فیلم ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت دوم Mission: Impossible - Dead Reckoning Part Two 2024

ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت دوم

Mission: Impossible - Dead Reckoning Part Two 2024
None/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

‌فیلم مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت دوم (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part Two) محصول سال 2024 کمپانی پارامونت پیکچرز آمریکا است. این فیلم که ادامه داستان فیلم روزشمار مرگ قسمت اول است، اواخر بهار سال 1402 اکران خواهد شد. روزشمار مرگ بخش دوم هشتمین عنوان از مجموعه فیلم مأموریت غیرممکن با بازی تام هنکس در نقش اتان هانت است. کریستوفر مک‌کواری این دو بخش را کارگردانی کرده است و در قسمت دوم سرنوشت گروه IMF به رهبری اتان هانت را در برابر موجود هوشمند رایانه‌ای که قصد کنترل جهان را دارد، مشخص می‌شود. باید منتظر ماند و دید هانت در این نبرد که شخصی هم شده، موفق خواهد بود یا خیر. برای تماشای آنلاین این فیلم پر هیجان و سراسر حادثه با رسانه پلانو همراه باشید.

‌ماموریت غیرممکن- روزشمار مرگ قسمت دوم: آخرین ثانیه‌ها

فیلم «ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت دوم»‌ اثری در ژانر اکشن، تریلر و ماجراجویی محصول سال 2024 آمریکا است. اسکای دنس مدیا و تی سی مدیا (شرکت‌های متعلق به تام کروز و کریستوفر مک‌کواری) فیلم را برای کمپانی معظم پارامونت پیکچرز تهیه کرده‌اند.‌

این فیلم دومین قسمت و در حقیقت ادامه فیلم ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول است که در سال 2023 به نمایش درآمد. با قسمت دوم، تعداد اعضای مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن (با حضور ستاره خود یعنی تام کروز) به هشت فیلم می‌رسد.‌

کریستوفر مک‌کواری Christopher McQuarrie علاوه بر کارگردانی فیلم، فیلمنامه آن را نیز با همکاری اریک جندرسن نوشته است.

تام کروز Tom Cruise فوق ستاره سینما و هالیوود در 61 سالگی، برای بار هشتم شخصیت اتان هانت مامور همه فن حریف آمریکایی را بازی می‌کند. از یاران باوفای هانت دو شخصیت لوتر با بازی وینگ رامس، بنجی دان با بازی سایمون پگ در فیلم حضور داشته و گریس عضو جدید تیم با بازی هیلی اتول آن‌ها را همراهی می‌کند.

ونسا کربی، ایسای مورالس، هنری زرنی و شیا وگهم و پل کلمنتیف دیگر شخصیت‌های مهم این فیلم هستند.

شخصیت‌های مهم ماموریت غیرممکن- روزشمار مرگ قسمت دوم

اتان هانت: مامور نیروی ماموریت غیرممکن IMF که در حال حاضر رهبر تیم عملیاتی است. او به همه اصول رزم، نبرد و ابزار متنوع مسلط است، بسیار باهوش و چابک و از جان گذشته است و از تجربه کردن خطرهایی که احتمال موفقیتشان کمتر از 10 درصد هم هست نمی‌هراسد. ماموریت او در قسمت اول، یافتن کلیدی دو جزیی بود که می‌توانست کنترل هوش مصنوعی هوشمندی که توانسته موجودیت انسان‌ها را به خطر بیندازد، پیدا کند.

لوتر و بنجی: دو یار وفادار هانت که متخصص کامپیوتر و نرم‌افزار هستند و همیشه در پشت صحنه ماموریت‌ها به اتان کمک می‌کنند.

گریس: دزدی که در قسمت اول معرفی شد. او ابتدا برای دزدی کلید وارد ماجرا شد ولی نمی‌دانست که وارد چه بازی خطرناکی شده است. گریس در جریان قسمت اول متقاعد شد که تنها راه نجاتش عضویت در IMF و همکاری با هانت است.

آلانا / بیوه سفید: دلال معروف و بانفوذ سلاح که پیش از این در قسمت‌های قبلی ماموریت غیرممکن هم حضور داشت. او فرزند مکس یکی دلال بزرگ سلاح است که در اولین فیلم ماموریت غیرممکن کشته شده بود.

گابریل: دست راست هوش مصنوعی مخرب. این تروریست قدرتمند و باهوش در گذشته دور و قبل از عضویت اتان در IMF با او آشنا بود و خصومتی شخصی با وی دارد. گابریل در حقیقت شمایل انسانی هوش مصنوعی دشمن بشریت است.

پاریس:‌ قاتل فرانسوی و همکار وفادار گابریل که پس از اینکه در قسمت اول و در مبارزه با اتان شکست خورد، هانت او را بخشید و نکشت. حالا پاریس به گابریل خیانت کرده و با اتان همکاری می‌کند.

شمایل جیمز باند آمریکایی

اتان هانت با بازی تام کروز شمایلی از جیمزباند ولی با طعم و مزه آمریکایی را زنده کرده است. شخصیت جیمزباند که فردی انگلیسی، جنتلمن و مبادی آداب بود و حتی در بدترین شرایط، کت و کراوات از تنش خارج نمی‌شد سال‌ها در سینمای جاسوسی اکشن دنیا حکومت کرد.

کمپانی پارامونت با استفاده از عنوان قدیمی ماموریت: غیرممکن که سریالی مربوط به دهه هفتاد و هشتاد میلادی بود، جیمز باند مورد پسند آمریکایی‌ها را بازتولید کرد.

اتان هانت کسی است که همانند جیمزباند بسیار باهوش، آشنا به ابزار و ادوات نظامی و جاسوسی و بی‌باک است. با این تفاوت که وجهه انسانی آن پررنگتر است (اتفاقی که البته در جیمزباندهای آخر نیز اتفاق افتاد)، لباس‌های اسپرت می‌پوشد و از اتو کشیدگی فراری است.

تام کروز به عنوان اتان هانت چنان شخصیت واقعی خود را در شخصیت خیالی هانت پیچید که تصور فرد دیگری به غیر از او در این جایگاه، مانند ماموریت‌هایش، غیرممکن به نظر می‌رسد.‌

حالا با توجه به پا به سن گذاشتن کروز و اصرار او برای انجام شخصی بدلکاری‌های فیلم، ممکن است این فیلم آخرین ماموریت غیرممکن، حداقل با حضور کروز باشد. گرچه مک‌کواری که با حضورش جان تازه‌ای به این مجموعه فیلم پرطرفدار داد، تلویحا گفت که چه بسا این ماموریت‌ها در آینده هم ادامه داشته باشد.

معجون اکشن و هیجان

مجموعه فیلم ماموریت غیرممکن همیشه به اکشن‌ها و اتفاقات و حوادث خاص و پرهیجانش شناخته می‌شود. با حضور مک‌کواری از فیلم پنجم یعنی ملت یاغی Mission: Impossible – Rogue Nation جان تازه‌ای هم به داستان و هم به سر و شکل و اکشن فیلم بخشیده شد و آن را در نگاه علاقه‌مندان به این ژانر برجسته کرد.

بخش اول روزشمار مرگ 2023 نیز از این لحاظ در بالاترین استانداردهای روز اکشن دنیا بود. داستان منسجم فیلم علی‌رغم حضور شخصیت‌های پرتعداد و اتفاقات و جابجایی‌های لحظه به لحظه آن‌ها، از نقاط قوت فیلم بود.

بازی بازیگران بخصوص تام کروز، مخاطب را تا آخرین لحظه همراه و همدل با شخصیت‌های اصلی نگاه داشت و تنوع اتفاقات هیجان انگیز و نوآوری‌های طراحان جلوه‌های ویژه از پلک زدن بیننده جلوگیری می‌کرد.

فیلم اول بودجه تقریبا 300 میلیون دلاری خود را با 600 میلیون دلار فروش بازگرداند و پارامونت را به سود رساند.‌

قسمت دوم همزمان و در ادامه قسمت اول فیلمبرداری و ساخته شد. بنابراین می‌توان امیدوار بود که روند پرهیجان و پرکشش قسمت اول در آن هم ادامه یافته و اتفاقات نفس‌گیر داستان گریبان مخاطبان را رها نکند.

«ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت دوم» تماشای آنلاین در پلانو

این اکشن پرهیجان و نفس‌گیر پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت دوم

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟