فیلم «بالرین» Ballerina محصول کمپانی لاینزگیت آمریکا در 2024 و اسپین آف جان ویک، این فیلم به کارگردانی لن وایزمن است و آنا د آرماس و کیانو ریوز در آن حضور دارند. این فیلم روایتگر انتقام یک قاتل حرفه‌ای، دختری به نام رونی‌ ست که مسببین مرگ خانواده‌اش، شبکه‌ای گسترده از جنایتکاران را قتل عام می‌کند. بالرین قرار است در 7 ژوئن 2024، 18 خرداد 1403 به اکران عمومی برسد. رسانه پلانو، به محض انتشار فیلم، برای تماشای آنلاین آن را با کیفیت HD و دوبله فارسی برای علاقه‌مندان مهیا خواهد کرد.

فیلم بالرین: اسپین آف جذابی از جان ویک

فیلم «بالرین» Ballerina در 2024 محصول ایالات متحده در ژانر تریلر و اکشن است. لن وایزمن آن را کارگردانی کرده و فیلمنامه‌اش توسط شی هتن نگاشته شد. بالرین، اولین اسپین آف از فرانشیز جان ویک است و اتفاقات آن در زمانی بین جان ویک 3 و 4 رخ می‌دهد. کمپانی‌های تاندر رود Thunder Road و 87الون 87Eleven Production تولید آن را بر عهده دارند. شرکت لاینزگیت Lionsgate کمپانی توزیع کننده آن قرار است بالرین را در 7 ژوئن 2024، 18 خرداد 1403 به انتشار عمومی برساند.‌

آنا د آرماس (رونی)، کیانو ریوز (جان ویک)، ایان مک شین (وینستون) و لنس ردیک (چارون) از هنرپیشگانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

انتقام توسط قاتلی حرفه‌ای، موضوع جذاب سینمای اکشن

اکشن‌های سینمای معاصر، برای مدتی دیگر آن شور سینمایی سابق را نداشت و از دوره‌ی باشکوه سینمای رمبو و جان سخت عبور کرده بود و همه چیز تبدیل به پرده‌ی سبز و جلوه‌های تصویری دیجیتالی شد. طرفداران ژانر اکشن، برای سرگرمی تنها مبارزات ربات‌های غول پیکر و ابرقهرمان‌های فرا انسانی را برای تماشا داشتند تا این‌که فیلمی درخشان به نام جان ویک ظهور کرد که مسیر انحرافی سینمای اکشن را به راه درستش بازگرداند.‌

جان ویک در 2014 به کارگردانی بدلکاران حرفه‌ای سینما، چاد استاهلسکی و دیوید لیچ کارگردانی شد و بازیگر افسانه‌ای سری ماتریکس، کیانو ریوز در آن نقش‌آفرینی کرد. انتقام از قاتلینی که خانواده را کشتند به نظر کلیشه‌ای و نخ‌نما می‌آید اما در حقیقت، انگیزه‌ای قدرتمند برای قتل و یک موضوع جذاب و مخاطب پسند برای اکشن است که همیشه رضایت طرفداران این ژانر را جلب کرده.‌

حال قرار است در بالرین، یک قهرمان جدید زن، راه جان ویک را دنبال کرده و یک تنه به جنگ شبکه‌ای عظیم از جنایتکاران برود. بالرین فیلمی کاملا جدید است اما شاهد بازگشت چند چهره آشنا از جان ویک در آن خواهید بود.

آنا د آرماس در نقش بالرین انتقام جو

هنرپیشه کوبایی هالیوود، آنا د آرماس Ana de Armas به عنوان شخصیت نخست فیلم، رونی بازی می‌کند. رونی، بالرین و قاتل حرفه‌ای جوان، به دنبال انتقام از افرادی است که خانواده‌اش را کشتند. او برای ایفای نقش در درام زندگینامه «بلوند» Blonde در 2022 به عنوان شخصیت مریلین مونرو، نامزد دریافت جایزه اسکار شد. آرماس همچنین، برای بازی در فیلم معمایی «چاقو کشی»‌ Knives Outنامزد جایزه گلدن گلوب شد.

کیانو ریوز و ایان مک شین نیز با همان شخصیت‌هایی که در جان ویک برایشان تعریف شده بود در این فیلم نیز به ایفای نقش می‌پردازند. ریوز پیش از این در فیلم ژانر وحشت «تق تق» Knock Knock در 2015، با آنا د آرماس هم بازی شده بود. ریوز را به غیر از مجموعه جان ویک، بیشتر برای ایفای نقش در سری ماتریکس و فیلم ترسناک «کنستانتین» می‌شناسیم.

عوامل فیلم بالرین

در جان ویک سه، نگاهی اجمالی به شخصیت رونی داشتیم. بالرینی که در کلاس رقص روی صحنه در حال تمرین بود و با عبور جان ویک، توجهش جلب می‌شود اما طبق معمول فیلم‌های جان ویک، همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست و در حقیقت، کلاس باله، پوششی برای آموزش قاتلین حرفه‌ای، برای شرکت‌های مختلف جنایی‌ست. در آن فیلم، نقش رونی را یونیتی فیلان بازی می‌کرد. پس از آن‌که فیلمنامه شی هتن توسط لاینزگیت تایید شد، آنا د آرماس را به جای فیلان، در نقش رونی انتخاب کردند. در ابتدا شی هتن، فیلمنامه‌ای مستقل نگاشته بود اما با موفقیت‌های بزرگ تجاری جان ویک، کمپانی تصمیم گرفت آن را به عنوان اسپین آف به سینما دوستان تقدیم کند.

ابتدا قرار بود که چاد استاهلسکی کارگردانی فیلم را انجام دهد ولی چون در آن زمان، مشغول پروژه جان ویک 4 بود، از لن وایزمن Len Wiseman که تجربه خوبی در ژانر اکشن دارد برای کارگردانی بالرینا دعوت شد.

وایزمن پیش از این فیلم‌هایی چون «آزاد زندگی کن یا سخت بمیر»، یکی از فرانشیزهای مجموعه فیلم جان سخت و «یادآوری کامل» Total Recall‌ را در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز کارگردانی کرده بود.

از چه طریقی به تماشای آنلاین «بالرین» Ballerina بنشینیم؟

شما می‌توانید برای تماشای آنلاین فیلم اکشن مهیج «بالرین» به رسانه پلانو مراجعه کنید. این VOD فیلم را با کیفیت HD‌ و دوبله فارسی در اختیار شما قرار خواهد داد تا شاهد انتقام از یک شبکه گسترده جنایتکاران توسط یک قاتل حرفه‌ای زن باشید.

فیلم‌های مرتبط با بالرین

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟