فیلم آرتور شاه (Arthur the King)‌محصول آمریکا در 2024 به کارگردانی سیمون سیلن جونز و هنرپیشگی مارک والبرگ است. این فیلم دلنشین، روایت دوستی سگی به نام آرتور و میکل لیندنورد، ورزشکار جنگل‌نورد است. آرتور و میکل در جایی میان جنگل افریقای جنوبی با یکدیگر هم مسیر شده و پیوند عمیقی بینشان شکل می‌گیرد. به محض انتشار فیلم، پلانو تماشای آنلاین «آرتور شاه» را با کیفیت HD و دوبله فارسی در اختیارتان خواهد گذاشت.

‌فیلم آرتور شاه: داستان دوستی سگ و انسان

فیلم «آرتور شاه» محصول آمریکا در 2024 است. این اثر در ژانر درام و ماجراجویی قرار دارد و سیمون سلان جونز Simon Cellan Jones آن را کارگردانی کرده است. فیلمنامه آن را مایکل برنت بر اساس کتابی با عنوان «آرتور: سگی که جنگل را برای یافتن خانه‌اش می‌پیماید» اثر میکل لیندنورد Mikael Lindnord نگاشت. هنوز تاریخ اکران عمومی فیلم مشخص نشده است. انترتینمنت وان Entertainment One و تاکر تولی Tucker Tooley Entertainment شرکت‌های سازنده فیلم هستند. لاینزگیت در ابتدا توزیع فیلم را بر عهده داشت و قرار بود این فیلم را در 22 فوریه 2024، 3 اسفند 1402 به اکران عمومی برساند که قراردادش را لغو کرد و انتشار آن به تعویق افتاد.

مارک والبرگ (میکل لیندنورد)، جولیت رایلنس (هلنا لیندنورد)، پاول گلفویل (چارلی لایت) و راب کالینز( دکر سوانسون)، ناتالی امانوئل، سیمو لیو و مایکل لندس از هنرپیشگانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

آرتور، دوست خوب میکل

این فیلم روایت زندگی میکل لیندنورد و سگش آرتور است. آرتور سگی است که برای یافتن خانه و پناهگاهی، جنگل را می‌نوردد. او در طول مسیر سفرش، با میکل همراه می‌شود. میکل در مسیر 435 مایلی جنگل‌های آفریقای جنوبی مسابقه دوندگی دارد و اتفاقی او را می‌بیند. او و میکل پیوند عاطفی عمیقی با یکدیگر برقرار می‌کنند و به یکدیگر برای اتمام مسیر یاری می‌رسانند.

داستانی دلگرم کننده از سگی باهوش و وفادار

فیلم «آرتور شاه» داستانی لذت‌بخش از پیوند سگ و انسان است. این اثر دلگرم‌کننده ریتمی دل‌انگیز دارد که مخاطب را تا پایان با خود همراه خواهد کرد. اگر دوست‌دار حیوانات هستید، این فیلم سینمایی می‌تواند برایتان داستانی شگفت‌انگیز از روحیات سگ، تلاشش برای دریافت پذیرش و عشق و وفاداری این حیوان نقل کند.‌

فیلم بر اساس داستانی واقعی از کتابی با عنوان «آرتور: سگی که جنگل را برای یافتن خانه‌ای می‌پیماید» Arthur: The dog who crossed the jungle to find a home اثر میکل لیندنورد است. کتاب ازسوی منتقدین تحسین شد و واشنگتن پست آن را «داستان معجزه‌آسا» خطاب کرد. لیندنورد، تجارب شخصی خود را با سگی دوست‌داشتنی به نام آرتور در این کتاب نقل کرده است. امتیاز ساخت فیلم را بر اساس کتابش گرفت و با تهیه‌کنندگان دیگر، از جمله مارک والبرگ فیلمی بلند سینمایی به نویسندگی و تولید کنندگی خودش ساخت.‌

تولید پر فراز و نشیب فیلم

در اوایل 2019 از سوی شرکت پارامونت اعلام شد که پروژه‌ای سینمایی بر اساس کتاب لیندنورد قرار است آغاز شود. در 2020 پروژه به لینوزگیت واگذار شد و اوایل 2021 فیلمبرداری در جمهوری دومینیکن کلید خورد و تا 2022 ساخت آن به طول انجامید. همه کارها به انجام رسید و حتی تاریخ انتشار آن در 2024 اعلام شد اما کمپانی لیونزگیت به دلایل نامعلوم قراردادش را لغو کرد.‌

در ابتدا قرار بود بالتازار کورماکور Baltasar Kormakur کارگردان مشهور ایرلندی، کارگردانی آن را بر عهده گیرد اما به خاطر تداخل زمانی با پروژه‌های دیگرش، لغو شد. کوماکور پیش از این با مارک والبرگ در فیلم‌های «قاچاق» Contraband و «دو تفنگ» 2 Guns همکاری داشت. در اواخر 2020 کارگردانی به سیمون سلان جونز، برنده جایزه بفتا به خاطر سریال «دوستانمان در شمال» Our Friends In The North سپرده شد.‌

مارک والبرگ در نقش میکل لیندنورد

هنرپیشه و فیلمساز هالیوود، مارک والبرگ Mark Wahlberg با لقب سینمایی «مارکی مارک»به عنوان نقش اول فیلم «آرتور شاه» بازی می‌کند. او را پیش از این بیشتر در فیلم‌های اکشن و جنگی دیده‌ایم. بازی در این درام دلنشین، از تجربیات خاص او محسوب می‌شود. والبرگ به خاطر بازی در اکشن دلهره‌آور «جدا افتاده» The Departed در 2006 به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، نامزد دریافت جایزه اسکار در شاخه بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد شد. او در مقام فیلمساز نیز برای فیلم «مبارز» The Fighter در 2010 کاندیدای اسکار شد.

میکل لیندنورد، ورزشکاری است که در مسابقه‌ای، باید مسافت طولانی را طی کند و جایی از مسیر نیز از جنگل عبور کند. او سخت‌کوش و با پشتکار است و با حیوانات رابطه خوبی دارد.

تماشای آنلاین فیلم Arthure The King با پلانو

شما می‌توانید برای تماشای آنلاین فیلم سینمایی دلنشین «آرتور شاه» رسانه پلانو مراجعه کنید. این رسانه VOD فیلم را با کیفیت HD‌ و دوبله فارسی در اختیار شما قرار خواهد داد تا با یک ورزشکار جنگل نورد و سگ وفادارش با ماجراجویی‌های جذابشان همراه شوید.

فیلم‌های مرتبط با آرتور شاه

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟