فیلم افق: حماسه آمریکایی (Horizon: An American Saga) در ژانر وسترن محصول سال 2024 کمپانی برادران وارنر است که در دو بخش به نمایش درخواهد آمد. بخش اول Chapter 1 در تاریخ هشتم تیر و بخش دوم Chapter 2 در تاریخ 26 مرداد 1403 در سراسر آمریکا و جهان اکران خواهد شد. کوین کاستنر کارگردان و بازیگر برنده جایزه اسکار، این فیلم را پس از نزدیک به سی سال انتظار آماده ساخت کرد و قصد دارد دو بخش دیگر نیز در آینده به این مجموعه بیفزاید. دو قسمت اول مجموعه افق سعی دارد به صورت دراماتیک و داستانی به وقایع و اتفاقات کشور آمریکا پیش و پس از جنگ‌های داخلی بپردازد. برای تماشای این فیلم حماسی تاریخی با رسانه پلانو همراه باشید و‌تماشای آنلاین‌کنید.

‌افق: حماسه آمریکایی : تولد یک ملت

فیلم افق: حماسه آمریکایی اثری آمریکایی محصول سال 2024 در ژانر حماسی تاریخی و وسترن است که توسط کمپانی نیولاین سینما و تریتوری پیکچرز تولید و کمپانی برادران وارنر آن را در تابستان سال 1403 در دو بخش با فاصله کمتر از دو ماه به نمایش درخواهد آورد.

ساخت این فیلم آرزوی تقریبا سی ساله کوین کاستنر Kevin Costner، بازیگر، کارگردان، تهیه کننده 68 ساله آمریکایی بود. او در این فیلم و برای اولین بار نویسندگی فیلمنامه را تجربه کرد. در نوشتن فیلمنامه این فیلم حماسی، جان بیرد Jon Baird با او همکاری کرد. بیرد تجربه خاصی در سینما نداشته و صرفا در سریال پارک ملی National Parks با کاستنر به عنوان تهیه کننده اجرایی همکاری کرد.

کاستنر علاوه بر اینکه یکی از تهیه کنندگان فیلم افق است، بازی در نقش شخصیت اصلی فیلم را نیز انجام داده است. در این فیلم بیش از 170 شخصیت حضور دارند و بازیگران شناخته‌شده‌ای به کاستنر در این روایت حماسی کمک کرده‌آند. سم وورثینگتون، سینا میلر، جینا مالون، دنی هیوستون، جیوانی ریبیسی، جف فاهی و ... بخشی از سیاهه بازیگران حاضر در این فیلم هستند.

آمریکا چگونه آمریکا شد

تولید فیلمی با نام افق درباره تاریخ معاصر آمریکا و لحظه تولد این کشور از سال 1988 در سر کوین کاستنر بازیگر تقریبا تازه کار سینمای آمریکا بود. او قصد داشت این روایت را در قالب یک فیلم بسازد. کاستنر که به تازگی با بازی در فیلم دست نیافتنی‌ها The Untouchables‌ برایان دی‌پالما به شهرت رسیده بود نتوانست تهیه کننده‌ای برای فیلمش بیابد.

دو سال بعد و در سال 1990 کاستنر فیلم با گرگها می‌رقصد را در همان حال و هوای دوران جنگ‌های داخلی و رابطه سفیدپوستان و سرخ‌پوستان ساخت. فیلم از همه لحاظ یک موفقیت بی‌نظیر بود. فروش بیش از 400 میلیون دلاری فیلمی که با 20 میلیون دلار تولید شده بود و کسب بیش از 38 جایزه تراز اول سینمایی از جمله کسب هفت اسکار: بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامه اقتباسی، فیلمبرداری، تدوین، صداگذاری و موسیقی، کاستنر را به پادشاه مطلق هالیوود در آن سال تبدیل کرد.

پس از ساخت و موفقیت فیلم وسترن چراگاه آزاد Open Range در سال 2003، دوباره کاستنر به صرافت تولید فیلم افق افتاد و با کمپانی والت دیزنی به توافقاتی هم رسید ولی باز هم پروژه ناکام ماند.

بالاخره در سال 2022 کاستنر اعلام کرد که به طور شخصی افق را کارگردانی و بازی خواهد کرد و دست به نوشتن فیلمنامه و انتخاب بازیگر برای فیلم شد. نیولاین سینما و برادران وارنر پس از مدتی به افق علاقه‌مند شده و به عنوان تهیه و توزیع کنندگان فیلم به کاستنر پیوستند.

کاستنر به افق به عنوان یک مجموعه چهار فیلمی نگاه می‌کند. او دو قسمت اول را با چند ماه فاصله با یکدیگر ساخت و آماده نمایش کرد. البته قرار بود قسمت اول پاییز امسال به نمایش درآید که به تعویق افتاد و هر دو بخش برای اکران در تابستان سال بعد برنامه‌ریزی شدند. قسمت دوم فیلم هم با عنوان افق حماسه آمریکایی 2 شناخته میشود.

به دلیل اعتصابات سراسری در هالیوود، فیلمبرداری و ساخت بخش‌های سوم و چهارم فعلا به تاخیر افتاده و فعلا تاریخ مشخصی برای شروع کار آن‌ها اعلام نشده است.

فیلم Horizon: An American Sagaرا چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این فیلم حماسی و تاریخی پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با افق: حماسه آمریکایی

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟