فیلم سرزمین موعود (The Promised Land 2023) در ژانر بیوگرافی، درام و تاریخی به کارگردانی نیکلای آرسل‌ماجرای سرباز فقیر به نام لودویگ کالن (با بازی مدس نیکلسن) است که راهی زمینی بایر می‌شود تا با زراعت و ساخت شهرکی کشاورزی افتخار و ثروت کسب کند. در این راه او با ارباب منطقه دچار اختلاف میشود و این دشمنی چالشهای زیادی به وجود می آورد. این فیلم نامزد جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز بوده است و در 13 مهر اکران جهانی خواهد داشت. پس از انتشار نسخه با کیفیت فیلم از تماشای آنلاین آن در سایت پلانو لذت ببرید.

فیلم سرزمین موعود؛ این زمین باید سبز شود

فیلم سرزمین موعود روایت داستان لودویگ کالن است که به فرمان عمومی پادشاه در سال 1755 راهی سرزمین و زمینهایی بایر می‌شود تا با زراعت و کشت کار به ثروت و افتخار دست یابد. او که پیش از این به عنوان یک سرباز فقیر روزگار خود را گذرانده است با این رویا راهی منطقه بایری به نام یوتلند میشود.

رویای کالن به زودی با مانعی بزرگ روبرو میشود، فردریک دی شینکل فردی نفوذ در منطقه است و اعتقاد دارد این زمینها متعلق به او هستند و پادشاه حقی در آنها ندارد. به این ترتیب کالن دشمنی سرسخت و بی رحم پیدا میکند. کالن به عادت یک کهنه سرباز سر تسلیم ندارد و تصمیم به مبارزه میگیرد و در سمت مقابل شینکل هم هیچ خط قرمزی ندارد و تلاش میکند کالن را از زمینها دور کند. این تقابل هم کالن را با خطر مرگ روبرو میکند هم برای همراهان او مشکلات زیادی ایجاد میکند چرا که یک زوج جوان به او پیوسته اند که قبلا در خدمت ارباب بی رحم ماجرا بوده اند.

نیکلای آرسل کارگردانی صاحب سبک

آرسل، کارگردان فیلم سرزمین موعود و احتمالا مهمترین نقطه قوت این فیلم است. او را پیشتر با فیلم «یک رابطه سلطنتی» می‌شناسیم، فیلمی که جایزه جشنواره فیلم برلین را کسب کرد و در آکادمی اسکار هشتاد و پنجم، نامزد بهترین اسکار فیلم غیر انگیسی زبان شد. کارگردان دانمارکی فیلم سرزمین موعود جز صحنه اسکار، کسب افتخار در بفتا با فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» را هم در کارنامه دارد و در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی دانمارک را تجربه کرده است.

مدس تیکلسن ستاره فیلم سرزمین موعود 2023

ستاره‌های فیلم سرزمین موعود

کارگردان دانمارکی فیلم The Promised Land 2023 در فیلمش ستاره بزرگی مانند مدس نیکلسن را همراه دارد. بازیگری که به موازات پیشرفت صنعت فیلمسازی در دانمارک پله‌های افتخار را آرام آرام طی کرد و تبدیل به بازیگری شناخته شده در سینمای جهان شد. اهالی سینما او را با سریال هانیبال، فیلم دکتر استرینج، یک رابطه سلطنتی و کازینو رویال میشناسند. بازیگر نقش اصلی فیلم سرزمین موعود در فیلم «شکار» جایگاهش را در سینمای جهان تثبیت کرد و جایزه بهترین بازیگر نقش جشنواره کن را به خانه برد. از دیگر ستاره های فیلم سرزمین موعود میتوان به گوستاو لیند سوئدی و آماندا کالین اشاره کرد.

مد نیکلسن و بازی در نقشی چند لایه

مد نیکلسن را در فیلم سرزمین موعود متفاوت تر از همیشه خواهیم یافت. او دیگر نه هانیبال لکتر را یادآوری می‌کند نه نقشش در ایندیانا جونز نه کاراکتری در فیلم جیمز باند. او به معنای واقعی سربازی در قرن 17 است که از یک سو باید از کسانی که به او اعتماد کرده‌اند محافظت کند و به اهدافش برسد هم در مقابل شخصیت شرور ماجرا قد علم کند. معنای این ماجرا تماشای سربازی خشن است که در روی دیگر سکه باید مثل پدری مهربان از خانواده محافظت کند. به نظر می‌رسد نیکلسن به خوبی از عهده ماجرا برآمده است و حاصل کار نقشی باورپذیر است که حتی برای قضاوت کردن او تماشاگر کار راحتی در پیش ندارد.

وسترن دانمارکی در جشنواره ونیز

سرزمین‌های وسیع و بایر، سکوت پر رمز و راز قبل حادثه، شخصیتی شرور و بدون خط قرمز، زنی که باید از او محافظت شود و حضور یک قهرمان. همه چیز ما را به یاد وسترن می اندازد. وسترنی که البته نیکلای آرسل آن را در نسخه خودش ارائه میکند و نتیجه آنقدر رضایت بخش هست که در جشنواره فیلم ونیز توجه و افتخار را نصیب سازندگان فیلم کرد.

نامی که تغییر کرد

نسخه اصلی فیلم در دانمارک نام دیگری غیر از سرزمین موعود دارد. حرامزاده (Bastarden) عنوان اصلی و دانمارکی فیلم است و احتمالا بیشتر نمایانگر روح ناآرام وقایع فیلم است. به هر دلیل سازندگان فیلم ترجیح دادند این فیلم با عنوان دیگری بیرون دانمارک نمایش داده شود و عنوان The Promised Land 2023 برای آن انتخاب شد

سرزمین موعود را چطور ببینیم؟

سرزمین موعود در ماه سپتامبر در جشنواره هایی مانند جشنواره ونیز و کانادا به نمایش درآمده و 13 مهر 1402 ( 5 اکتبر 2023) اکران جهانی خواهد داشت. پس از انتشار نسخه با کیفیت فیلم میتوانید از تماشای آن در پلانو لذت ببرید. پلانو سینمای خانگی شما است برای دسترسی به فیلمهای روز سینمای جهان.

فیلم‌های مرتبط با سرزمین موعود

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟