فیلم ناظران (The Watchers) در ژانر ترسناک و فانتزی محصول سال 2024 آمریکا است. این فیلم از محصولات شرکت نیولاین سینما زیرمجموعه شرکت فیلمسازی برادران وارنر است و برای اکران در بهار 1403 برنامه‌ریزی شده است. ایشانا نایت شیامالان، دختر ام نایت شیامالان فیلمساز شناخته شده هندی – آمریکایی اولین فیلم بلند خود را براساس فیلمنامه‌ای که از رمانی به همین نام نوشته ای ام شاین اقتباس کرده است، ساخت. در این فیلم هنرمندی به نام مینا با بازی داکوتا فنینگ، در جنگل وسیعی در ایرلند غربی گم شده است. او در جستجوی پناهگاه با سه غریبه در مکانی حبس می‌شود که شب‌ها توسط مخلوقاتی عجیب تماشا و دنبال می‌شوند. برای تماشای آنلاین این فیلم ترسناک با رسانه پلانو همراه باشید.

‌فیلم ناظران؛ چشم‌هایی که تو را می‌پایند

فیلم ناظران اثری در ژانر ترسناک ماورالطبیعه از کمپانی معظم برادران وارنر آمریکا در سال 2024 است. این فیلم توسط ام نایت شیامالان M. Night Shyamalan از فیلمسازان باتجربه هندی – آمریکایی و متخصص ژانر وحشت ماورالطبیعه و روان شناختی برای کمپانی نیولاین سینما از زیرمجموعه‌های شرکت برادران وارنر تهیه شده است و قرار است بهار 1403 توسط این شرکت در سینماها به نمایش درآید.

کارگردانی این فیلم به عهده ایشانا نایت شیامالان Ishana Night Shyamalan دختر شیامالان است. ایشانا در این فیلم اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند خود را انجام داده است.‌

فیلمنامه فیلم نیز اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته ای ام شاین A. M. Shine توسط ایشانا شیامالان اقتباس شده است. ایشانا پیش از این سابقه فیلمنامه نویسی و کارگردانی سریال پیش‌خدمت Servent‌ را در سال‌های 2021 تا 2023 برای اپل تی وی پلاس داشت.

برای بازی در این فیلم داکوتا فنینیگ Dakota Fanning به عنوان بازیگر نقش اول فیلم (مینا) انتخاب شد. داکوتا یکی از دو خواهر فنینگ، از خردسالی و با فیلم‌های نظیر من سام هستم I am sam 2001، مردی در آتش Man on fire 2004 و جنگ دنیاها War of the worlds 2005 به عنوان استعدادی ناب در زمینه بازیگری شناخته شد.

در کنار فنینیگ، اولوین فوئر (مدلین)، آنتونی موریس (بورک)، الیستر برامر (جان)، اولیور فینگان (دانیل)، شیبان هیلت (مادر مینا) و کای بریم (جورجیا) در نقش شخصیت‌های دیگر این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

زندان جنگلی

ماشین مینا هنرمند 28 ساله در جاده‌ای جنگلی در غرب ایرلند خراب می‌شود و در هیچ نقشه‌ای دیده نمی‌شود. مینا در میانه ناکجاآباد مجبور می‌شود برای گرفتن کمک به داخل جنگل برود. در نزدیکی شب زنی با فریاد از مینا می‌خواهد که به داخل پناهگاه بتنی بدود. مینا این کار را می‌کند و در پناهگاه بسته می‌شود. مینا خود را در اتاقی با دیواری شیشه‌ای و چراغ برقی می‌بیند که هنگام شب، زمانی که ناظران بالای زمین می‌آیند، فعال می‌شود. این موجودات برای مشاهده انسان های اسیر خود، ظاهر می شوند.

او در آنجا متوجه سه نفر می‌شود که در پناهگاه زندگی می کنند و متوجه می‌شود که آنها در آنجا توسط کابوس‌ها به دام افتاده‌اند. ناظرانی که شب به شب خود را به بالای پناهگاه رسانده و از دریچه‌ها ساکنان را زیر نظر می‌گیرند.

‌افراد داخل پناهگاه، وقتی شب فرا می‌رسد، باید داخل پناهگاه باشند، در غیر این صورت ناظران آنها را خواهند گرفت. در طول روز، آنها می‌توانند در جنگل به دنبال راه فراری باشند، اما اگر بیش از حد منحرف شوند و قبل از تاریک شدن هوا باز نگردند، جانشان را از دست خواهند داد.

ناظران چه کسانی هستند؟ چرا این موجودات آنها را در زندان نگه می دارند؟ و مهمتر از همه، چگونه می‌تواند فرار کند؟

دختر کو ندارد نشان از پدر

‌ام نایت شیامالان را با کارگردانی فیلم‌های ترسناک ماورالطبیعه و روان شناختی می‌شناسیم. شناخته‌شده ترین آثار او حس ششم The Sixth Sense 1999، نشانه‌ها Signs 2002، روستا The Village 2004 و پیری Old 2021 هستند. همه آثار این فیلمساز هندی‌تبار درباره مسائل ناشناخته و وهم‌آلود است.

ایشانا دختر او که در مدرسه فیلمسازی پدر آموزش دیده است نیز تا به حال نشان‌داده است که به همین شیوه فیلمسازی علاقه دارد. او در 2018 اولین تجربه پشت صحنه سینما را در فیلم کوتاهی انجام داد و سپس به عنوان دستیار دوم کارگردان در فیلم پیری 2021 ساخته پدرش حضور یافت.

از سال 2021 به عنوان کارگردان و نویسنده در سریال ژانر وحشت و رازآلود پیش‌خدمت در شبکه اپل تی وی پلاس طبع آزمایی کرد و از بینندگان و منتقدان نمره قبولی گرفت.‌

فیلم ناظران اولین تجربه او در سینما است و با حضور و همکاری پدر، انتظار یک فیلم ترسناک و رازآلود باکیفیت را از او خواهیم داشت.

نویسنده‌ای که در وحشت تخصص دارد

ای ام شاین نویسنده کتاب ترسناک ادبی از اهالی غرب ایرلند است. او در سنین جوانی اشتیاق به داستان‌های ترسناک کلاسیک را کشف کرد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در تاریخ دریافت کرد،

او نهایت زندگی خود را وقف ادبیات ترسناک کرد. نوشته‌های او از سه‌گانه وحشت، تاریخ و خرافات الهام گرفته شده است و شخصیت‌های کتاب‌هایش را در وحشت و زجر و شکنجه می‌آزماید.

به دلیل شیفتگی به آثار ادگار آلن پو و امثال او، نوشته های قبلی AM Shine در سبک سیاق گوتیک اثار آن‌ها بود. وقتی تمرکز او روی رمان‌ها قرار گرفت، هنر خود را به‌عنوان نویسنده ترسناک ایرلندی اصلاح کرد - داستان‌هایی که تحت تأثیر فرهنگ، چشم‌انداز و زبان کشورش بودند، اما فضای تاریک و فصاحت خود را از سبک گوتیک گذشته او می‌گرفتند.

فیلم‌ The Watchers را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این فیلم ترسناک ماورالطبیعه پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با ناظران

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟