقش ریتزو صدا پیشگی کرد.‌

ران پرلمن بازیگر کهنه‌کار و با استعداد آمریکایی کونیا (بدمن انیمیشن) را بازی کرده و پتون اوسوالد در نقش آزوپ ایفای نقش کرده است. در کنار این گویندگان، کیفر اورایلی (چارلی)، بایرون من (جیاهائو)، اوزریک چاو (ژو)، ناتاشا لیو بوردیتزو (لی) و شان پاتریک اورایلی (تورمن) را گویندگی کرده‌اند.

قهرمانان ماسک طلایی انیمیشن ساخت کانادا

قهرمانان ماسک طلایی برای نجات چین

چارلی پسری یتیم و بی خانمان ساکن شهر شیکاگو آمریکا است. او که در خیابان‌های شهر زندگی می‌کند یاد گرفته است که برای زنده‌ماندن باید تر و فرز بوده و زود گلیمش را از اب بیرون بکشد. چیزی که چارلی نمی‌داند این است که سال‌ها قبل و در شرق دور، قهرمانان ماسک طلایی در حال نبرد با فرد شیطان صفتی به نام کونیا هستند و نیاز به کمک دارند.

طی اتفاقاتی جادویی، چارلی خود را در گذشته چین باستان و شهر گمشده سانژینگدوی پیدا می‌کند. او خیلی زود بر ترسهایش غلبه کرده و به یکی از اعضای گروه ابرقهرمانان ماسک طلایی تبدیل می‌شود. چارلی در کنار تلاش برای نجات شهر، برای دزدی ماسک طلایی که منبع قدرت قهرمانان است نیز نقشه می‌کشد.‌

انیمیشن مستقل ولی قابل اعتنا

قهرمانان نقاب‌ طلایی با بهره‌گیری از علاقه‌مندی به سینمای ابرقهرمانی که در سراسر جهان سینما وجود دارد ساخته شد. این انیمیشن مستقل نسبتاً کوچک به طور دغدغه‌مندی برای ثبت فرهنگ‌ها و سنت‌های چین باستان طراحی شده است.‌

دال مرکزی داستان در مورد این است که چگونه یک پسر جوان بی‌خانمان که تربیت درستی ندارد، فروتنی را یاد می‌گیرد تا نه فقط به یک قهرمان، بلکه به انسان بهتری تبدیل شود. مقایسه کردن این انیمیشن با انیمیشن‌های غول‌های هالیوودی کار درستی نیست. خود سازندگان اثر هم در این مورد ادعایی نداشته و تلاش کردند صرفا سر و شکل آبرومندی به ظاهر اثرشان بدهند. در عوض آنها، روح را به داستانشان دمیدند. ‌این فیلم در روح خود تلاش دارد تا پیام‌های انسانی را به کدکان بیاموزدو از عدالت اخلاقی، غرور و وفاداری و تلاش برای دانستن تفاوت بین درست و غلط دفاع کنند.‌

داستان با چارلی، نوجوانی دله دزد و بی‌خانمان شروع می‌شود. او ناگهان در دنیای فانتزی و در جایگاه یکی از منجیان مردم قرار می‌گیرد. همه چیز برای او مسخره و بازی به نظر رسیده و هم و غم او نه نجات مردم که دزدیدن نقاب گرانبهاست. ولی مسیر داستان به گونه‌ای پیش می‌رود که شخصیت او کم کم رشد کرده و او نه در بیرون که در درونش به تعالی و درجات انسانی و انسان دوستی بالا می‌رسد.

سازندگان این انیمیشن علیرغم به تصویر کشیدن هیولاهای ترسناک و جانوران اسطوره‌ای در نبردها، تلاش کرده‌اند که فیلم برای مخاطب کودک و نوجوان ترسناک نبوده و او از دیدن آن و دریافت پیام‌های انسانی‌اش لذت ببرد.

‌انیمیشن‌ Heroes of the Golden Masks را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این انیمیشن فانتزی اکشن هم اکنون در سایت پلانو در دسترس شما است تا از تماشای آنلاین آن لذت ببرید. پلانو سینمای خانگی شما است تا فاصله شما با سینمای روز دنیا تنها یک کلیک باشد.

فیلم‌های مرتبط با قهرمانان ماسک طلایی

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟