فیلم زندگینامه موزیکال «باب مارلی: یک عشق» Bob Marley: One Love محصول ایالات متحده در 2024 به کارگردانی رینالدو مارکوس گرین و بر‌ اساس زندگی باب مارلی، فعال اجتماعی و اسطوره موسیقی راک و صاحب سبک رگه ساخته شده است. داستان فیلم از اوج شهرت مارلی تا مرگ او را دربر می‌گیرد. شرکت پارامونت قرار است آن را در 14 فوریه 2024، 25 بهمن 1402 منتشر کند. پلانو پس از انتشار فیلم، تماشای آنلاین آن را با کیفیت HD و دوبله فارسی در اختیارتان قرار خواهد داد.

باب مارلی: یک عشق

فیلم سینمایی «باب مارلی: یک عشق»‌ محصول ایالات متحده در 2024 است. این اثر در ژانر موزیکال، زندگینامه و درام قرار دارد و رینالدو مارکوس گرین Reinaldo Marcus Green کارگردان آن است و ترنس وینتر، فرانک فلاورز و زاک بیلین فیلمنامه‌اش را نگاشته‌اند. این فیلم بر اساس زندگی‌ اسطوره موسیق راک و سبک رگه باب مارلی از رسیدن به شهرت جهانی تا مرگش است. شرکت‌های Tuff Gong و Plan B تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند. شرکت پارامونت، کمپانی توزیع کننده‌ی فیلم قرار است آن را در 14 فوریه 2024، 25 بهمن 1402 به اکران عمومی برساند.

کینگزلی بن ادیر (باب مارلی)، لاشانا لینچ (ریتا مارلی)، جیمز نورتون (کریس بلکول) و مایکل گاندولفینی از هنرپیشگانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

ترانه‌سرا، خواننده، آهنگساز و فعال اجتماعی

باب مارلی اسطوره موسیقی راک و یکی از برجسته‌ترین چهره‌های موسیقی و مولف سبک رگه Reggae بود. او یک فعال اجتماعی، آهنگساز و ترانه‌سرای موفقی نیز محسوب می‌شد. اکثر ترانه‌های او از مضامین اجتماعی برخوردار هستند. مارلی با پیتر توش و بانی ویلر یک گروه موسیقی راک تاسیس کرد و اولین آلبوم استودیویی خود را به عنوان The Wailing Wailers خلق کرد. در این آلبوم، ترانه‌ای با نام «یک عشق» One Love در سرتاسر جهان به شهرت رسید و این گروه را به اوج محبوبیت رساند. آلبوم «اسطوره» Legend از باب مارلی با بیش از 13 میلیون نسخه بالاترین فروش سبک رگه در تاریخ موسیقی را از آن خود کرد.

او در کشور پر تلاطم جاماییکا، یک فعال اجتماعی مصمم و پرتلاش بود. در سال 1976 وقتی نخست وزیر وقت جاماییکا ترور شد، باب مارلی و همسرش ریتا نیز مجروح شدند.

باب مارلی به علت ابتلا به سرطان، در سحرگاه 11 می 1981 در 36 سالگی درگذشت. آخرین وصیت او به پسرش این بود:«با پول نمی‌شود زندگی را خرید.»

از مستند زندگینامه تا فیلم سینمایی در مورد باب مارلی

شرکت Tuff Gong Pictures در 2012 فیلم مستندی از زندگی باب مارلی با عنوان «مارلی» Marley ساخت. این مستند مورد تحسین منتقدان واقع شد. این فیلم مستند بینشی شگفت‌انگیز از این اسطوره موسیقی راک ارائه کرد و برش‌هایی حقیقی از زندگی او را به تصویر کشید.‌

به همین خاطر بود که چند سال بعد، این شرکت تصمیم به ساخت فیلم سینمایی بلند از زندگی مارلی گرفت. در مارس 2021 بود که کمپانی پارامونت اعلام کرد پروژه‌ای سینمایی از زندگی این خواننده در دست تولید است. پارامونت رینالدو مارکوس گرین، نامزد دریافت جایزه اسکار برای فیلم «پادشاه ریچارد» King Richard را برای کارگردانی این فیلم استخدام کرد. پس از جستجوی فراوان برای یافتن نقش نخست فیلم توسط استودیو، در نهایت نقش مارلی به کینگزلی بن ادیر واگذار شد که از نظر فیزیکی شباهت زیادی به باب مارلی دارد. فیلمبرداری در اواخر 2022 در لندن آغاز شد و بخش‌هایی از آن نیز در جاماییکا ضبط شد. شرکت پارامونت تاریخ انتشار آن را 12 فوریه 2024 در امریکا اعلام کرد.‌

هنرپیشگان بریتانیایی فیلم زندگی خواننده جاماییکایی

کینگزلی بن ادیر Kingsley Ben-Adir هنرپیشه بریتانیایی نقش باب مارلی است. سابقه بازیگری او بیشتر معطوف به سریال‌های تلویزیونی برای شبکه‌های معتبری چون بی‌بی‌سی و نتفلیکس است. همچنین او در فیلم پرطرفدار «باربی» Barbie نقش یکی از کن‌ها را ایفا می‌کرد.

لاشانا لینچ Lashana Lynch دیگر بازیگر انگلیسی این فیلم است که نقش همسر مارلی را ایفا می‌کند. او در سال 2022، جایزه ستاره نوظهور بفتا را از آن خود کرد. لینچ در یکی از فرانشیزهای جیمزباند، با عنوان «زمانی برای مردن نیست» No Time To Die نقش افسر MI6 را ایفا می‌کرد.

جیمز نورتون‌ James Nortonاز دیگر بازیگران بریتانیایی است که به جای کریس بلکول، تهیه کننده آثار مارلی نقش‌آفرینی می‌کند. شاخص‌ترین فیلم او، بازی در «زنان کوچک» Little Women در 2019 است.

فیلم سینمایی «باب مارلی: یک عشق» را چگونه آنلاین تماشا کنیم؟

شما می‌توانید برای تماشای آنلاین فیلم سینمایی «باب مارلی: یک عشق» به رسانه پلانو مراجعه کنید. این VOD فیلم را با کیفیت HD‌ و دوبله فارسی در اختیار شما قرار خواهد داد تا درام دلنشین زندگینامه اسطوره خوانندگی را به تماشا بنشینید.

فیلم‌های مرتبط با باب مارلی: یک عشق

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟