فیلم هتل رویال The Royal Hotel محصول سال 2023 سینمای استرالیا است و پاییز ( 14 مهر/ 1402) در سینماهای استرالیا و آمریکا به نمایش درآمد. کارگردان این فیلم، کیتی گرین، داستان هتل رویال را از مستند هتل کولگاردی الهام گرفته است. در هتل رویال، دو دختر جوان آمریکایی برای کوله‌گردی و تفریح ارزان قیمت در استرالیا، درخواست کار در بار یک شهر دورافتاده را قبول می‌کنند. آن‌ها پس از چند روز متوجه می‌شوند که همه چیز به آن جذابیت روزهای اولیه نیست و جانشان در خطر است. پس از انتشار نسخه با کیفیت، از‌ تماشای آنلاین این فیلم در پلانو لذت ببرید.

هتل رویال The Royal Hotel: هتل یا زندان؟!

فیلم هتل رویال The Royal Hotel یکی از محصولات ژانر دلهره‌آور سینمای استرالیا در سال 2023 است. این فیلم پس از نمایش موفق در پنجاهمین جشنواره فیلم تلیوراید و جشنواره بین المللی فیلم تورنتو، برای اکران سراسری در سینماهای استرالیا و جهان در اواسط پاییز آماده می‌شود. فیلمنامه فیلم از فیلم مستند هتل کولگاردی Hotel Coolgardie تولید سال 2016 و به کارگردانی پیت گلیسن الهام گرفته شده است.‌

کیتی گرین و اسکار ردینگ فیلمنامه فیلم را نوشته و کیتی گرین Kitty Green آن را چهار سال بعد از دستیار 2019، اولین فیلم بلند سینمایی‌اش، کارگردانی کرده است.

در این فیلم جولیا گارنر (هانا) و جسیکا هنویک (لیو) دو شخصیت اصلی را ایفا کرده و در کنار آن‌ها، هوگو ویوینگ (بیلی)، توبی والاس (متی)، اورسولا یوویچ (کرول) و دانیل هنشال (دالی) دیگر شخصیت‌ها را بازی می‌کنند.

آنها فقط یک تفریح ارزان قیمت می‌خواستند

هانا و لیو دو دوستی هستند که تصمیم گرفتند به صورت کوله‌گرد و ارزان به استرالیا سفر کنند. آن‌ها برای اینکه بتوانند جایی برای اقامت و درآمدی برای سفرشان جور کنند، از یک آژانس کاریابی، کاری در یک بار در شهر کوچکی در جنوب استرالیا را پذیرفتند. آنها فکر می‌کردند که این فرصت خوبی برای یک تجربه جدید، دیدن کشور و آدم‌های محلی و کشف دنیایی تازه است.

در روزهای ابتدایی ورود به شهری کوچک که تنها همین بار به نام هتل رویال در آن وجود دارد، همه چیز تازه و جذاب بود ولی کم کم ورق برگشت.

هانا و لیو متوجه شدند که در این شهر کارگری، دخترهای زیادی زندگی نمی‌کنند و صاحب هتل رویال از دختران جوان به عنوان ابزاری برای سرگرمی خود و مشتریانش استفاده می‎‌کند.‌

هانا و لیو در ناکجا آبادی در جنوب استرالیا باید خود را از دست‌اندازی مردم بدطینت شهر نجات دهند.

فیلم هتل رویال ساخت 2023

فیلم دلهره‌آور واقعی

سازندگان هتل رویال زیر ژانر " یک آمریکایی در ناکجا آبادی در کشوری غریب دچار دردسر می‌شود" را این بار با استفاده از اتفاقی واقعی احیا کردند.‌

در نگاه اول شاید تصور وقوع این اتفاق در قرن بیستم و در کشوری که ادعای مدنیت دارد کمی دور از ذهن برسد ولی آشنایی با جغرافیای خشن استرالیا و شهرهای کوچک کارگری و دور از شهرهای بزرگ و اجتماعات انسانی مدرن هضم موضوع را راحت‌تر می‌کند.

منبع الهام هتل رویال مستندی محصول 2016 است که داستان دو دختر فنلاندی در شهری در جنوب غربی استرالیا و در یک بار شغلی پیدا می‌کنند. از آن‌ها در بالی اندونزی سرقت شد و در نتیجه مجبور بودند این شغل را نگه دارند تا پولی برای برگشت به خانه پس انداز کنند. ولی برخورد مشتریان و مردم محلی با آن‌ها فراتر از حد تحمل آن‌ها بود.

فیلم هتل رویال با سرخوشی دو دختر جوان آمریکایی که برای یک کشف و شهود واقعی به جنوبی ترین نقاط مسکون کره زمین سفر کرده‌اند آغاز می‍‌شود. اما رفته رفته همه چیز رنگی از ترس و دلهره به خود می‌گیرد.‌

این ترس و دلهره که قطره قطره به شخصیت‌ها و فیلم تزریق می‌شود باعث میخکوب شدن تماشاگر و همزادپنداری او با هانا و لیو می‌شود.

کیتی گرین با افزودن چاشنی اغراق و فراز و فرودهای دراماتیک به داستان مستند، فضای ضد زن و جنسیت زده شهر کوچک را در چشمان بیننده برجسته می‌کند.

جولیا گارنر که پیش از این در فیلم دستیار نیز با گرین همکاری کرده است در کنار جسیکا هنویک به خوبی این حس بی‌پناهی در میان هیولاهایی که نسبت به آن‌ها هیچ حس شفقتی ندارند را به نمایش گذاشته‌اند. شکنندگی ظاهری این دو بازیگر برای القای این حس کمک زیادی به کارگردان کرده است.

فیلم هتل رویال The Royal Hotel را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

پس از انتشار نسخه با کیفیت فیلم میتوانید از تماشای رایگان آن در سایت پلانو لذت ببرید. پلانو تلاش کرده است تا به عنوان یک بستر VOD‌ دسترسی مخاطب ایرانی را به فیلمهای روز سینمای جهان فراهم کند. در پلانو علاوه بر تماشای رایگان فیلم میتوانید در جریان اخبار و حواشی فیلمهای سینمایی هم قرار بگیرید. پلانو همراه شما است برای تماشای فیلم با هر سلیقه ای که داشته باشید. از فیلمی مانند هتل رویال گرفته تا فیلم قاتلان ماه کامل، روی ما حساب کنید.

فیلم‌های مرتبط با هتل رویال

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟