فیلم اوریون و تاریکی Orion and the Dark 2024

اوریون و تاریکی

Orion and the Dark 2024
6.4/10
3 مناسب برای بالاتر از 12 سال

انیمیشن سینمایی کمدی و ماجراجویی اوریون و تاریکی (Orion and the Dark) محصول سال 2024 هالیوود آمریکا است. کمپانی دریم ورکز این انیمیشن را برای نمایش در شبکه نمایش خانگی نتفلیکس تولید کرده است. این انیمیشن اقتباسی از رمانی نوجوانانه به همین نام بوده و فیلمنامه آن توسط چارلی کافمن، یکی از با استعدادترین فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان آمریکایی نوشته شده است. شاون چارمتز با تجربه حضور در تیم فنی انیمیشن‌های موفق ترول‌ها، پنگوئن‌های ماداگاسکار و پرندگان خشمگین، کارگردانی این انیمیشن را به عهده دارد. داستان این فیلم درباره پسری به نام اوریون است که از هر چیزی مثل ارتفاع، سوال معلم، روبرو شدن با همکلاسی‌ها می‌ترسد. اما بزرگترین ترس او تاریکی است. شبی تاریکی به سراغش می‌آید و از او می‌خواهد یک شب را با هم سر کنند تا اوریون متوجه شود که چیز ترسناکی در تاریکی وجود ندارد. اوریون متوجه می‌شود تنها چیز ترسناک، خود ترس است. برای تماشای آنلاین این انیمیشن بانمک و جذاب با رسانه پلانو همراه باشید.

‌اوریون و تاریکی: ترس را به بند بکش

انیمیشن سینمایی اوریون و تاریکی Orion and the Dark اثری آمریکایی در ژانر کمدی و ماجراجویی است که به شیوه انیمیشن سه بعدی رایانه‌ای در شرکت دریم ورکز DreamWorks Animation و در سال 2024 تولید شده است. بخش فنی این تولید به عهده میکروس انیمیشن بوده است و شرکت نتفلیکس Netflix حقوق پخش آن را برای نمایش در شبکه خانگی خود خریده است. این شبکه تاریخ پخش اوریون و تاریکی را 13 بهمن 1402 اعلام کرده است.

شرکت فرانسوی Mikros Animation تاکنون در تولید انیمیشن‌های نظیر باب اسفنجی: اسفنج در فرار The SpongeBob Movie: Sponge on the Run 2020، کاپیتان زیرشلواری Captain Underpants 2017 و فیلم سگهای نگهبان PAW Patrol: The Movie 2021 مشارکت داشته است. از کمپانی دریم ورکز (از زیرمجموعه‌های استودیوی یونیورسال) نیز انیمیشن‌های بسیار شناخته شده و پرطرفداری نظیر مجموعه انیمیشن‌های شرک، کونگ فو پاندا، فرار جوجه‌ای، ماداگاسکار و بچه رییس به نمایش درآمده است.‌‌

رمان پرطرفدار و فیلمنامه نویس پرافتخار

فیلمنامه این انیمیشن از رمانی نوجوانانه به همین نام نوشته اما یارلت Emma Yarlett اقتباس شده است. این رمان در سال 2014 منتشر شد. اما یارلت نویسنده، تصویرگر و تایپوگراف و برنده جایزه است که در فالموث بریتانیا زندگی می کند. کتاب‌های مصور نوجوانانه « این من است»، «سانتا پست» ، «جشن جانوران »، «پست اژدها»، «سیدنی استلا و ماه و پاپیکل» نوشته او، همگی به موفقیت جهانی دست یافته‌اند، جوایز متعددی را دریافت کرده‌اند و به تورهای بین‌المللی کتاب و تور نمایش‌های تئاتری منجر شده‌اند.‌

اقتباس فیلمنامه این انیمیشن توسط چارلی کافمن Charlie Kaufman انجام شده است. چارلز استوارت کافمن فیلمنامه‌نویس، کارگردان و رمان‌نویس 64 ساله آمریکایی است. او فیلم‌های «جان مالکویچ بودن» (1999)، «اقتباس» (2002) و « آفتاب ابدی ذهن پاک» (2004) را نوشت که با استقبال بسیار زیادی در زمان خود روبرو شد. او همچنین فیلم Synecdoche, New York (2008)، انیمیشن استاپ موشن بزرگسالان آنومالیزا 2015 و فیلم I'm Thinking of Ending Things (2020) را نوشته و کارگردانی کرده است. در سال 2020، کافمن با انتشار اولین رمان خود، Antkind ، اولین حضور ادبی خود را داشت . وی با چهار نامزدی و یک جایزه اسکار، 3 جایزه بفتا، و سه نامزدی گلدن گلوب برای فیلمنامه‌های به نسبت کم تعدادش، از جمله تحسین شده‌ترین فیلمنامه‌نویسان قرن 21 سینما به شمار می‌رود.

اوریون همسفر تاریکی

اوریون مثل خیلی از بچه های دبستانی است: کمی خجالتی، کمی بی‌خیال و کمی عاشق کارهای مخفیانه. اما‌ در زیر ظاهر معمولی‌اش، پسری بسیار مضطرب است که ترس‌های غیرمنطقی‌ای از زنبورها، سگ‌ها، اقیانوس، امواج تلفن همراه، دلقک‌های قاتل و حتی سقوط از صخره ذهنش را درگیر کرده است.

از بین همه ترس‌هایش، چیزی که بیشتر از همه از آن می‌ترسد، چیزی است که هر شب با آن روبرو می‌شود: تاریکی. او هر زمان که می خوابد به نور نیاز دارد. بنابراین، هنگامی که تاریکی، تجسم واقعی بدترین ترس او به سراغش می‌آید، اوریون وارد بزرگترین چالش زندگی‌اش می‌شود. تاریکی اوریون را یک شب به گشت و گذار شبانه با خودش می‌برد تا به او بفهماند که اصلا چیز ترسناکی نیست و اتفاقا کلی زیبایی و شگفتی پشتش پنهان است.

حالا اوریون باید تصمیم بگیرد که آیا می‌تواند ناشناخته‌ها را بپذیرد و اجازه ندهد ترس زندگی‌اش را کنترل کند و در نهایت بدون هیچ نگرانی لذت زندگی را در آغوش بگیرد یا خیر؟!

کارگردان پرسابقه در اولین تجربه‌

دریم ورکز برای ساخت این انیمشن از شان چارمتز‌ Sean Charmatzبهره برد. این هنرمند و انیماتور اهل کالیفرنیا از سال 2005 در صنعت انیمیشن کار کرده است. از کارهای ویژه او می‌توان به نویسندگی و کارگردانی در انیمیشن‌های باب اسفنجی شلوار مربعی اشاره کرد. علاوه بر این چارمتز در طراحی، استوری بورد و پردازش انیمیشن برای دیزنی و دریم ورکز، خدمت کرده است و در حال حاضر کارگردان دریم ورکز محسوب می‌شود.‌

چارمتز پیش از این در بخش‌های فنی انیمیشن‌های فیلم باب اسفنجی 2004، فیلم لگویی 2 : بخش دوم 2019، پنگوئن‌های ماداگاسکار 2014، پرندگان خشمگین 2 2019 و تور جهانی ترول‌ها 2020 حضور داشت. اوریون و تاریکی اولین تجربه کارگردانی مستقل او برای انیمیشن بلند سینمایی محسوب می‌شود.

انیمیشن سینمایی کمدی و ماجراجویی اوریون و تاریکی Orion and the Dark را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این انیمیشن پر جاذبه و آموزنده برای کودکان و نوجوانان برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار گرفته است.

فیلم‌های مرتبط با اوریون و تاریکی

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟