فیلم غریبه ها: فصل اول The Strangers: Chapter 1 2024

غریبه ها: فصل اول

The Strangers: Chapter 1 2024
None/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

فیلم غریبه‌ها: فصل اول (The Strangers: Chapter 1) در ژانر ترسناک و اسلشر محصول سال 2024 سینمای آمریکا است که توسط کمپانی لایونزگیت فیلمز تولید و به نمایش درخواهد آمد. این فیلم اولین قسمت از سه‌گانه غریبه‌هاست. دو قسمت بعدی نیز همزمان با فیلم نخست تولید شده و قرار است هر سه فیلم با فاصله کمی در سال 2024 اکران شوند. کارگردانی هر سه فیلم به عهده رنی هارلین کارگردان حادثه – وحشت ساز قدیمی هالیوود است. هارلین در این فیلم به نوعی فیلم غریبه‌ها محصول سال 2008 را بازسازی خواهد کرد با این تفاوت که داستان در سه فیلم گسترده شده و بخش‌هایی ناگفته‌ای به آن اضافه خواهد شد. در این فیلم می‌بینیم که مایا و رایان، در سفری جاده‌ای مجبور به اقامت در خانه‌ای جنگلی می‌شوند. جایی که سه غریبه نقاب‌دار به آن‌ها حمله کرده و قصد سلاخی‌شان را دارند. برای تماشای آنلاین این فیلم ترسناک و وحشت انگیز با رسانه پلانو همراه باشید.

‌غریبه‌ها: فصل اول : چه کسی در می‌زند؟

فیلم «غریبه‌ها: فصل اول» اثری در ژانر وحشت و زیر ژانر اسلشر از کمپانی آمریکایی لایونز گیت فیلمز در سال 2024 است. این فیلم اولین قسمت از یک سه‌گانه است که به صورت همزمان فیلمبرداری شده‌اند. این شرکت هر سه فیلم را در سال آینده و با فاصله زمانی کم نمایش خواهد داد.

غریبه‌ها به نوعی دوباره‌سازی فیلم کم هزینه The Strangers محصول سال 2008 کمپانی یونیروسال است که توسط برایان برتینو Bryan Bertino نوشته و کارگردانی شده بود. در سال 2018 فیلم دوم این مجموعه با نام غریبه‌ها: دعا در شب (The Strangers: Prey at Night) نیز ساخته و اکران شد که موفقیت فیلم اول را نداشت.‌

برای کارگردانی سه گانه از رنی هارلین Renny Harlin کارگردان 64 ساله فنلاندی – آمریکایی دعوت به همکاری شد. هارلین تجربه طولانی در سخت آثار سرگرم‌کننده اکشن و ترسناک در هالیوود دارد و در کارنامه او فیلم ترسناک کابوس در خیابان الم 4 و فیلم اکشن خوش ساخت جان سخت دو به چشم می‌خورد.

فیلمنامه سه‌گانه با نگاهی به شخصیت‌های فیلم غریبه‌ها 2008 نوشته شده است ولی در مجموع روند متفاوتی از آن دارد. تیم فیلمنامه فصل اول شامل آلن آر کوهن، آلن فریدلند و امبر لطفی است.

برای شخصیت‌های اصلی فیلم از مادلین پچ در نقش قربانی اصلی یعنی مایا، فروی گوتیرز در نقش رایان دوست مایا و قربانی دوم، ریچل شنتون، گابریل باسو، اما هورواث، ریچارد بریک و ایا بروکولری استفاده شد.

‌سفر ناتمام خون‌آلود

مایا و نامزدش رایان برای جشن شروع زندگی مشترک خود به سفری جاده‌ای و پرهیجان رفته تا سراسر ناحیه شمال غربی آمریکا را زیرپا بگذارند. وقتی اتومبیل این زوج در منطقه ونوس ایالت اورگون خراب می‌شود، آنها چاره‌ای ندارند جز اینکه شب را در خانه بومگردی که از طریق ایر بی ان بی اجاره کرده‌اند سپری کنند.

در طول شب، دختری پشت در خانه رسیده و سراغ شخصی را می‌گیرد. مایا به او می‌گوید که چنین کسی اینجا نیست. دقایقی بعد دختر بازمی‌گردد و این بار مصرتر و تهدیدآمیزتر بر در می‌کوبد. مایا که ترسیده است او را جواب می‌کند ولی او دست بردار نیست. مایا متوجه می‌شود که او دو همراه نیز دارد.

سه غریبه با صورت‌های ماسک زده به مایا و رایان هجوم می‌آورند و بدون هیچ توضیحی برای کشتن آن‌ها دست به کار می‌شوند. مایا و رایان باید برای نجات جان خود از دست با دختر صورت عروسکی، دختری با نقاب مدل و مردی در نقاب پارچه‌ای شب را به صبح برسانند.

‌رنی هارلین : راوی حادثه و خشونت

برایان برتینو در سال 2008 با نوشتن فیلمنامه و کارگردانی فیلم ترسناک غریبه‌ها، از ایده ای 9 میلیون دلاری، 82 میلیون دلار برای تهیه‌کنندگان دشت کرد. او ایده حمله چند غریبه به چند مسافر را از اتفاقاتی واقعی نظیر قتل‌های منطقه کدی Keddie murders در سال 1981 و قتل شارون تیت توسط گروه منسون الهام گرفته بود.

این موفقیت باعث نشد که دنباله سریعی برای این فیلم تولید شود و در نهایت در سال 2018 دنباله تقریبا ناکامی با نام غریبه‌ها: دعا در شب با نویسندگی برتینو و کارگردانی و تهیه‌کنندگی تیم دیگری تولید و عرضه شد.

در سال 2020 روی لی تهیه‌کننده اصلی فیلم اول اعلام کرد که با همکاری لایونزگیت و فیر فیلم یک سه‌گانه دنباله‌دار برای فیلم در دست ساخت است که داستان را به گونه‌ای دیگر روایت کرده و ادامه خواهد داد.

رنی هارلین انتخاب اول تهیه کنندگان برای کارگردانی سه‌گانه بود. هارلین از دهه هشتاد میلادی به ساخت فیلم‌های ترسناک، اسلشر و اکشن در هالیوود، اروپا و چین پرداخته است و فیلم‌های پرطرفداری نظیر جان‌سخت 2 Die Hard 2 1990با بازی بروس ویلیس، صخره نورد Cliffhanger 1993 با بازی سیلوستر استالونه، دریای عمیق آبی Deep Blue Sea 1999 و افسانه هرکول The Legend of Hercules 2014 را در کارنامه دارد.

فیلمبرداری هر سه فیلم به صورت همزمان در کشور اسلواکی انجام شد و طبق برنامه قرار است هر سه فیلم در فاصله زمانی کمی به نمایش درآیند.

هارلین در گفتگویی اعلام کرده‌است که سه فیلم علاوه بر وقایع فیلم 2008، به سوالات ناگفته آن فیلم یعنی معرفی سه قاتل نقابدار و منشا و دلیل کارهایشان نیز خواهد پرداخت. او همچنین عنوان کرد که سه‌گانه با پایانی باز به اتمام خواهد رسید و راه برای ساخت دنباله‌های بیشتری بر این مجموعه باز خواهد بود.

فیلم‌ The Strangers: Chapter 1را چطور ببینیم؟

این فیلم پرهیجان و رمز الود و پلیسی پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با غریبه ها: فصل اول

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟