این یک چاقوی شگفت انگیز است

It's a Wonderful Knife 2023
None/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

این یک چاقوی شگفت انگیز است (It's a Wonderful Knife) ساخت 2023 به کارگردانی تایلر مک اینتایر در ژانر اسلشر، ترسناک و کمدی داستان آرزوی وینی کاروترز است که برآورده میشود. این قهرمان که سال پیش شهرش را از شر قاتلی دیوانه نجات داده آرزو میکند کاش هرگز به دنیا نمی آمد. این آرزوی برآورده شده همه چیز را به هم می ریزد و همه چیز بدتر از قبل میشود. این فیلم اکران شده در کریسمس 2023 را در سایت پلانو همراه با دوبله فارسی ببینید.

این یک چاقوی شگفت انگیز است؛ مراقب آرزوهایت باش

در فیلم این یک چاقوی شگفت انگیز است وینی کاروترز آرزو دارد کاش هرگز به دنیا نمی آمد، او که قبلا زندگی مردم شهرش را از دست یک قاتل روانپریش نجات داده، بنا به دلایلی میخواهد همه چیز طور دیگری بود. این آرزو به شکلی برآورده میشود و او خود را در دنیای موازی می یابد که در آن وینی کاروترز وجود ندارد و همه چیز خیلی بدتر از پیش بینی او پیش می رود.

در جهانی که وینی در آن به دنیا نیامده است همه چیز کابوس وار پیش می رود برای خلاصی از این وضع حالا مساله اتحاد با بدترین آدمهای شهر پیش می آید. این طرح داستانی به خودی خود زمینه کمیک را در دل خود جدا داده و موقعیت های کمدی که پیش می آید در دل معما و ترس داستانی تماشایی را خلق کرده اند که پلانو شما را به تماشای آنلاین آن دعوت میکند.

هدیه کریسمس از نوع اسلشر

بنا به یک سنت نانوشته زمان اکران خیلی از فیلمهایی است که در ژانر ترسناک و اسلشر ساخته می شوند. فیلم این چاقوی شگفت انگیز است از این قاعده پیروی کرده و در این ایام به دست مخاطبان میرسد. هدیه ای از طرف تایلر مک تایر به عنوان کارگردان و مایکل کندی که فیلمنامه را نوشته است. مک تایر را با فیلمهایی مثل 5 شب با فردی و وی اچ اس میشناسیم، کسی که لااقل در ژانر ترسناک ثابت کرده است کارش را خوب بلد است و فیلم جدیدش هم لااقل برای یکبار تماشا ارزش خود را ثابت کرده است.

کندی هم در آثاری مثل فیلم فریکی و سریال Bordertown شناختش از ژانر کمدی و ترسناک را ثابت کرده و حالا همراه با فیلم این یک چاقوی شگفت انگیز است بار دیگر توانایی اش را به رخ کشیده است.

فیلم یک علاوه بر زمان اکران یک نسبت دیگر هم با کریسمس دارد؛ کریسمس به عنوان مفهوم و نمادی از یک زندگی شگفت انگیز شناخته می شود و حالا یک آرزوی نابجا هم قهرمانان داستان را به جهان شگفتی ها می فرستد، جهانی که البته جای طعم شکلات همه چیز طعم خون میدهد.

یک درس اخلاقی لابلای سکانسهای خنده و خشونت

مورد قدردانی قرار نگرفتن تجربه ناخوشایندی است که می تواند اثرات ناخوشایندی به جا بگذارد. اتفاقی که بعضا موجب احساسات و حوادثی تلخ میشود. انزوا و تغییر نگرش شاید از اولین عوارض نادیده گرفته شدن باشند. اتفاقی که برای قهرمان فیلم It's a Wonderful Knife می افتد و او دنیا را طور دیگری آرزو میکند. فیلم تلاش میکند روی این نکته هم دست بگذارد که گاهی حتی ظلم های ناخواسته ای که در جامعه در حق هم انجام میدهیم چه دامنه تاثیرات گسترده ای میتواند داشته باشد.

‌همه چیز سر جای خود

لیست ستاره‌های فیلم این است:

  • جین ویدوپ (Jane Widdop) در نقش وینی کاروترز
  • جس مک لئود (Jess McLeod) در نقش بری سیمون
  • جوئل مک هیل (Joel McHale) در نقش دیوید کاروترز
  • کاترین ایزابل (Katharine Isabelle) در نقش گیل پرسکات
  • ویلیام بی دیویس (William B. Davis) در نقش راجر ایوانز
  • جاستین لانگ (Justin Long) در نقش هنری واترز

بازیگران این لیست در مجموع بازی های متعادل و درخشانی را ارائه کرده اند و زیر نظر کارگردانی به اسم مک تایر لحن و شوخی ها با جا و باورپذیر شده و فیلم هر جا که تلاش میکند سمت کمدی را بگیرد موفق از آب درآمده و در موقعیتهای تریلر و ترسناک گلیم خود را هم به خوبی از آب بیرون میکشد.

فیلم It's a Wonderful Knife؛ آشنایی با یک اسلشر بیرحمانه

در فیلم این یک چاقوی شگفت انگیز است، رحمی در کار نیست و ممکن است شما کاراکتری که خیلی دوستش داشته باشید هم کشته شود. ایده قاتل خونریز داستان هم جالب است، قاتلی که او را با عنوان فرشته ( The Angel) میشناسیم. فرشته ای که لباس سفیدش واقعا یادآور مفهوم فرشته است و از پس پایان دادن به زندگی آدمها هم خوب بر می آید، آنقدر که طیفی از سرخی خون همراه رنگ سفید لباسش همیشه هست. جالب است بدانید بعضی از شخصیتهای فیلم ممکن است چند بار کشته شوند و برخی در همان بار اول مرگ همیشگی نصیبشان میشود.

فیلم‌های مرتبط با این یک چاقوی شگفت انگیز است

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟