فیلم بازگشت به سایلنت هیل (Return to Silent Hill) در ژانر ترسناک و روانشناختی. محصول مشترک کشورهای آلمان، صربستان و انگلستان در سال 2024 است. این فیلم سومین عنوان از مجموعه فیلم سایلنت هیل است و وقایع آن براساس داستان بازی سایلنت هیل 2 از شرکت کونامی، نوشته شده است. کریستوف گانز کارگردان فرانسوی که اولین فیلم سایلنت هیل را در سال 2006 کارگردانی کرده بود، پس از 7 سال روی صندلی کارگردانی نشست. جیمز از همسر تازه درگذشته‌اش ماری نامه مرموزی دریافت می‌کند که او را به شهر سایلنت هیل می‌خواند. جیمز در این شهر ساکت با بزرگترین ترس‌های زندگیش روبرو شده و مرز بین واقعیت و رویا را از دست می‌دهد. برای تماشای آنلاین این فیلم ترسناک با رسانه پلانو همراه باشید.

‌بازگشت به سایلنت هیل: مجموع تمام ترس‌ها

فیلم سینمایی بازگشت به سایلنت هیل اثری در ژانر وحشت روان‌شناسانه از سینمای انگلستان، آلمان و صربستان در سال 2024 است. این فیلم سومین عنوان از مجموعه فیلم سایلنت هیل بوده ولی داستانش ارتباط مستقیمی با دو فیلم قبلی ندارد.

کریستوف گانز Christophe Gans کارگردان فرانسوی سازنده اولین سایلنت هیل در سال 2006 پس از 18 سال، از زمان اکران و بعد از 7 سال از آخرین فیلمی که کارگردانی کرد، دوباره به حال و هوای وحشت مورد علاقه‌اش بازگشت.

گانز فیلمنامه این فیلم را با همراهی ساندرا وو آن و ویل اشنایدر براساس داستان بازی ویدیویی سایلنت هیل 2 Silent Hill 2 نوشت. این بازی در سال 2001 توسط شرکت بازی‌سازی ژاپنی کونامی برای پلی استیشن2، ایکس باکس و کامپیوتر عرضه شده بود.

جرمی ایروین Jeremy Irvine بازیگر 33 ساله انگلیسی که برای بازی در نقش اول فیلم اسب جنگی War Horse استیون اسپیلبرگ در سال 2011 به شهرت رسید، نقش شخصیت جیمز را ایفا خواهد کرد.

دیگر شخصیت‌های فیلم توسط هانا امیلی اندرسون، آلانا ماریا، ایو مکلین، امیلی کاردین و اسلاویا ایوانوویچ بازی شدند.

نامه ای از گذشته

جیمز ساندرلند مرد جوانی است که در کابوس، از سوی ماریا همسرش که 3 سال پیش فوت کرده، نامه‌ای را برای ملاقات دوباره در شهر سایلنت هیل دریافت می‌کند. جیمز تصمیم می‌گیرد که به سایلنت هیل برود و به دنبال سرنخ‌هایی از همسر از دست رفته اش بگردد.‌

سایلنت هیل شهری معدنی و کوچک بود که که در جریان انفجار معدن زغال سنگ خالی از سکنه و متروک شد. در واقع این شهر مکانی است که گناهان و پشیمانی‌های گذشته افراد به صورت هیولا و موجودات جهنمی به آن‌ها حمله می‌کنند.‌

جیمز در شهر با زنی به نام ماریا نیز آشنا می‌شود که هویتش مشخص نیست. رفته رفته جیمز در میان کابوس، رویا و واقعیت، پی به حقایق هولناکی می‌برد و باید تصمیم بزرگی بگیرد.

مجموعه بازی ترسناک موفق ژاپنی

کیچیرو تویاما بازی‌ساز ژاپنی در سال 1999 اولین عنوان از بازی سایلنت هیل را در شرکت کونامی ساخت. این بازی با توجه به ساختار داستانی جذاب و با چفت و بست، گیم پلی خاص، اتفاقات داستانی که درون و بیرون شخصیت اصلی رخ می‌داد و وحشت آفرینی موفق مورد توجه واقع شد. این استقبال باعث تولید ده بازی ویدیویی، دو فیلم و چند کتاب و آثار چند رسانه‌ای براساس همین محتوا شد.

اولین فیلم سینمایی سایلنت هیل توسط گانز و در سال 2006 با تکیه بر داستان بازی اول ساخته شد. فیلم در فروش گیشه تقریبا موفق بود ولی از نظر منتقدان توجهات زیادی برنینگیخت.

دومین فیلم در سال 2012 با عنوان سایلنت هیل: مکاشفات Silent Hill: Revelation 3D با نویسندگی و کارگردانی ام جی باست بر اساس داستان بازی سوم مجموعه سایلنت هیل ساخته شد. این فیلم هم با فروشی نسبی به کار خود پایان داد و تهیه‌کنندگان را برای ادامه این مجموعه دلسرد کرد.

کارگردانی که برای اثبات خود آمده است

کریستوفر گانز پس از کارگردانی فیلم سایلنت هیل تا سال 2014 در هیچ پروژه سینمایی شرکت نداشت. در آن سال او نسخه فرانسوی دیو و دلبر Beauty and the Beast را با بازی ونسان کسل و لئا سیدو ساخت. این فیلم نیز نه در گیشه و نه در نظر منتقدان به توفیقی نرسید و دیده نشد.

گانز از سال 2020 کار روی پروژه بازگشت به سایلنت هیل را با تهیه کنندگی ویکتور حدیدا، یکی از تولیدکنندگان دو قسمت قبل آغاز کرد. بنا به گفته او، این فیلم با حال و هوایی روان‌شناسانه‌تر و خاص تر از دو فیلم قبلی در شهر سایلنت هیل خواهد گذشت.

به گفته گانز، این فیلم با نگاهی به حال و هوای سریال محبوب دهه 50 و 60 میلادی منطقه گرگ و میش The Twilight Zone ساخته خواهد شد.‌ منطقه گرگ و میش سریال اپیزودیکی بود که داستان افرادی با تجربه‌های اتفاقات خاص و غیر قابل توضیح روان‌شناسانه و ترسناک روایت می‌کرد. این سریال پرطرفدار پارامونت بعدها در دهه هشتاد و نود میلادی نیز ادامه یافت. در سال 1983 نسخه سینمایی چهار اپیزودی آن با نام Twilight Zone: The Movie به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، جان لندیس، جرج میلر و جو دانته تولید و پخش شد.

فیلم Return to Silent Hill را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این فیلم ترسناک روان شناسانه پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با بازگشت به سایلنت هیل

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟