فیلم ونوم 3 (Venom 3) محصول سال 2024 شرکت سونی پیکچرز است و اوایل تابستان 1403 اکران خواهد شد. این فیلم سومین قسمت از مجموعه فیلم با محوریت ونوم ابرتبهکار داستان‌های مصور مارول و پنجمین فیلم از دنیای مرد عنکبوتی سونی است. وقایع ونوم 3 پس از اتفاقات فیلم دوم یعنی ونوم: بگذارید کارنیج بیاید 2021 رخ می‌دهد. خانم کلی مارسل که فیلمنامه دو فیلم قبلی ونوم را نیز نوشته بود، در اولین تجربه کارگردانی، این فیلم را خواهد ساخت. در این فیلم دوباره با ادی براک با بازی تام هاردی، روزنامه نگار شکست‌خورده و میزبان موجود فضایی به نام ونوم همراه می‌شویم تا تجربه تازه‌ای از رویارویی با ابرشروران دشمن زمین را پشت سر بگذارد. برای تماشای آنلاین این فیلم ابرقهرمانی پر هیجان مارولی با رسانه VOD پلانو همراه باشید.

‌ونوم 3 :ماجراجویی ادامه دارد

فیلم ونوم 3‌ محصولی از ژانر اکشن ابرقهرمانی از کمپانی سونی پیکچرز در سال 2024 است که تیر سال 1403 به اکران عمومی درخواهد آمد.

شرکت کلمبیا پیکچرز از زیرمجموعه‌های سونی این فیلم را به عنوان سومین فیلم از فیلم‌های ونوم و پنجمین فیلم از دنیای مرد عنکبوتی سونی Sony's Spider-Man Universe تولید خواهد کرد. وقایع این فیلم دنباله مستقیم دو فیلم قبلی یعنی ونوم 2018 و ونوم: بگذارید کارنیج بیاید Venom: Let There Be Carnage 2021 است.‌

فیلمنامه این فیلم همانند دو قسمت قبل توسط خانم کلی مارسل Kelly Marcel نوشته شد. خانم مارسل این فیلمنامه را براساس داستانی از خودش و تام هاردی Tom Hardy به رشته تحریر درآورد.‌

ابتدا قرار بود که اندی سرکیس Andy Serkis بازیگر شناخته‌شده انگلیسی و کارگردان قسمت دوم، قسمت سوم را نیز کارگردانی کند ولی با توجه به درگیر بودن او با یک پروژه سینمایی دیگر، کلمبیا پیکچرز تصمیم گرفت که کلی مارسل به عنوان اولین تجربه کارگردانی، پشت دوربین این فیلم قرار بگیرد.

تاکنون حضور تام هاردی بازیگر شخصیت ادی براک / ونوم همانند دو قسمت قبل در قسمت سوم قطعی است. در کنار هاردی، حضور جونو تمپل Juno Temple احتمالا در نقش ابرشرور داستان و چیوتل اجیوفور Chiwetel Ejiofor‌ نیز در فیلم مشخص شده است.‌

همچنین گفته می‌شود که تام هالند Tom Holland بازیگر مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول را نیز در این فیلم خواهیم دید. البته مشخص نیست که مرد عنکبوتی در داستان ونوم تاثیر خاصی خواهد داشت یا اینکه همانند قسمت دوم صرفا اشاره‌ای به او خواهد شد.

تاریخچه شخصیت ونوم

ونوم یکی از ابرتبهکاران دنیای مرد عنکبوتی است که اولین بار در مجموعه مصور مرد عنکبوتی شگفت انگیز در سال 1984 معرفی شد. این شخصیت در حقیقت نوعی موجود فضایی است که حالت مایع و بی‌شکلی دارد و در بدن یک میزبان (معمولا) انسان زندگی کرده و به او قدرت‌های فوق بشری می‌بخشد. به همین دلیل نام او ونوم یا زهر گذاشته شده است. ونوم با ریختن خون دیگر موجودات بخصوص انسان‌ها سیر می‌شود.

در فیلم ونوم دیدیم که چگونه او ادی براک- یک روزنامه‌نگار شکست خورده در زندگی و کار- را به عنوان میزبان خود برگزید و چه تعاملی بین این دو برقرار شد. ادی توانست خوی خونریز ونوم را تا حدی مهار کند و از او بخواهد صرفا خون آدم بدها را بریزد. در حقیقت ونوم در این مجموعه فیلم، از یک ابرشرور به یک ابرتبهکار و نیمه ابرقهرمان تبدیل شد.

موفق در گیشه، ناموفق در نگاه منتقدان

دو فیلم قبلی ونوم در گیشه وضعیت خوبی داشتند. قسمت اول که هنوز ایده برای مخاطبان دنیای ابرقهرمانی تازگی داشت، حدود 120 میلیون دلار هزینه تولید را با نزدیک به 900 میلیون دلار فروش، بازگرداند. قسمت دوم هم 110 میلیون هزینه تولیدش را با 500 میلیون دلار فروش جبران کرد و در مجموع نسبت به قسمت نخست در جایگاه ضعیف‌تری قرار گرفت.

هر چقدر که این دو فیلم در گیشه موفق بودند، در نگاه منتقدان چیزی فرارتر از دو فیلم معمولی به نظر نیامدند. فیلم اول در راتن تومیتوز و متاکریتیک بیشتر از 4.5 امتیاز از 10 امتیاز به دست نیاورد. فیلم دوم کمی وضعیت بهتری داشت و توانست تا حوالی 5 امتیاز کسب کند.

در مجموع داستان فیلم‌های ونوم کسالت بار و در هم ریخته توصیف شد و بازی بازیگران نیز بازخورد خیلی مثبتی نداشت.‌

تام هاردی بازیگر قدرتمند و با استعدادی است که سابقه اجرای نقش‌های درخشانی در فیلم‌های Inception و The Dark Knight Rises و مدمکس: جاده فیوری را در کارنامه دارد.

با اینحال فیلمنامه و روند داستانی و اجرای دو فیلم ونوم به گونه‌ای بود که او آنچنان در تصویر کردن زندگی دوگانه ادی بروک – ونوم موفق نبود و نتوانست شمایل ماندگاری از این ابرتبهکار معروف و محبوب در دنیای علاقه‌مندان به کتابهای مصور مارول خلق کند.

باید منتظر ماند و دید که خانم مارسل در قسمت سوم می‌تواند مخلوق خود را به اثری ماندگار از نگاه تاریخ سینما تبدیل کند یا باید به فروش گیشه دلخوش باشد.

فیلم ابرقهرمانی اکشن و پرهیجان ونوم 3 Venom 3 را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این اکشن ابرقهرمانی پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با ونوم 3

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟