فیلم انیمیشن مرد عنکبوتی: فراتر از دنیای عنکبوتی Spider-Man: Beyond the Spider-Verse 2024

انیمیشن مرد عنکبوتی: فراتر از دنیای عنکبوتی

Spider-Man: Beyond the Spider-Verse 2024
None/10
4 مناسب برای بالاتر از 15 سال

انیمیشن مرد عنکبوتی: فراتر از دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Beyond the Spider-Verse) از جمله آثاری است که سونی پیکچرز برای اکران در تابستان سال 2024 آماده کرده است. این فیلم سومین قسمت از مجموعه انیمیشن مرد عنکبوتی و جزیی از دنیای عنکبوتی شرکت سونی است. در این انیمیشن، سرنوشت مایلز مورالس به تلاش گوئن، دختر عنکبوتی وابسته است. او باید به کمک مرد عنکبوتی 2099 و انجمن محافظان مولتی‌ورس، مایلز را به دنیای خود بازگردانده و جهان را از فروپاشی نجات دهد. برای تماشای آنلاین این انیمیشن پرهیجان با رسانه پلانو همراه باشید.‌

مرد عنکبوتی: فراتر از دنیای عنکبوتی : تارها دوباره تنیده میشوند

انیمیشن مرد عنکبوتی: فراتر از چند جهانی در ژانر اکشن ماجراجویی و ابرقهرمانی از محصولات مشترک سونی پیکچرز، کلمبیا پیکچرز و مارول در سال 2024 است. این فیلم سومین قسمت از انیمیشن‌های مرد عنکبوتی و جهان‌های موازی است و دنباله مستقیم انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی Spider-Man: Across the Spider-Verse است که سال 2023 منتشر شد.

سونی پیکچرز این فیلم را به عنوان جزیی از دنیای عنکبوتی سونی Sony Spider Verse تولید کرد. این فیلم به صورت همزمان با فیلم 2023 و توسط عوامل یکسان تولید شد و قرار بود با فاصله شش ماهه روی پرده برود اما مشکلات تولید باعث شد که با یک سال فاصله به نمایش درآید.

خواکیم دوس سانتوس Joaquim Dos Santos ، کمپ پاورز Kemp Powers و جاستین کی تامپسون Justin K. Thompson کارگردانی انیمشین را انجام دادند. فیلم‌نامه انیمیشن توسط فیل لرد Phil Lord ، کریستوفر میلر Christopher Miller و دیوید کالاهام Dave Callaham نوشته شد. سونی قرارداد تولید این دو فیلم را پیش از انتشار نسخه 2018 بست. به غیر از فیل لرد، بقیه نویسندگان و کارگردانان در نسخه 2018 حضور نداشتند.

صداپیشگان شخصیت‌های اصلی این فیلم: هیلی استاینفلد (گوئن استیسی/اسپایدر گوئن)، اسکار آیزاک (میگل اوهارا)، شامیک مور (مایلز مورالز)، جیک یوهانسن (پیتر بی پارکر / مرد عنکبوتی) و جیسون شوارتزمن (جاناتان اون / اسپات) هستند.

طبق اعلام سایت IMDB این انیمیشن در مراحل پایانی تولید است و پس از انتشار نسخه با کیفیت آن میتوانید از تماشای آنلاین آن در سایت پلانو لذت ببرید.

چندجهانی در خطر فروپاشی

در قسمت‌ قبل دیدیم گوئن دختر عنکبوتی‌ای است که رابطه جالبی با پدر رییس پلیسش ندارد و پیترپارکر دنیای او کشته شده است. او مجبور شد سفر به واقعیت مایلز مورالس یعنی زمین 1610 را متوقف کند تا مانع یه هم خوردن "کنون" یا نظم چند جهانی شود.

همچنین دیدیم که میگل اوهارا یا مرد عنکبوتی 2099 رییس انجمن محافظان چند جهانی است. او با مایلز مورالس رابطه خوبی ندارد چون عنکبوت زهرآگینی که مایلز را گزید در حقیقت از زمین 42 میگل اوهارا آمده بود و اگر این اشتباه رخ نمی‌داد، مایلز هیچ وقت مرد عنکبوتی نمی‌شد. در اثر این اشتباه زمین 42 نه تنها مرد عنکبوتی ندارد، بلکه مایلز آن نیز تبدیل به شرور شده است.

در انتهای قسمت قبل، مایلز در زمین 42 گیر افتاد و گوین باید برای نگهبانی از کنون و نجات جهان از فروپاشی او را پیدا کند. در این قسمت می‌بینیم که او گروهی متشکل از پیتر بی پارکر و دختر بچه‌اش میدی، اسپایدر پانک، پاویتر پرابهاکار، اسپایدر بایت، به علاوه، دوستان عنکبوتی قدیمی ما: اسپایدرمن نوآر، پنی پارکر و ژامبون عنکبوتی تشکیل می‌دهد.

این قهرمانان عنکبوتی همچنین باید جلوی دشمن خونی مایلز، اسپات را بگیرند. این دانشمند سابق که پس از اینکه مایلز نقشه کینگ پین را در فیلم اول خنثی کرد، در پورتال‌های "بین بعدی" سرگردان شده بود.

این تیم اگر می‌خواهند حمایت مرد عنکبوتی 2099 فوق‌العاده سخت‌گیر را نیز بدست آورند احتمالاً باید تمام اختلالاتی که در چند جهانی ایجاد کرده‌اند را ترمیم کنند.

یک موفقیت کامل

‌انیمیشن قبلی این مجموعه یعنی مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی تابستان 2023 اکران شد و به موفقیتی کم نظیر برای سونی تبدیل شد. این قسمت که نیمی از داستان چندجهانی مایلز و دوستانش را تعریف می‌کرد علی‌رغم زمان بسیار طولانی 140 دقیقه‌ای اش، فروش چشمگیری داشت و منتقدان را نیز کاملا اغنا کرد.

این انیمیشن که لقب طولانی‌ترین انیمیشن را یدک می‌کشد، با نزدیک به 700 میلیون دلار فروش، 7 برابر هزینه تولیدش را نصیب سونی کرد.‌

منتقدان یکسره فیلم را تحسین کردند. در راتن تومیتوز 96 درصد نظرات مثبت بود و امتیاز 8.6 از ده به دست آورد. در متاکریتیک نیز همین امتیاز نصیب فیلم شد. سینما اسکور و راجر ایبرت نیز بالاترین امتیازات را به آن دادند و یکی از شانس‌های اصلی اسکار نیز به شمار می‌رود. افتخاری که قسمت اول آن نیز در سال 2018 بدست آورده بود.

از نظر منتقدان این فیلم بازیگوشی خلاقانه هنرمندانی است که خود را از هر قالب و کلیشه‌ای در انیمیشن و سینمای ابرقهرمانی جدا کرده و هر لحظه با خلاقیت خود، مخاطب را شگفت زده و هیجان زده می‌کنند.

مدیران شرکت سونی به عنوان مالک انیمیشن مرد عنکبوتی به نویسندگان و سازندگان آن آزادی عمل زیادی برای رویاپردازی سرخوشانه و تجربه گرایی دادند. انیمیشن طراوت و تازگی یک اثر مستقل کم هزینه ولی خلاقانه را دارد و همزمان از امکانات استودیویی گران قیمت برای اجرای هر چه بهتر و جذاب تر این ایده‌ها بهره بردند.

این انیمیشن نه تنها از نظر داستانی، دنیای مرد عنکبوتی را از رخوت و تکرار نجات داد بلکه گرافیک و تصویرسازی خاص آن باعث شد که علاقه‌مندان به کتاب‌های مصور رابطه بهتری با آن برقرار کنند.‌

برخی از علاقه‌مندان پیگیر سینما این فیلم را از لحاظ تازگی مضمون و نوآوری در زمان خود با مجموعه جنگ ستارگان مقایسه کرده‌اند. سه گانه اول جنگ ستارگان در دهه هفتاد و هشتاد، بعدها به اپرای فضایی جرج لوکاس مشهور شدند و قدمی بلند در داستان‌پردازی و جلوه‌های ویژه سینما به حساب می‌آیند. اتفاقی که ممکن است انیمیشن‌های مرد عنکبوتی و چند جهانی‌اش در دوران خود رقم بزنند.

انیمیشن Spider-Man: Beyond the Spider-Verse را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این انیمیشن اکشن و هیجان انگیز پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با انیمیشن مرد عنکبوتی: فراتر از دنیای عنکبوتی

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟