فیلم در دست دانته In the Hand of Dante 2024

در دست دانته

In the Hand of Dante 2024
None/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

فیلم در دست دانته (In the Hand of Dante) ساخت 2024 در ژانر جنایی، درام و معمایی به کارگردانی جولیان اشنابل داستان مسیر تاریک و خشن مردی را روایت میکند که در جهنمی استعاری سفر میکند و در جستجوی عشقی ممنوعه به بهشت میرسد. این فیلم اقتباسی از رمانی همنام به قلم نیک توشس است و چهره‌های شناخته شده‌ای مانند آل پاچینو، جیسون موموآ، اسکار آیزاک، جرارد باتلر و گل گدوت در آن بازی میکنند. این فیلم در سال 2024 اکران خواهد شد و برادران وارنر از توزیع کنندگان آن خواهد بود.

در دست دانته؛ دالان جهنمی به مقصد بهشت

فیلم «در دست دانته» که در وب فارسی به در دستان دانته هم ترجمه شده است بر اساس رمانی به همین نام به کارگردانی جولیان اشنابل ساخته شده است. در این فیلم پرستاره بازیگرانی مطرح مانند آل پاچینو، اسکار آیزاک، جیسون موموآ، جرارد باتلر و گل گدوت بازی میکنند و مارتین اسکورسیزی هم تهیه کننده اجرایی فیلم است.

ایده ساخت این فیلم ابتدا در سال 2008 مطرح شد و شرکت جانی دپ (Infinitum Nihil) امتیاز فیلم را خریداری کرد. بنا بود جانی دپ تهیه کننده فیلم هم باشد و در آن هم بازی کند. بعدها این مساله منتفی شد و اسکار آیزاک جایگزین جانی دپ در فیلم شد.

جیسون موموآ، جرارد باتلر و اسکار آیزاک در فیلم «در دست دانته»

نگاهی به رمانی که فیلم بر اساس آن ساخته شده است‌

رمانی که فیلم در دست دانته از آن اقتباس شده است همنام فیلم است و نیک توشس (Nick Tosches) آن را نوشته است. این رمان که در سال 2002 اولین بار به چاپ رسید، دو داستان مجزا را همزمان روایت میکند. داستان اول با حضور دانته آلیگری، شاعر ایتالیایی، در قرن 14 میلادی در سیسیل ایتالیا اتفاق می افتد و دومین داستان با حضور نسخه خیالی از شخصت نویسنده در سال 2001 میلادی اتفاق می افتد. دانته تلاش میکند اثر بزرگ خود را به پایان برساند و در سال 2001 هم توشس به عنوان کارشناس باید صحت نسخه‌ای از کمدی الهی را بررسی کند.

درباره کارگردان فیلم In the Hand of Dante

جولیان اشنابل (Julian Schnabel) کارگردان، فیلمنامه نویس و نقاش آمریکایی است که در کارنامه‌اش فیلم تحسین شده‌ی «لباس غواصی و پروانه» (The Diving Bell and the Butterfly) را دارد. این فیلم در سال 2008 نامزد دریافت جایزه اسکار هم شده بود. این فیلم در جشنواره‌های کن،‌ گلدن گلوب، سزار و بفتا هم با اقبال زیادی مواجه شد. «باسکیت»، «بر دروازه ابدیت» و «پیش از آغاز ابدیت» از دیگر آثار تحسین شده کارگردان فیلم «در دستان دانسته» هستند.

بازیگران فیلم در دست دانته

فیلم در دست دانته علاوه بر درونمایه و قصه‌ای جذاب و کارگردانی امتحان پس داده در فهرست بازیگران خود نامهای درخشانی دارد که باعث میشود در فهرست تماشایی‌های سال 2024 برای آن جایگاه بالایی را کنار بگذاریم:

  • آل پاچینو
  • جیسون موموآ
  • اسکار آیزاک
  • گل گدوت
  • جرارد باتلر

سخن آخر

فیلم پرستاره «در دست دانته» از مورد انتظارترین فیلمهای سال 2024 است که با داستانی جذاب و دوجین ستاره احتمالا هم در گیشه هم در نظر منتقدان موفق خواهد بود. پس از انتشار نسخه با کیفیت فیلم همراه با پلانو از تماشای آنلاین فیلم لذت ببرید.

فیلم‌های مرتبط با در دست دانته

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟