‌انیمیشن‌ تبدیل شوندگان یک Transformers One محصول سال 2024 کمپانی هاسبرو اینترتینمنت و پارامونت پیکچرز آمریکا است. این انیمیشن که پیش‌درآمدی بر مجموعه فیلم‌های اکشن پرطرفدار تبدیل‌شوندگان محسوب می‌شود توسط جاش کولی، سازنده داستان اسباب بازی 4، کارگردانی می‌شود. در این انیمشن به سال‌ها قبل در سیاره سایبرترون برمی‌گردیم. جایی که اتوبات‌ها و دیسپتیکون‌ها هنوز روی سیاره هستند. فیلم بر رابطه پر فراز و نشیب اوپتیموس پرایم و مگاترون و سرآغاز دشمنی این دو گونه رباتی تمرکز دارد. برای تماشای آنلاین این انیمیشن اکشن و خوش ساخت با رسانه پلانو همراه باشید.

تبدیل شوندگان یک: سرآغاز

انیمیشن تبدیل شوندگان یک Transformers One پویانمایی رایانه‌ای اکشن و هیجان‌انگیز تولید شرکت اسباب‌بازی‌سازی هاسبرو در سال 2024 است که اواخر تابستان 1403 توسط پارامونت پیکچرز به نمایش درخواهد آمد.

داستان این انیمیشن براساس شخصیت‌های اسباب بازی‌های بسیار پرطرفدار Transformers شرکت Hasbro نوشته شده است و وقایع آن به عنوان پیش درآمدی بر مجموعه فیلم‌های ترنسفورمرز محسوب می‌شود. گرچه اتفاقات آن در زمان‌های بسیار دور رخ داده و ارتباط مستقیمی با اتفاقات فیلم‌ها ندارد.

تیم نویسندگان این انیمیشن شامل اندرو بارر Andrew Barrer و گابریل فراری Gabriel Ferrari و استیو دزموند Steve Desmond است. فراری و بارر از سال 2015 عضو تیم نویسندگان دنیای مشترک تبدیل شوندگان بودند و مأموریت یافتند فیلمنامه فیلم را با توجه به انیمیشن و فیلم‌های تبدیل شوندگان بنویسند. فراری در سال 2018 نیز جز تیم نویسندگان مرد مورچه‌ای و زنبور Ant-Man and the Wasp بود.

برای کارگردانی انیمیشن Transformers One که بعد از انیمیشن تبدیل شوندگان: یک فیلم 1986، دومین انیمیشن براساس این شخصیت‌هاست، از جاش کولی Josh Cooley صداپیشه، نویسنده و کارگردان آمریکایی که تجربه طولانی در پیکسار دارد و داستان اساباب بازی 4 را نیز کارگردانی کرده است دعوت به همکاری شد.

پارامونت تیم صداپیشگان حرفه‌ای و نام‌های آشنایی برای این انیمیشن به خدمت گرفت. کریس همثورث Chris Hemsworth در نقش اپتیموس پرایم و برایان تایری هنری Brian Tyree Henry در نقش مگاترون صحبت خواهند کرد. در کنار این دو از اسکارلت جوهانسون برای الیتا، جان هم برای سنتینل پرایم، کیگان مایکل کی برای بامبل بی و لارنس فیشبرن برای آلفا تریون دعوت به همکاری شد.‌

اسباب‌بازی‌هایی که جز پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما شدند

تبدیل‌شوندگان مجموعه اسباب بازی‌های تولید شرکت‌های ژاپنی تاکارا و آمریکایی هاسبرو از سال 1984 وارد دنیای کودکان شدند. این مجموعه بعدتر به عنوان یک فرانشیز رسانه‌ای با انیمیشن، فیلم، بازی‌های رایانه‌ای و کتاب‌های مصور گسترش یافتند. این مجموعه رسانه‌ای یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های سرگرمی دنیا هستند و از سال 2011 بیش از دو میلیارد دلار سود نصیب صاحبان خود ساختند.

این اسباب‌بازی‌ها به صورت ربات‌هایی طراحی شدند که قادر بودند به اشکال دیگری نظیر اتومبیل، هواپیما، و حیوانات تبدیل شوند و شامل دو گروه متخاصم است. اتوبات‌ها قهرمانان مثبت داستان و دیسپتیکون‌ها قطب منفی ماجرا هستند. این ربات‌ها در سیاره خیالی سایبرترون زندگی می‌کردند که طی اتفاقاتی، برخی از آن‌ها به کره زمین آمده و این سیاره را به محل مبارزات و تاخت و تاز خود تبدیل کردند.‌

هاسبرو از سال 1986 تولید انیمیشن و محصولات تصویری این مجموعه را آغاز کرد و راه تبدیل شوندگان به پرده نقره‌ای باز شد.

مجموعه فیلم لایو اکشنی که با انیمیشن تکمیل خواهد شد

سال 2007 سال ورود فیلم‌های ترنسفورمرز به سینماها بود. مایکل بیMichael Bay ،اکشن ساز قهار هالیوود این مجموعه فیلم را به پرفروش‌ترین اکشن‌های قرن جدید تبدیل کرد. تا به امروز 7 عنوان از فیلم‌های لایو اکشن تبدیل شوندگان ساخته شدند که آخرین آنها تبدیل شوندگان: خیزش هیولاها Transformers: Rise of the Beasts در سال 2023 اکران شد.

انیمیشن رایانه‌ای تبدیل شوندگان یک قرار است دوستداران و مخاطبان را با پیشینه این ربات‌ها در سیاره سایبرترون و سرآغاز دشمنی اپتیموس پرایم و مگاترون آشنا کند.

متخصصان مشغول کارند

جاش کولی از سال 2004 و در انیمیشن محبوب شگفت‌انگیزان The Incredibles به عنوان طراح استوری برد وارد شرکت پیکسار شد. او در سال 2009 با انیمیشن کوتاه جرج و ای جی George and A.J. که در پیکسار تولید کرد، توان نویسندگی و کارگردانی خود را آزمود.‌

کولی در طی این سال‌ها در انیمیشن‌های متعدد پیکسار در بخش‌های مختلف حضور داشت. او لخشی از تیم تولید انیمیشن‌های درجه یک پیکسار نظیر رتتویی، ماشین‌ها، بالا، شجاع و درون بیرون بود.

مهمترین تجربه سینمایی کولی در سال 2019 و در فیلم داستان اسباب‌بازی 4 Toy Story 4 رقم خورد. کولی علاوه بر حضور در تیم فیلمنامه، کارگردانی این فیلم را نیز انجام داد.

داستان اسباب بازی 4 در گیشه به موفقیت چشمگیری رسید و یک میلیارد دلار فروش کرد. منتقدان نیز استقبال چشمگیری از آن انجام دادند و آن را یکی از بهترین فیلم‌های پیکسار توصیف کردند.

کولی بعد از این موفقیت با دعوت پارامونت برای کارگردانی تبدیل شوندگان یک به پروژه تولید پیوست و باید دید کوله بار تجربه در بهترین شرکت انیمیشن سازی دنیا یعنی پیکسار، چگونه به او در ساخت اولین انیمشن از سری جدید فیلم‌های ترنسفورمرز کمک خواهد کرد.

انیمیشن اکشن تبدیل شوندگان یک را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این انیمیشن اکشن و پرهیجان پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با تبدیل شوندگان یک

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟