انیمیشن الیو (Elio) محصول پیکسار_دیزنی آمریکا در 2024 در ژانر ماجراجویی، کمدی و علمی تخیلی است. این انیمیشن ماجراهای پسربچه‌ی 11 ساله‌ای به نام الیو را روایت می‌کند که ناخواسته سفیر زمین در سازمان بین سیاره‌ای در کهکشان می‌شود در حالی که مادرش روی یک پروژه مخفیانه برای رمزگشایی پیام فرازمینی‌ها کار می‌کند. این انیمیشن قرار است در 1 مارس 2024 (11 اسفند 1402) توسط استودیو والت دیزنی به انتشار برسد. پلانو، «الیو» را به محض انتشار نسخه با کیفیت این کارتون، آن را برای تماشای آنلاین، با کیفیت HD و دوبله فارسی فراهم خواهد کرد.

انیمیشن الیو: پسربچه 11 ساله، سفیر زمین در میان فرازمینی‌ها

انیمیشن سینمایی «الیو» Elio محصول دیزنی-پیکسار آمریکا در 2024 است. این انیمیشن در ژانر کمدی، ماجراجویی، خانوادگی، علمی-تخیلی و فانتزی قرار دارد و آدرین مولینا Adrian Molina نویسنده و کارگردان آن است. ساخت آن را والت دیزنی Walt Disney Pictures به همراه استودیو انیمیشن پیکسار Pixar Animation Studios که حالا زیر مجموعه‌ی دیزنی محسوب می‌شود، بر عهده دارد. قرار است دیزنی آن را در 1 مارس 2024، 11 اسفند 1402 به انتشار برساند.‌

امریکا فرارا (اولگا سولیس)، جمیله جمیل (سفیر کوئستا)، یونس کیبریب (الیو) و برت گرت (سفیر گریگون) از صداپیشگان این انیمیشن هستند.

بالاخره فرازمینی‌ها ارتباط برقرار می‌کنند

الیو، پسربچه‌ای 11 ساله است که ناخواسته سفیر زمین در کره‌ای دیگر می‌شود. او دارای قوه تخیل بسیار قوی است اما در ذهنش هم نمی‌گنجید که به چنین دردسری بیفتد. مادر الیو که یک نظامی مسئول پروژه امنیتی سری است، در مرکز تحقیقش پیامی به این مضمون دریافت می‌کند: «ما را نزد رهبرتان ببرید.» همزمان یک سفینه فضایی به سطح زمین می‌آید و الیو را با خود به سازمان بین سیاره‌ای معروف به کومونیورس می‌برد. جایی که سفیران سراسر کیهان گردهم می‌آیند.‌

وقتی الیو آن‌جا حضور پیدا می‌کند و با موجودات فرازمینی عجیب مواجه می‌شود، از ترس جانش ناخواسته اعلام می‌کند که نماینده زمین است. با وجود مسئولیت سنگینی که روی دوش الیو گذاشته شده، او سعی می‌کند خود را با موقعیت جدید وفق دهد و با فرازمینی‌های مختلف حرف بزند، تحت آزمایشات مختلف قرار گیرد و به نحوی کشف کند که چگونه می‌توان در مقام نماینده زمین، بهترین بود.

پیکسار و ایده‌های بی‌بدیلش

برای سالیان دراز، انسان‌ها سعی کرده‌اند که با فرازمینی‌ها ارتباط برقرار کنند. حالا در انیمیشن جدید دیزنی و پیکسار، فرازمینی‌ها پاسخ داده‌اند و قصد دارند تا زمین و موجوداتش را بهتر بشناسند. وقتی نام پیکسار در عنوان فیلم می‌درخشد، باید بدانیم که با یک انیمیشن درجه یک با ایده‌ای کاملا جدید و خلاقانه مواجهیم. هر بار استودیو پیکسار که حالا با دیزنی ادغام شده‌ است انیمیشنی می‌سازد، دنیای رنگارنگ بی‌بدیلی خلق می‌کند که حتی برای مخاطب بزرگسال نیز دلنشین و سرگرمی‌آفرین است.

پسربچه‌ی خلاقی که اعتماد به نفس پایینی دارد و حتی با هم سن و سالانش نیز سازگار نیست، حالا برای یک مأموریت مهم ناخواسته وارد فضا شده است. فرصتی برای او فراهم شده تا بدون هیچ فشار اجتماعی، ارتباط برقرار کند زیرا فرازمینی‌ها هیچ ایده‌ای ندارند که انسان‌بودن چگونه است. برای الیو فرصتی پیش آمده که از پوسته‌ی خود بیرون آید و این می‌تواند پیام مهمی برای مخاطب داشته باشد. تشویق به کنار گذاشتن ترس و مواجه‌شدن با موقعیت‌هایی که ما را از محدوده‌ی امن اجتماعیمان خارج می‌کند درس این انیمیشن است.

آدرین مولینا خالق ایده‌ی الیو

آدرین مولینا Adrian Molina در اولین تجربه‌ی کارگردانی فیلم بلند سینمایی، این انیمیشن را خلق کرده است. او از 2007 در استودیوی پیکسار مشغول به کار است. مولینا نویسنده فیلمنامه و دستیار کارگردان انیمیشن «کوکو» Coco در 2017 بود. در سپتامبر 2022 فیلم با حضور مری آلیس درام Mary Alice Drumm تولید کننده آن معرفی شد. در آغاز مراسم معرفی فیلم، یک سوال مطرح شد: «اگر در کیهان تنها نباشیم و هر چه در مورد فرازمینی‌ها شنیدیم درست باشد چه؟» و بعد روی صفحه‌ی بزرگ نمایش پیام: «ما را نزد رهبرتان ببرید» ظاهر شد تا یک اعلام جذاب برای فیلم تازه پیکسار باشد. باید تا اواخر زمستان صبر کرد تا فهمید رهبر زمینی‌ها از پس این مسئولیت بر خواهد آمد یا خیر.

پلانو، بهترین انتخاب برای تماشای آنلاین انیمیشن Elio

برای تماشای آنلاین انیمیشن علمی تخیلی «الیو» به رسانه پلانو فیلم مراجعه کنید. این VOD فیلم را به محض انتشار با کیفیت HD‌ و دوبله فارسی برایتان فراهم خواهد کرد تا با الیو در ماجراهای سفر به فضا همراه باشید.

فیلم‌های مرتبط با الیو

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟