انیمیشن علمی تخیلی، اکشن و ماجراجویانه فضای ذهن Headspace محصول سال 2023 شرکت‌های ارگو و‌ انیمیشن سازی لوما از کشور آفریقای جنوبی است و شهریورماه اکران آن آغاز شده است. پل میر و گرهارد پینتر کارگردانان این انیمیشن علمی تخیلی هستند. این انیمیشن اولین تجربه فیلم بلند این دو نیز هست. در این انیمیشن ماجراهای نورمن پسر نوجوانی را می‌بینیم که سفینه سه بیگانه کوچک نگهبان کهکشان طی اتفاقی به داخل مغز او می‌رود. آنها با نورمن ارتباط برقرار کرده و به او می‌گویند که باید برای نجات دنیا از دست شرور بین کهکشانی نانومتری که در ذهن مدیر مدرسه قرار دارد، دست به کار شود. برای تماشای آنلاین این انیمیشن علمی تخیلی و فانتزی با رسانه پلانو همراه باشید.

فضای ذهن: به بیگانه درونت اعتماد کن

انیمیشن سینمایی فضای ذهن Headspace اثری در ژانر علمی تخیلی، اکشن و ماجراجویی است که به صورت انیمیشن رایانه‌ای سه بعدی در شرکت لوما انیمیشن و THE ERGO COMPANY کشور آفریقای جنوبی در سال 2023 تولید و اکران شده است.

فیلمنامه این فیلم توسط گروه چهار نفره رونالد هنری، دانیل باکلند، پل میر Paul Meyer‌ و گرهارد پینتر Gerhard Painter نوشته شده است. جیمز کایرنز و ماریس کروگر در داستان‌پردازی به این گروه کمک کرده‌اند.‌ کارگردانی آن نیز به عهده پل میر و گرهارد پینتر بوده است. این دو پیش از این تجربه کارگردانی فیلم بلند نداشته‌اند و تنها در مجموعه تلویزیونی شاکا ایلمبه Shaka iLembe محصول 2023 کشور افریقای جنوبی در بخش جلوه‌های ویژه حضور داشتند.

صداپیشگان اصلی این انیمیشن، بن خوزا (نورمن)، روبرتو پمبو (ویرجیل)، کریس ون رنزبورگ (مکس)، جانا لو (سوفی)، زک هندریکس (زولتارد) و جیمز کایرنز (گاس) هستند.

وقتی همه چیز برعکس شد: بیگانگان میکروسکوپی‌

نورمن نوجوان فعال و باهوشی است که مدام درباره حیات در خارج از کره زمین مطالعه و فکر می‌کند و دغدغه‌های زیست محیطی نیز دارد.‌

سه بیگانه نگهبان کهکشان به نام‌های سوفی، مکس و گاس با سفینه خود که در ابعاد نانومتری و ریز است به کره زمین می‌آیند تا جلوی زولتارد ابرشرور بزرگ بین کهکشانی را که برای نابودی زمین وارد سیاره شده است را بگیرند.

طی اتفاقی عجیب سفینه این سه نگهبان در نوشیدنی نورمن فرود می‌آید و آنها وارد بدن و مغز نورمن می‌شوند. به این ترتیب می‌توانند هر چه نورمن میبیند و می‌شنوند را ببینند و بشنوند.

آنها متوجه می‌‌شوند که زولتارد نیز در مغز مدیر مدرسه خانم ویترینگتن وارد شده و کنترل او را در دست دارد. بنابراین، از نورمن می‌خواهند که برای نجات زمین دست به کار شود. او باید جلوی زولتارد را بگیرد تا از فرود سفینه‌هایش بر زمین و تحت کنترل درآمدن انسانها توسط او جلوگیری کند.

مردان سیاهپوش: نوجوانان سیاه پوش

ایده انیمیشن فضای درون از مجموعه فیلم مردان سیاه پوش Men in Black الهام گرفته شده است. در این مجموعه فیلم می‌بینیم که موجودات فضایی زیادی در کره زمین ساکن هستند و مخفیانه از دید انسان‌ها زندگی می‌کنند.

سازندگان این انیمیشن این ایده مرکزی را در ذهن داشتند که هرکسی باید بتواند قهرمان زندگی خود باشد و بدون توجه به وضعیت جسمی، روحی، مالی و اقتصادی و خانوادگی‌اش، بهترین خود باشد. چنین ایده‌ای از موضوعات مورد علاقه انیمیشن‌ها و فیلم‌های سال‌های اخیر است.

آن‌ها برای اجرای چنین ایده‌ای خود به عنوان نمونه " قهرمان خودبودن" دست به کار شدند. سینمای آفریقای جنوبی و بخصوص انیمیشن آن بسیار نوپا و ضعیف است و آنها با آرزوی معرفی ظرفیت‌های این سینما دست به تولید این انیمیشن زدند.

میر و پینتر، دو کارگردان این انیمیشن به همراه همراهان جوانشان تصمیم بر این داشتند که انیمیشنی در سطح و حد انیمیشن‌های برتر کمپانی‌های بزرگ جهان بسازند و برای رسیدن به این هدف بلندپروازانه تلاش زیادی به خرج دادند.

این دو هنرمند اهل آفریقای جنوبی با بنیان نهادن کمپانی لوما با سرمایه شخصی و گرد هم آوردن استعدادهای انیمیشن سازی و جلوه‌های ویژه در اولین کار گروهی مشترک خود تا حد زیادی موفق بودند و می‌توان گفت که خروجی کار نه به اندازه هدف بلندشان ولی قابل اعتنا از کار درآمد.‌

در این انیمیشن که فضایی فانتزی و بانمک دارد، برخلاف عادت همیشگی، بیگانگان فضایی را در ابعاد نانومتری میبینیم. همچنین تلاش شده است تا شخصیت‌های فضایی و همچنین شخصیت‌های انسانی فیلم تا حد ممکن جذاب و شیرین تصویر شوند تا توجه همه رده‌های سنی را به خود جلب کنند. در مجموع می‌توان به این انیمیشن برای سرگرمی خانواده و همچنین نماینده‌ای از سینمایی نوپا نمره قبولی داد.

فیلم‌های مرتبط با فضای ذهن

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟