فیلم لیزا فرانکشتاین Lisa Frankenstein 2024

لیزا فرانکشتاین

Lisa Frankenstein 2024
None/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

فیلم‌ لیزا فرانکشتاین (Lisa Frankenstein) محصول سال 2024 آمریکا است که در اواسط زمستان 1402 به نمایش درمی‌آید. این فیلم توسط دو شرکت فوکوس فیچرز و یونیورسال استودیوز در آمریکا و جهان اکران خواهد شد. دیابلو کدی فیلمنامه‌نویس خاص آمریکایی و برنده اسکار برای فیلم جونو، در تجربه تازه کمدی گوتیک خود، فیلمنامه این فیلم را نوشته و آن را تهیه کرده‌است. زلدا ویلیامز دختر رابین ویلیامز بازیگر فقید سینما، برای کارگردانی اولین فیلم بلندش پشت دوربین قرار گرفته است. در این فیلم با لیزا -نوجوانی خاص- همراه می‌شویم که جسدی از دوران ویکتوریایی را زنده کرده و در مسیری جذاب برای تکمیل بدن او، عشق و شادی و هیجان را با او تجربه می‌کند. برای تماشای آنلاین این فیلم کمدی ترسناک با رسانه پلانو همراه باشید.

‌لیزا فرانکشتاین: آدم رویایی‌ات را نبش قبر کن

فیلم لیزا فرانکشتاین (Lisa Frankenstein) اثری در ژانر کمدی ترسناک و فانتزی از سینمای آمریکا در سال 2024 است. این فیلم توسط میسون نوویک و دیابلو کدی تهیه شده است. کمپانی فوکوس فیچرز برای اکران فیلم در آمریکا و کمپانی یونیورسال استودیوز برای نمایش جهانی آن انتخاب شده‌اند. تاریخ نمایش فیلم 9 فوریه (20 بهمن 1402) اعلام شده است.

نویسنده فیلمنامه لیزا فرانکشتاین، خانم دیابلو کدی (Diablo Cody) از فیلمنامه‌نویسان خاص هالیوود و برنده جایزه اسکار، در نهمین تجربه فیلم بلند خود و پس از شش سال از آخرین فیلم، داستانی با الهام از رمان فرانکشتاین نوشته مری شلی را توسعه داده است.

برای کارگردانی فیلم از زلدا ویلیامز (Zelda Rae Williams) دختر مرحوم رابین ویلیامز، بازیگر و کمدین شهیر هالیوودی دعوت به همکاری شد. ویلیامز تاکنون تجربه کارگردانی فیلم بلند نداشته است و این جدی‌ترین تجربه او به شمار می‌آید.

لیزا نوجوان خاص و عجیب فیلم توسط کاترین نیوتون (Kathryn Newton) بازیگر 26 ساله بازی شده است. نیوتون از کودکی در فیلم و سریال‌های تلویزیونی حاضر شده است. تجربه بازی در سریال‌های Gary Unmarried، Big Little Lies و The Society در کنار فیلم‌های Bad Teacher، Three Billboards Outside Ebbing, Missouri و Blockers در کارنامه کاری او به چشم می‌خورد.

کول اسپروز (Cole Sprouse) نقش شخصیت جسد زنده شده و عشق لیزا را بازی می‌کند. این بازیگر 31 ساله آمریکایی در سال 2005 با سریال The Suite Life of Zack & Cody دیزنی شناخته شد. او با ورود به دنیای جوانی چند سالی از دنیای فیلم و سریال دور شد. اسپروز از سال 2017 با سریال Riverdale و از 2019 با بازی در نقش مکمل فیلم‌ Five Feet Apart دوباره برای رسیدن به جایگاه سابقش تلاش کرد. این فیلم می‌تواند قدم بزرگی برای بازگشت او به شمار رود. در کنار این دو بازیگر، کارلا گوگینو، جنا دیویس، لیزا سوبرانو، جو کرست، سیلویا گریس کریم نیز در این فیلم حضور دارند.

تنهایی‌ات را با درگذشتگان پر کن

لیزا نوجوانی خاص و تنهاست که دوستان زیادی نداشته و در دبیرستانش توسط همکلاسی‌ها درک نمی‌شود. او روزی با قبری مواجه می‌شود که مجسمه جوانی جذاب از دوران ویکتوریا کنار آن نصب شده است. او کم کم عشق خود را در آن شخصیت می‌یابد.

لیزا طی اتفاقاتی ترسناک و فانتزی، جسد جوان را در پارکینگ خانه زنده می‌کند. حال او و هیولای جذابش وارد مسیری کمدی و ترسناک برای تکمیل بدن ناقصش می‌شوند. سفری پر از مخاطره، عشق، شادی و هیجان.

یک ماجراجویی به سبک تیم برتون

دیابلو کدی با نام واقعی Brook Maurio در سال 2007 با فیلمنامه جونو Juno اسکار بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد و جایگاه مهمی در سینما برای خود دست و پا کرد. او در سال‌های بعد نشان داد که در به تصویر کشدین نوجوانان خاص و بحران‌های عبوراز نوجوانی به جوانی دارد.

فیلم‌های او معمولا با رگه‌هایی از کمدی و طنز ملایم همراه است و در ایجاد موقعیت‌های شوخ و بانمک استاد است. بدن جنیفر (Jennifer's Body 2009)، بزرگسال جوان (Young Adult 2011) و ریگی و فلش Ricki and the Flash 2015 شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های او هستند. او هیچ وقت نویسنده پرکاری نبوده و معمولا دور از حاشیه‌ها به نوشتن فیلمنامه‌های دلی خود می‌پردازد. لیزا فرانکشتاین تجربه جدید فیلمنامه او در مسیر و اجرا شباهت زیادی به فیلم‌های تیم برتون، کارگردان خلاق و نابغه سینما دارد. برتون داستان تنهایی یک نوجوان و آشنایی با موجودی دست‌ساز! را در ادوارد دست قیچی (Edward Scissorhands 1990) با هنرمندی جانی دپ به زیباترین و به‌یادماندنی‌ترین شکل به تصویر کشده بود.

کدی در این فیلم با کنار هم قراردادن عناصر گوتیک دنیای برتون و شخصیت‌های تنها و خاص فیلم‌های خود به ترکیب جذاب و وسوسه کننده‌ای برای تماشا دست یافته است.

فیلم Lisa Frankenstein را چگونه آنلاین تماشا کنیم؟

این فیلم خاص و گوتیک پس از اکران، برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما با دوبله فارسی و بهترین کیفیت تصویر در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با لیزا فرانکشتاین

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟