فیلم «موفاسا: شیر شاه»‌ Mufasa: The Lion King محصول والت دیزنی آمریکا در 2024 ، پیش‌درآمدی بر نسخه لایو اکشن انیمیشن «شیر شاه» است. بری جنکینز، برنده جایزه اسکار، کارگردانی آن را برعهده دارد. داستان آن، روایت زندگی موفاسا، شیر شاه پدر و روابط او با برادرش اسکار در جوانی است. قرار است والت دیزنی آن را در 5 جولای 2024، 15 تیر 1403 منتشر کند. پلانو، آن را با دوبله فارسی و کیفیت HD برای تماشای آنلاین در اختیارتان خواهد گذاشت.

‌موفاسا: شیر شاه پدر در جوانی

فیلم «موفاسا: شیر شاه» Mufasa: The Lion King محصول آمریکا در 2023 است. این اثر در ژانر موزیکال، درام، ماجراجویی و خانوادگی قرار دارد و والت دیزنی Walt Disney Pictures و شرکت پاستل Pastel Production سازندگان آن هستند. جف ناتانسون فیلمنامه‌ی این اثر را نگاشته و بری جنکینز Barry Jenkins آن را کارگردانی کرده است. این فیلم، پیش‌درآمدی بر نسخه 2019 «شیر شاه» است و به سبک انیمیشن کامپیوتری فوتورئالیستی ساخته شده است. این انیمیشن واقع‌گرایانه، قرار است توسط والت دیزنی در 5 جولای 2024، 15 تیر 1403 به انتشار برسد.

هنرپیشگانی چون سث روگان(پامبا)، اورن پیر (موفاسا)، بیلی ایچنر (تیمون)، کلوین هریس جونیور (تاکا) و جان کانی (رافیکی) از صداپیشگان این انیمیشن هستند.

داستان «موفاسا: شیر شاه»

هنوز جزییات داستان فیلم منتشر نشده است اما زمانی که فیلم در 2020 معرفی شد، اشاره شد که پیش‌درآمدی است که بین گذشته و حال در رفت و آمد است. چیزی مثل «پدرخوانده 2». در مراسم معرفی فیلم‌های دیزنی پیکسار، D23، تیزر کوتاهی نشان داده شد که رافیکی، مورد اعتمادترین مشاور پادشاه، در مورد گذشته‌ی موفاسا، شیرشاه پدر، با پامبا و تیمون حرف می‌زند.

شاید هم فیلم به سراغ رمان «شیر شاه» برود که اصل داستان از آن اقتباس گرفته است. در کتاب، داستان دو برادر شرح داده می‌شود که نسخه‌های جوان‌تر موفاسا و اسکار هستند. این فیلم یک عنصر از رمان را به عاریت گرفته است: کلیون هریسون جونیور به عنوان صداپیشه تاکا معرفی شد. برادر کوچکتر موفاسا، قبل از اینکه به اسکار ملقب شود، تاکا نام داشت.

نسخه واقع‌گرایانه از شاه شیر، پر فروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما

فیلم «موفاسا: شیر شاه» پیش درآمدی بر «شیر شاه» در 2019 است که آن هم بازسازی نسخه کلاسیک «شیر شاه» والت دیزنی در 1994 است. نسخه 2019، به سبک انیمیشن لایو اکشن فوتورئالیستی (واقع‌گرایانه) ساخته شد و اکنون، پیش‌درآمد آن نیز همان سبک را دنبال می‌کند.‌

پس از اکران فیلم قبلی، دیزنی با هزینه 260 میلیون دلار توانست بیش از 1.6 میلیارد دلار فروش داشته باشد. با این حساب، «شاه شیر» 2019، هفتمین فیلم پر فروش تاریخ سینما و پر فروش‌ترین انیمیشن همه ادوار شد. این دلیل خوبی‌ست که شرکت والت‌دیزنی بخواهد موفقیت تجاری گذشته‌اش را تکرار کند و دنباله آن را بسازد.

در سپتامبر 2020 اعلام شد که به دنبال نسخه فوتورئالیستی «شاه شیر» در 2019، قرار است پروژه‌ای به کارگردانی بری جنکینز آغاز شود که به گذشته‌ی موفاسا، شاه پدر می‌پردازد. در مراسم معرفی انیمیشن اکسپو D23 در 2022 «موفاسا: شاه شیر» به شکل رسمی معرفی شد.

بری جنگینز، برنده اسکار، کارگردان پیش درآمد شیر شاه

بری جنکینز Barry Jenkins، فیلمنامه نویس و کارگردان امریکایی این قسمت از شیر شاه است. او با فیلم تحسین شده «دارویی برای افسردگی» Medicine For Melancholy در 2008 به شهرت جهانی رسید. 8 سال بعد، او شاهکار خود به نام «مهتاب» Moonlight را تقدیم سینما کرد که در 8 شاخه نامزد دریافت جایزه اسکار شد و در شاخه بهترین فیلمنامه، جنکینز توانست اسکار را تصاحب کند.

‌کارگردان نسخه قبلی، جان فاورو Jon Favreau بود که اکنون روی پروژه‌ی سریال جنگ ستارگان مشغول است. با اینکه جنکینز افتخارات زیادی در زمینه فیلمنامه نویسی دارد اما نگارش فیلمنامه «موفاسا:شیر شاه» به عهده جف ناتانسون، فیلمنامه نویس نسخه 2019 گذاشته شده است.

تا به حال این کارگردان، فیلم‌های انیمیشن کامپیوتری را کارگردانی نکرده و این عدم سابقه، نگرانی‌هایی برانگیخته است اما خود جنکینز در مورد کارگردانی این اثر می‌گوید: «من با شخصیت‌های فیلم بزرگ شده‌ام. آنها برای من اهمیت زیادی دارند. پادشاهان هویتی شخصی دارند و مسیری که طی کرده‌اند و اتفاقاتی که افتاده تا به آن نقطه برسند اهمیت دارد. برای من کار دشواری نیست و فشاری احساس نمی‌کنم. تنها می‌خواهم یک اثر ماندگار تحویل بدهم.»

ترکیب طلایی هانس زیمر، فرل ویلیامز و نیکلاس بریتل برای آهنگسازی این فیلم

هانس زیمر، یکی از مشهورترین و توانمندترین آهنگسازان و موسیقی‌دانان حال حاضر، همچون «شیر شاه» 2019، آهنگساز موسیقی متن فیلم است .در کنار او فرل ویلیامز، خواننده و تهیه کننده مشهور موسیقی نیز حضور دارد. علاوه بر آن آهنگساز برنده جایزه امی، نیکلاس بریتل نیز با آنها همکاری می‌کند. با این تیم قدرتمند می‌توان انتظار خلق شاهکاری از موسیقی فیلم باشیم.

پلانو، بهترین انتخاب برای تماشای آنلاین «موفاسا: شیرشاه»

برای تماشای آنلاین انیمیشن واقع‌گرایانه «موفاسا: شیر شاه» به رسانه پلانو فیلم مراجعه کنید. این VOD فیلم را به محض انتشار با کیفیت HD‌ و دوبله فارسی برایتان فراهم خواهد کرد تا به تماشای یکی از جذاب‌ترین انیمیشن‌های والت دیزنی بنشینید و لذت ببرید.

فیلم‌های مرتبط با موفاسا: شیرشاه

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟