فیلم کنت مونت کریستو Le Comte de Monte-Cristo 2024

کنت مونت کریستو

Le Comte de Monte-Cristo 2024
None/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

‌کنت مونت کریستو Le Comte de Monte-Cristo این فیلم یک اقتباس جدید از رمان معروف الکساندر دوما است. کارگردانی این فیلم را الکساندر دو لا پاتلیر و ماتیو دلپورت بر عهده داشته‌اند و نویسندگی آن توسط ماتیو دلپورت، الکساندر دوما، و الکساندر دو لا پاتلیر انجام شده است. پیر نینی در نقش اصلی ادمون دانتس بازی می‌کند.فیلم 21 آذر 11 دسامبر 2024 نمایش داده می‌شود. پس از انتشار در پلانو تماشای آنلاین کنید.

کنت مونت کریستو Le Comte de Monte-Cristo

یک اقتباس جدید از رمان کلاسیک الکساندر دوما است. این فیلم توسط ماتیو دلپورت و الکساندر دو لا پاتلیر نوشته و کارگردانی شده است. پیر نینی در نقش اصلی است و سایر بازیگران عبارتند از آناییس دموستیر (Anaïs Demoustier)، لوران لافیت (Laurent Lafitte)، آناماریا وارتولومی (Anamaria Vartolomei)، باستین بویون (Bastien Bouillon)، پاتریک میل (Patrick Mille)، واسیلی اشنایدر (Vassili Schneider)، و ژولین دو سن ژان (Julien de Saint Jean)

از نظر داستانی، فیلم روایتگر داستان ادمون دانتس است، یک ملوان جوان که به ناحق به خیانت متهم و به زندان افکنده می‌شود. پس از سال‌ها در زندان و کشف یک گنجینه، او با هویت جدید به عنوان کنت مونته-کریستو بازمی‌گردد تا انتقام خود را از کسانی که به او خیانت کردند، بگیرد.

کارگردان کنت مونت کریستو Le Comte de Monte-Cristo کیست؟

الکساندر دو لا پاتلیر، متولد 1971، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فرانسوی است که دارای سوابق گسترده و متنوعی در صنعت فیلم است. او فعالیت خود را در این عرصه به عنوان دستیار کارگردان و ویراستار فیلمنامه آغاز کرد و سپس به عنوان مدیر توسعه فیلم‌های بلند در شرکت RF2K فعالیت کرد. از سال 2001 به بعد، او با همراه ماتیو دلپورت، همکاری نزدیکی داشته و با هم تعدادی فیلمنامه برای فیلم و تلویزیون نوشته‌اند، از جمله "لو پرنوم" (Le Prénom) که در سال 2012 به فیلمی سینمایی تبدیل شد و در سال 2018 توسط سونکه وورتمن بازسازی شد.

از دیگر آثار مهم الکساندر دو لا پاتلیر می‌توان به همکاری وی در نوشتن فیلمنامه‌هایی چون "لا جونگل" (La Jungle) در سال 2005، "آر.تی.تی." (R.T.T.) و "لیمورتل" (L'Immortel) که ریچارد بری کارگردانی کرده و ژان رنو و کاد مراد در آن بازی کرده‌اند، اشاره کرد. همچنین او در تولید فیلم‌هایی مانند "سویت ولنتاین" (Sweet Valentine) و "اونووله موا" (Envole-moi) نیز مشارکت داشته است.

الکساندر دو لا پاتلیر همچنین در ژانرهای مختلفی از جمله انیمیشن (Skyland, Renaissance و The Prodigies) و کمدی (Les Dents de la nuit، RTT، Il était une fois, une fois) فعالیت داشته و دارای تجربه‌های متنوعی در صنعت سینما و تلویزیون است. او برای کارهایش در تئاتر نیز شناخته شده است، به ویژه برای نمایش‌نامه "لو پرنوم" که با همکاری ماتیو دلپورت نوشته و توسط برنارد مورات کارگردانی شده است.

به طور کلی، الکساندر دو لا پاتلیر به خاطر کارهایش در ژانر کمدی شناخته شده است و در طول دوران حرفه‌ای خود با ماتیو دلپورت در چندین پروژه مشترک همکاری کرده است.

نویسنده فیلم کیست؟

ماتیو دلپورت و الکساندر دو لا پاتلیر در سال 2012 برای نمایش‌نامه "لو پرنوم" (Le Prénom) که بعداً به فیلم سینمایی تبدیل شد، مورد تقدیر قرار گرفته و جایزه "پریکس تئاتر" از آکادمی فرانسه را دریافت کرده‌اند. این نمایش‌نامه به یکی از پراجرای‌ترین کمدی‌های زمان خود تبدیل شده است.

دلپورت علاوه بر فعالیت‌هایش در زمینه نمایش‌نامه‌نویسی، در نویسندگی و تهیه‌کنندگی چندین پروژه سینمایی و تلویزیونی نیز فعال بوده است. او در ژانرهای مختلفی از جمله کمدی، درام، و انیمیشن کار کرده و در بسیاری از آثار خود با دو لا پاتلیر همکاری داشته است.

فیلمبرداری اصلی این فیلم در تابستان 2023 آغاز شده و در مکان‌های مختلفی از جمله فرانسه، بلژیک، مالت و قبرس انجام گرفته است. فیلمبرداری 76 روز طول کشیده و از 24 ژوئیه 2023 تا 21 نوامبر 2023 ادامه داشته است.

تولید این فیلم توسط پاته فیلمز (Pathé Films) و چپتر 2 (Chapter2) صورت گرفته و به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ سینمایی فرانسه در سال 2024 مطرح شده است. انتشار اولیه فیلم برای 23 اکتبر 2024 برنامه‌ریزی شده بود، اما سپس به 21 آذر 11 دسامبر 2024 تغییر یافته است.

نویسنده فرانسوی ماتیو دلپورت (Matthieu Delaporte) نیز متولد سال 1971 است. او عمدتا به خاطر همکاری‌هایش با الکساندر دو لا پاتلیر شناخته شده است. دلپورت تحصیلات خود را در رشته تاریخ و علوم سیاسی به پایان رسانده و نخستین فیلم کوتاه خود را با عنوان "موزیک دو شامبر" (Musique de Chambre) ساخته است.

او پس از آن به عنوان کارمند در شبکه Canal+ فعالیت کرده و از سال 1996 تا 2001 مسئول برنامه‌های طنز تلویزیونی "وُری ژورنال دو کارل زرو" (Vrai Journal de Karl Zéro) بوده است. دلپورت در سال 2001 به همراه دو لا پاتلیر توسط شرکت تولیدی Onyx Films استخدام شده و از آن زمان همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند.

فیلم‌های مرتبط با کنت مونت کریستو

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟