فیلم سسمی استریت (Sesame Street) محصول کشور آمریکا در 2024 و ترکیبی از لایو اکشن، عروسکی و انیمیشن است و ان هتوی در آن ایفای نقش می‌کند. عروسک‌های خیابان سسمی، به شکل مرموزی از محله بیرون رانده شده و به منهتن می‌روند. آنها به کمک سالی هاوتورن یک برنامه‌ساز تلویزیونی می‌خواهند اثبات کنند که خیابان سسمی وجود دارد اما شهردار شیطان صفت آن را مخفی کرده و برایشان دردسر ساز می‌شود. مترو گلدوین مایر MGM قرار است در 30 بهمن 1402 آن را منتشر کند. پلانو برای تماشای آنلاین «سسمی استریت» با کیفیت HD و دوبله فارسی، آن را در اختیارتان خواهد گذاشت.

‌سسمی استریت: دنیای جذاب عروسک‌های دلنشین

فیلم سینمایی «سسمی استریت» یا «خیابان سسمی» محصول آمریکا در 2024 است. این اثر ترکیبی از انیمیشن، عروسکی و لایو اکشن در ژانر کمدی و ماجراجویی قرار دارد. جاناتان کریسل آن را کارگردانی کرده و جوان گانز کانی و لیود مارست جونیور که خالق مجموعه‌های سسمی استریت نیز هستند به همراه جاناتان کریسل داستان آن را نگاشته‌اند. این فیلم از مجموعه‌ سریال‌های تلویزیونی به همین نام از شبکه HBO اقتباس شده‌است و شخصیت‌های عروسکیش، همان کاراکترهای محبوب سریال هستند. ان هتوی‌ بازیگر نقش اول فیلم محسوب می‌شود.

شرکت‌های 21 لپس 21‌ ، 360، مترو گلدوین مایر ، کارگاه سسمی و وارنر بروس در ساخت این قسمت از فیلم سسمی استریت با یکدیگر همکاری کرده‌اند. این فیلم هنوز در حال تولید است و قرار شد توسط مترو گلدوین مایر در 19 فوریه 2024، 30 بهمن 1402 به انتشار عمومی برسد.

دوستان خیابان سسمی به منهتن می‌روند

بیگ برد و دوستانش در محله سسمی استریت، به شکل مرموزی از محله بیرون انداخته می‌شوند و خود را در شهر بزرگ منهتن می‌یابند. برای آن‌که سر در بیاورند چه اتفاقی افتاده، از یک برنامه‌ساز تلویزیونی به نام سالی هاوتورن کمک می‌گیرند. سالی در تلاش است تا نمایش تلویزیونیش را نجات دهد و اثبات کند که سسمی استریت واقعا وجود دارد. اما شهردار بدجنس که قصد دارد آن را از دید همه پنهان کند برایشان دردسرآفرین می‌شود.

سسمی استریت، از مجموعه تلویزیونی تا فیلم سینمایی

سسمی استریت و عروسک‌هایش قدمتی بیش از 60 دهه دارند. مجموعه‌های نمایشی آن از سال 1969 در شبکه HBO برای مخاطب کودک روی آنتن رفت و تاکنون طرفداران خود را حفظ کرده است. این سریال‌ها با پشتوانه تحقیقاتی محکم، به منظور آموزش کودکان و بالا بردن مهارت‌های عملی در کنار توانایی‌های اجتماعی و عاطفیشان شکل گرفت.‌

در ساخت این مجموعه، ظرافت‌های زیادی در نظر گرفته شد. مثلا زمان اپیزودها کوتاه و ریتم آن تند بود تا کودکان خسته نشوند. یک سبک بصری قوی با ترکیبی از لایو اکشن، موسیقی، نمایش‌های عروسکی و کارتون به آن تنوع می‌بخشید و آن را در اوج حفظ می‌کرد.‌

در طول این سال‌ها دو فیلم سینمایی از این مجموعه ساخته شد: «آن پرنده را دنبال کن» Follow That Bird در 1985 و «المو در گروچلند» Elmo In Grouchland در 1999‌ با همان قالب سریال تولید شد. اکنون سومین فیلم از این مجموعه در حال ساخت است و هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است.

فراز و نشب‌های تولید فیلم از آغاز پروژه تا کنون

زمزمه پروژه ساخت فیلم جدیدی از مجموعه سریال‌های سسمی استریت از 2016 آغازشد. در سال 2018 مشخص شد که ان هتوی، بازیگر مطرح هالیوود قرار است به عنوان کاراکتر اصلی لایو اکشن در این فیلم نقش‌آفرینی کند. حال در اواخر 2023 قرار داریم و هنوز فیلم در حال تولید است. کارگاه سسمی به همراه کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی دیگر تیم قدرتمندی تشکیل داده‌اند اما با بدشانسی‌هایی در مسیر ساخت همچون پاندمی کووید مواجه بودند. برزخی که فیلم به مدت طولانی در آن گیر کرده بود موجب شد تا برخی عوامل فیلم از آن کناره‌گیری کنند. کارول اسپینی، مرد عروسک گردان نقش بیگ برد و اسکار، در 2019 فوت کرد و‌ پروژه در بازه‌ای به همین علت در تعلیق ماند.‌

ان هتوی، هنرپیشه مطرح هالیوود و برنده جایزه اسکار، در حالی که پروژه‌های سینمایی زیادی را باید به سرانجام برساند، به این فیلم وفادار بود. خود او در این مورد می‌گوید: «من فیلم‌هایی بازی می‌کنم که عاشقشان هستم، حتی اگر از نظر دیگران درک نشود. اگر اثری، شوق را در من برانگیزاند من تا آخر به آن متعهد خواهم بود. من هشت سال صبر کرده‌ام و تنها علتش این بود که این فیلم داستانی فوق‌العاده دارد.»

او در این فیلم، در نقش یک برنامه‌ساز تلویزیونی در منهتن به نام سالی هاوتورن به ایفای نقش می‌پردازد. زن پر انگیزه‌ای که در تلاش است تا ثابت کند خیابان سسمی واقعا وجود دارد.‌

برای تماشای آنلاین‌ Sesame Street پلانو یک انتخاب خوب

شما می‌توانید برای تماشای آنلاین فیلم دلنشین «سسمی استریت» به رسانه پلانو فیلم مراجعه کنید. این VOD فیلم را به محض انتشار با کیفیت HD‌ و دوبله فارسی برایتان فراهم خواهد کرد تا با عروسک‌های بامزه خیابان سسمی در ماجراجویی‌های پر هیجانشان همراه باشید.

فیلم‌های مرتبط با سسمی استریت 2024

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟