فیلم اکشن و درام بچه کاراته‌باز Karate Kid محصول سال 2024 کمپانی سونی پیکچرز کشور آمریکا است. این فیلم ششمین فیلم از مجموعه فیلم‌های بچه کاراته‌باز است و دنباله‌ای بر فیلم بچه کاراته‌باز 2010 که با حضور جکی چان ساخته شد، محسوب می‌شود. تولید و اکران این فیلم برای ماه می سال 2024 برنامه‌ریزی شده بود ولی به دلایل مختلف به تعویق افتاد. در حال حاضر ماه پایانی سال 2024 برای اکران این فیلم معرفی شده است. جاناتان انتویسل در اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند خود، پشت دوربین این فیلم قرار گرفته است. برای تماشای آنلاین این درام اکشن و کمدی با رسانه پلانو همراه شوید.

‌بچه کاراته باز: خودت را بشناس

فیلم سینمایی بچه کاراته باز Karate Kid محصولی سینمایی در ژانر اکشن و درام است که در سال 2024 توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز – زیرمجموعه سونی پیکچرز- آمریکا تولید و اکران خواهد شد. زمان اکران فیلم چند بار به تعویق افتاد ولی جدیدترین تاریخ اکران آن دسامبر 2024 (اواخر پاییز 1402) عنوان شده است.

این فیلم ششمین فیلم از مجموعه فیلم بچه کاراته‌باز Karate Kid است. آخرین فیلم این مجموعه بچه کاراته‌باز تولید سال 2010 با حضور و بازی جکی چان بود که به نوعی بازسازی اولین فیلم مجموعه محسوب می‌شد. با این تفاوت که داستان به جای لوس آنجلس در پکن رخ می‌داد و پسر نوجوان فیلم به جای کاراته، کونگ فو یاد می‌گرفت.‌

شرکت کلمبیا پیکچرز برای کارگردانی فیلم از جاناتان انتویسل Jonathan Entwistle دعوت به همکاری کرده است. این اولین فیلم بلند انتویسل است. او پیش از این به کارگردانی موزیک ویدیو و مجموعه‌های تلویزیونی پرداخته بود.

نویسندگی فیلمنامه این فیلم به عهده راب لیبر Rob Lieber و آنتونی تامباکیس Anthony Tambakis است. مهمترین فیلم کارنامه راب لیبر، پیتر خرگوشه است که در سال 2018 اکران شد و تامباکیس نیز گرینگو 2018 و وسترن جین تفنگ دارد 2015 را در سابقه فیلمنامه نویسی خود دارد.‌

هنوز بازیگران فیلم اعلام نشده‌اند. به نظر می‌رسد جکی چان در فیلم حضور خواهد داشت ولی مشخص نیست که نقش اصلی با او خواهد بود یا خیر. جیدن اسمیت (پسر ویل اسمیت) که در نسخه 2010 در نقش دری پارکر (بچه کاراته‌باز) بازی کرده بود احتمالا در این نسخه حاضر نخواهد بود.

راکی نوجوانانه

کمپانی کلمبیا درباره داستان فیلم اطلاعاتی نداده ولی اعلام کرده است که این فیلم بازگشتی به اولین فیلم بچه کاراته‌باز خواهد بود.‌

اولین فیلم بچه کاراته‌باز در سال 1984 با کارگردانی جان جی. آویلدسن و بازی رالف ماکیو و نوریوکی موریتا اکران شد. فیلمنامه فیلم با الهام از روند فیلم راکی منتها با تم نوجوانانه نوشته شد.‌

در این فیلم دانیل لاروسو نوجوانی آمریکایی – ایتالیایی با مادر بیوه خود به لس آنجلس نقل مکان می‌کند. در آنجا، او با آزار و اذیت قلدرهای محل روبرو می‌شود، که سردسته آنها جانی لارنس است. لاروسو با یک کاراته‌کار و کهنه‌کار جنگی به نام آقای میاگی آشنا می‌شود. میاگی به او کاراته را آموزش می‌دهد تا بتواند از خود دفاع کند و همچنین در یک تورنمنت کاراته در برابر زورگویانش شرکت کند.

پس از موفقیت چشمگیر این فیلم، کلمبیا در سال‌های 1986، 1989 و 1994 سه دنباله بر این فیلم ساخت.

بازگشت به داستان با قهرمان جدید

سال‌ها بعد (2008) ویل اسمیت تلاش کرد که با بازسازی این فیلم با حضور پسرش جیدن، مسیر او را برای جضور در سطح اول سینما فراهم کند. فیلم اتفاقا فروش موفقی داشت و کلمبیا مشتاق شد که دنباله‌ای بر فیلم بسازد.‌

فیلمنامه‌هایی که برای دنباله فیلم نوشته شد قدرت و استحکام داستانی کافی نداشت و در نتیجه جکی چان، بازیگر نقش استاد کونگ فو در فیلم، از پروژه کناره گرفت و کم کم این موضوع به فراموشی سپرده شد.

در سال 2018 سونی پیکچرز تلویژن دنباله‌ای بر سری اصلی مجموعه پسر کاراته‌باز با نام کبرا کای Cobra Kai‌ تولید و پخش کرد. این مجموعه 5 فصلی داستان زندگی دانیل لاروسو را 34 سال بعد از وقایع فیلم اول روایت می‌کرد. این سریال از یوتیوب رد و بعد از نتفلیکس پخش شد.

حالا با توجه به پیشرفت داستان اصلی بچه کاراته‌باز در 4 فیلم و سریال 5 فصلی، باید دید سونی چه تمهیدی برای ادامه داستان خواهد اندیشید و چگونه آن را به فیلم 2010 مرتبط خواهد کرد.

گمانه‌زنی‌هایی درباره داستان فیلم وجود دارد. مثلا گفته می‌شود پای جهان‌های موازی به داستان باز خواهد شد و برخی معتقدند شاید این فیلم داستان زندگی استاد میاگی را پیش از وقایع اولین فیلم روایت می‌کند. باید منتظر ماند و دید که کلمبیا و سونی چه برنامه‌ای برای مخاطبان و علاقه‌مندان به این مجموعه و شخصیت‌ها دارند.

فیلم اکشن و درام بچه کاراته‌باز Karate Kid را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این اکشن و درام نوجوانانه پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با بچه کاراته باز

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟