فیلم سرقت مسلحانه کمینگاه دزدان 2: پانترا (Den of Thieves 2: Pantera) محصول سال 2024 کمپانی بریارکلیف اینترتینمنت آمریکا است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم کمینگاه دزدان محصول سال 2018 است که به نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی کریستین گادگست ساخته شد. گادگست در پانترا، کارآگاه اوبراین – با بازی جرارد باتلر- را در تعقیب دزدان مسلح از جان گذشته، به رهبری دانی ویلسون - تنها بازمانده گروه سرقت فیلم اول- به اروپا می‌فرستد. جایی که همه معادلات برای ا و تیمش متفاوت است. برای تماشای آنلاین این فیلم پرهیجان و اکشن با رسانه پلانو همراه باشید.

‌ ‌کمینگاه دزدان 2: پانترا: فرانسه عرصه نبرد

فیلم سینمایی کمینگاه دزدان 2: پانترا (Den of Thieves 2: Pantera) اثری آمریکایی در ژانر اکشن سرقت مسلحانه است که توسط اینترتینمنت وان تولید و توسط Briarcliff Entertainment در سال 2024 اکران خواهد شد.

این فیلم دنباله مستقیم حوادث فیلم کمینگاه دزدان Den of Thieves 2018 است و همانند فیلم اول توسط کریستین گادگست Christian Gudegast نوشته و کارگردانی شده است.

جرارد باتلر‌ Gerard Butler‌ بازیگر و تهیه کننده اسکاتلندی همانند فیلم اول، نقش شخصیت اصلی فیلم، کارآگاه نیک اوبراین (ملقب به بیگ نیک ) مامور سرسخت اداره کلانتری شهرستان لوس آنجلس LASD را بازی می‌کند.

اوشی جکسون جونیور O'Shea Jackson Jr. نیز از بازیگر دیگری است که در قسمت اول حضور داشت. او در نقش دانی ویلسون عضو سابق نیروی دریایی آمریکا و راننده حرفه‌ای دزدان در قسمت اول بازی می‌کند که از زد و خورد بعد از سرقت فیلم اول فرار کرد و حالا در اروپا به دنبال سرقت تازه‌ایست.

مایکل بیسپینگ (کانر)، سوئن تمل (میلان)، اوین احمد (جووانا)، ولیبور توپیک (میرینکو) و سالواتوره اسپوزیتو (اسلاوکو) دیگر بازیگران فیلم هستند.

کار کثیف به پلیس کثیف نیاز دارد

کمینگاه دزدان 2018 ماجرای یک سرقت باورنکردنی از بانک فدرال رزرو در داون تاون لوس آنجلس را روایت کرد. فیلم همنام نسخه سال 2018، تعدادی از اعضای سابق نیروی دریایی آمریکا دور هم جمع شدند تا از بزرگترین و مهمترین بانک کشور سرقت کنند.‌

همزمان با این تیم، گروهی از اعضای کلانتری لوس آنجلس LASD در حال شناسایی این افراد هستند. بیگ نیک سرکرده این تیم پلیس فردی است بسیار سخت کوش و خشن که رحمی به خلافکاران نداشته و بی وقفه در تعقیب آن‌هاست.

در جریان سرقت و تعقیب و گریز نفس‌گیر پایانی، اعضای تیم سرقت به سرکردگی ری کشته شدند و تنها دانی راننده گروه موفق به فرار شد.

در فیلم کمینگاه دزدان 2: پانترا، دانی را میبینیم که به اروپا رفته و برای سرقت در منطقه الماس مارسی فرانسه در حال تشکیل تیم است. بیگ نیک نیز پس از گرفتن رد دانی، در تعقیب او به فرانسه سفر می‌کند. جایی که خانه او نیست و نمی‌تواند به راحتی از قدرتش برای دستگیری مجرمان استفاده کند.

یک اکشن پر هیجان و وام‌دار فیلم‌های سرقتی بزرگ

وقتی صحبت از تعقیب و گریز بعد از سرقت می‌شود، سکانس ماندگار سرقت از بانک در فیلم مخمصه Heat 1995 اثر کالت مایکل مان در ذهن علاقه‌مندان به سینما پخش می‌شود. سکانس تیراندازی در خیابان‌های شهر چنان از نظر اجرا، تکنیک تیراندازی و اصول تعقیب و گریز دقیق و باکیفیت ساخته شد که به عنوان یکی از مصالح درسی در کلاس‌های آموزش پلیس مورد استفاده قرار گرفت.

فیلم اول از نظر تقابل دو نیروی خیر و شر و صحنه‌های سرقت و تیراندازی به شدت وام‌دار مخمصه و دیگر بزرگان این زیرژانر بود و تا حد زیادی هم توانسته بود تعلیق و هیجان این تعقیب و گریز را به خوبی اجرا کند.

دو شخصیت اصلی سرکردگان پلیس و دزدان نیز کاریزما و صلابت قابل قبلوی داشته و بیننده را برای دیدن نبرد پایانی این دو منتظر نگاه می‌داشت.

فیلم با اینکه پخش کننده بزرگی نداشت ولی فروشش قابل قبول بود و بودجه 30 میلیون دلاری خود را با نزدیک به 80 میلیون دلار درآمد به صاحبان اثر بازگرداند. البته فیلم در نگاه منتقدان در سطح متوقف بود و نتوانسته بود قدرت و پستوانه غنی داستانی فیلم‌هایی نظیر مخمصه را داشته باشد.

نویسنده کم‌کار، کارگردانی در ابتدای خط

کریستین گادگست بیشتر به نوشتن فیلمنامه فیلم‌های اکشن شناخته شده است. او با اینکه از سال 1997 در سینما حضور دارد ولی تعداد فیلم‌هایی که فیلمنامه آن را نوشته است کمتر از ده عدد است.‌

او اولین فیلمنامه بلندش را به نام A Man Apart در سال 2003 نوشت و سپس تا سال 2015 به جز برخی همکاری‌های مشاوره در کنار برخی فیلم‌های سینمایی، فعالیت مستقیم سینمایی نداشت.‌

گادگست سال 2016 با حضور در گروه فیلمنامه فیلم London Has Fallen از مجموعه فیلم سقوط با بازی جرارد باتلر، به سطح اول سینما بازگشت. دو سال بعد این همکاری به فیلم کمینگاه دزدان و‌ تهیه‌کنندگی اجرایی فیلم پرواز Plane منجر شد.

گادگست علاوه بر کمینگاه دزدان 2: پانترا چند پروژه نویسندگی، بازبینی فیلمنامه و کارگردانی دیگر نیز در دست اقدام دارد و قصد دارد، سالهای دوری از سینما را جبران کند.

فیلم Den of Thieves 2: Pantera را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این فیلم اکشن و نفس‌گیر پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با کمینگاه دزدان 2: پانترا

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟