فیلم سردخانه Cold Storage 2024

سردخانه

Cold Storage 2024
None/10
4 مناسب برای بالاتر از 15 سال

فیلم سردخانه (Cold Storage) در ژانر تریلر محصول سال 2024 آمریکا است. این فیلم با هنرمندی لیام نیسن و کارگردانی جانی کمپل در کمپانی استودیو کانال تولید شده و تیر 1403 به نمایش درخواهد آمد. فیلم براساس رمانی به همین نام از دیوید کوئپ، یکی از موفق‌ترین فیلمنامه‌نویسان همه دوران سینما ساخته می‌شود. در سردخانه، ارگانیسمی بسیار خطرناک و جهش یافته پس از سال‌ها از سردخانه‌ای قدیمی و زیرزمینی آزاد شده و دنیا را تهدید می‌کند. فقط یک نفر می‌توانند آن را مهارکند. آیا او و همراهانش در این نبرد نابرابر موفق می‌شوند؟ برای تماشای آنلاین این فیلم پرهیجان و نفس‌گیر با رسانه پلانو همراه باشید.

‌فیلم سردخانه : آن "چیز" پشت در است‌

فیلم سینمایی سردخانه‌ اثری در ژانر تریلر و هیجان‌انگیز علمی تخیلی از محصولات سینمای آمریکا در سال 2024 است. کمپانی فرانسوی استودیو کانال به عنوان سرمایه‌گذار اصلی این فیلم، آن را برای نمایش در ژوئن این سال (اوایل تیر 1403) آماده کرده است. سردخانه توسط دیوید کوئپ ، فیلمنامه‌نویس قهار و موفق آمریکایی از اولین رمان کوئب به همین نام اقتباس شده است. او این رمان را در سال 2019 متشر کرد.‌

کارگردانی این فیلم توسط جانی کمپل (Jonny Campbell) کارگردان انگلیسی انجام شده است. این فیلم دومین تجربه فیلم بلند او پس از فیلم کمدی علمی تخیلی کالبدشکافی بیگانه در سال 2006 است. وی در این فاصله به کارگردانی سریال و مینی سریال تلویزیونی مشغول بود. از مهمترین کارهای او می‌توان به مینی سریال دراکولا 2020، سریال «آیا من غیرمنطقیم؟» برای بی بی سی و سریال خبرچین (Informer 2018) برای شبکه پرایم اشاره کرد.

نقش شخصیت اصلی فیلم، رابرت کین را لیام نیسن (Liam Neeson) ، هنرپیشه قدیمی ایرلندی تبار هالیوود و مرد همیشه مضطرب و نگران در فیلم‌ها، به عهده دارد. او یکی از بازیگران اکشن پرکار این سال‌ها است و فیلم‌های فهرست شیندلر، کینسی و ربورده شده از مهمترین نقش آفرینی های او هستند.‌

در کنار نیسون از جو کری، جورجینا کمپل، سوزی بیکن و لزلی منویل در نقش شخصیت‌های دیگر این فیلم علمی تخیلی پرتنش استفاده شده است.

هیولا آزاد می‌شود

زمانی که رابرت کین، عامل بیوترور پنتاگون برای تحقیق در مورد یک حمله بیوشیمیایی مشکوک فرستاده شد، چیز بسیار بدتری پیدا کرد: یک ارگانیسم بسیار جهش‌یافته که قادر به تخریب در سطح انقراض بشر است. او آن ارگانیزم را مهار کرده و در سردخانه‌ای در اعماق زیر یک مخزن نظامی کم استفاده دفن کرد.

اکنون، پس از دهه‌ها زندگی در زیرزمینی فراموش‌شده، نمونه ارگانیزم راه خود را به دنیای بیرون پیدا کرده است و در جنون تغذیه مرگبار خویش است. فقط کین می داند که چگونه آن را متوقف کند

رابرت در کنار افرادی که به طور ناخواسته در کنارش قرار گرفته‌اند، یک شب فرصت دارد تا راهی برای اسارت مجدد این ارگانیزم وحشی پیدا کنند. تنها چیزی که آنها دارند شانس، نترسی و شوخ طبعی است. آیا این برای نجات تمام بشریت کافی خواهد بود؟

قصه‌گوی بالفطره

دیوید کوئپ از بزرگترین و پرفروش‌ترین فیلمنامه نویسان حال حاضر دنیا و هالیوود است. فیلمنامه‌های که او برای فیلم‌های سرگرم کننده نوشته است تاکنون بیش از 6 میلیارد دلار فروش کرده‌اند. این نشان از این دارد که کوئپ یک قصه‌گوی بالفطره است. او در ژانرهای مختلف سینمایی نوشت و ثابت کرد که می‌تواند به هر زبانی داستان تعریف کند.‌

این نویسنده 60 ساله اهل ایالت ویسکانسین آمریکا از سال 1988 و با نوشتن فیلمنامه فیلم تریلر آپارتمان صفر Apartment Zero وارد دنیای سینما شد. دو فیلمنامه اقتباسی پارک ژوراسیک (Jurassic Park) و راه کارلیتو در سال 1993 برای استیون اسپیلبرگ و برایان دی پالما او را به سطح اول هالیوود آورد.‌

در ادامه این راه فیلمنامه فیلم جاسوسی اکشن ماموریت غیرممکن (Mission: Impossible 1996)، ابرقهرمانی مرد عنکبوتی (Spider-Man 2002)، جنگ دنیاها‌ (War of the Worlds 2005) و تریلر معمایی فرشتگان و شیاطین‌ (Angels & Demons 2009) را نیز نوشت و نشان داد که اقتباس کننده بسیار چیره دستی است و این توانایی را دارد که هر رمانی را به زبان سینما ترجمه کند.

اولین تلاش او برای نوشتن رمان به سردخانه منجر و در سال 2019 منتشر شد. این رمان با حال و هوایی علمی تخیلی و ترسناک ماجرای تلاش گروهی سه نفره برای نجات انسان‌ها از ارگانیزمی جهش یافته و خونخوار است و حال و هوایی شبیه به فیلم‌های بیگانه را در ذهن تداعی می‌کند. رمان با استقبال خوبی در میان کتابخوانان و علاقه‌مندان به این ژانر روبرو شد و باید دید برگردان سینمایی آن به همان جذابیت فیلم‌های اقتباسی دیگر او خواهد شد یا خیر؟

فیلم Cold Storage را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این فیلم تریلر و نفس‌گیر علمی تخیلی‌ پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با سردخانه

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟