فیلم نوسفراتو (Nosferatu) ساخت 2024 در ژانر ترسناک و معمایی به کارگردانی رابرت ایگرز داستان تعقیب زنی جوان به نام الن هاتر (با بازی لیلی رز دپ) است که توسط یک خون آشام (با بازی بیل اسکارسگارد) تعقیب میشود. فضای داستان در آلمان قرن نوزده میگذرد و فیلم بازسازی یکی از مهمترین آثار دراکولایی تاریخ سینما است که در سال 1922 ساخته شده است. آرون تیلور جانسون و ویلم دفو از دیگر ستارگان این فیلم هستند.

نوسفراتو : بازسازی یک قصه‌ی بی انتها

فیلم نوسفراتو داستان زنی جوان و جن زده است که در آلمان قرن نوزده رابطه‌ای وسواس‌گونه بین او و یک خون آشام ترانسیلوانیایی برقرار است. خون آشام این زن جوان را تعقیب می‌کند و وقایعی گوتیک و ترسناک و معمایی به وجود می آید. رابرت ایگرز کارگردان فیلم است و این اثر را به عنوان یک بازسازی از فیلم Nosferatu the Vampyre خلق کرده است.

‌فیلم سال 1979 به نوبه خود بازسازی از فیلمی با عنوان نوسفراتو بود که در سال 1922 با فیلمنامه ای از هنریک گالین (Henrik Galeen) ساخته شده. نسخه سال 1979 مؤلفه های سینما و هنر اکسپرسیونیست آلمان را همراه خود داشت. تمامی این فیلمهایی نامشان ذکر شد وامدار رمانی هستند که برام استوکر در سال 1897 با عنوان دراکولا نوشت.

فیلمی پرستاره

رابرت ایگرز مجموعه ای از استعدادها و چهره های درخشان بازیگری هالیوود را جمع کرده است تا راوی داستان ترسناک و معمایی یک خون آشام و یک زن باشد. او که کار نوشتن فیلمنامه را هم به عهده داشته است فهرست درخشانی از بازیگران در در این فیلم در اختیار دارد:

  • آرون تیلور جانسون (Aaron Taylor-Johnson) در نقش فردریش هاردینگ
  • بیل اسکارسگارد (Bill Skarsgård) در نقش کنت اورلاک
  • لیلی رز دپ (Lily-Rose Depp) در نقش الن هاتر
  • نیکولاس هالت (Nicholas Hoult) در نقش توماس هاتر
  • ویلم دفو (Willem Dafoe) در نقش پروفسور آلبین ابرهارت
  • رالف اینسون (Ralph Ineson) در نقش دکتر ویلهلم سیورز

بیشتر این بازیگران تجربه کار با ایگرز را هم دارند و فیلم نوسفراتو گردهمایی مجدد ستاره هایی است که در یکی از مورد انتظارترین فیلمهای سال 2024 بازی کرده‌‌اند.

همه چیز از 2015 شروع شد

رابرت اگرز پس از ساخت فیلم The Witch در سال 2015 قصد داشت پروژه فیلم نوسفراتو را کلید بزند؛ پروژه‌ای پر شور و جاه طلبانه. اما در نهایت کار به تعویق افتاد و اگرز در سالهای پیش رو فیلمهایی مثل فانوس دریایی در 2019 و فیلم مرد شمالی را در 2022 ساخت.

نهایتا تقدیر ساخت فیلم نوسفراتو در سپتامبر 2022 برای ساخت رقم خورد. بازیگرانی مثل آنیا تیلور جوی و هری استایلز از پروژه حذف شدند و نقشهای آنها اسکارسگارد و لیلی رز دپ رسید. نیکولاس هولت، آرون جانسون تیلرو و ویلم دفو به همراه باقی بازیگران در 2023 برای ساخت فیلم انتخاب شدند و کار فیلمبرداری عمدتا در پراگ بین ماه های فوریه و می 2023 انجام شد.

نسخه آلمانی فیلم و دستور دادگاه برای نابودی آن

فیلم ترسناک همنامی که سال 1922 ساخته پر ماجرا از آب در آمد. این فیلم صامت ترسناک سیاه و سفید به کارگردانی فردریش ویلهلم مورانئو داستان کنت اورلاک بود که‌ همسر مشاور و مباشر خود را شکار میکند و طاعون را به شهر می آورد. سازندگان فیلم برای اجتناب از مباحث حقوقی و حق کپی رایت اسم دراکولای داستان را هم تغییر داده بودند اما همه چیز یادآور داستان دراکولای برام استوکر بود و وارثان او توانستند سازندگان فیلم را در دادگاه محکوم کنند. دادگاه رای به نابودی تمام نسخه های فیلم داد و امروز تنها چند نسخه از این شاهکار سینمای صامت باقی مانده است.

نوسفراتو؛ یکی از مورد انتظارترین فیلمهای 2024

فیلم نوسفراتو هرچند هنوز اکران نشده است و علاقمندان در سال 2024 آن را خواهند دید، ولی کار درآمدزایی خود را شروع کرده است و محصولات مرچندایز آن خریده میشود. در فروشگاه های آنلاین کلاه بیسبال، هودی و ژاکت یقه دار با برچسب Nosferatu مورد استقبال علاقمندان قرار گرفته است. همین موج انتظار و بازاریابی که از حالا شروع شده نشان میدهد انتظارات از این فیلم چقدر زیاد است و البته راگرز توانایی برآورده کردن آنها را هم دارد. او قبلتر از پس خلق هیولای شوم در فیلم جادوگر برآمده، در فیلم فانوس دریایی ترس و اضطراب با به خوبی خلق کرده و در فیلم مرد شمالی نشان داده میتواند قصه های بزرگ را هم در قاب تصویر خوب پرداخت کند. همه این توانمندی ها در بازسازی یکی از مهمترین آثار دراکولایی سینما به کمک او خواهد آمد. حاصل کار احتمالا یکی از فیلمهای مهم 2024 خواهد بود و پلانو شما را به تماشای آنلاین آن دعوت میکند.

در حاشیه

  • ویلم دفو که در فیلم نوسفراتو نقش پروفسور آلبین ابرهارت را بازی میکند قبلا در فیلم سایه خون آشام (ساخت 2000) نقش یک دراکولای تخیلی به نام مکس شرک را بازی کرده است.
  • نوسفراتو یک کلمه رومانیایی است ریشه آن ناشناخته است و معنی آن دراکولا است
  • رابرت ایگرز در زمان دبیرستان کارگردانی نمایشی به نام نوسفراتو را به عهده داشته است
  • بیل اسکارسگارد در فیلمی کوتاه در سال 2008 نقش یک نوسفراتوی جوان را بازی کرده است.

فیلم‌های مرتبط با نوسفراتو

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟