فیلم فیلم هندی بلال Bilal 2024

فیلم هندی بلال

Bilal 2024
None/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

فیلم هندی بلال (Bilal) محصول سال 2024 سینمای مالایالم زبان هندوستان است که تابستان 1403 نمایش داده خواهد شد. این فیلم توسط امل نیراد از شناخته‌شده‌ترین کارگردانان و تصویربرداران این سینما و براساس فیلمنامه مشترک او و یونی آر ساخته خواهد شد. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم موفق نیراد در سال 2007 با نام بی بزرگ Big B است. ماموتی بازیگر بزرگ و پرکار سینمای مالایالم در سن 72 سالگی بار دیگر نقش شخصیت بلال را بازی خواهد کرد. بلال خلافکاری است که در فیلم بی بزرگ، به دنبال علت و عاملان قتل مادرش بود. برای تماشای آنلاین این فیلم هندی جنایی و اکشن با رسانه پلانو همراه باشید.

‌فیلم بلال: یک حماسه هندی

فیلم هندی بلال اثری جنایی و دراماتیک از سینمای مالایالم زبان هندوستان، یکی از زیرمجموعه‌های پرطرفدار و پرتماشاگر این سینماست. این فیلم در شرکت امل نیراد پروداکشنز تولید شده و در آگوست (تابستان) 2024 به نمایش درخواهد آمد.‌

امل نیراد Amal Neerad کارگردان، تهیه کننده، تصویربردار و نویسنده فیلمنامه 47 ساله اهل استان کرالام هندوستان و از شناخته شده‌ترین فیلمسازان جوان سینمای هندی زبان و مالایالم زبان، در دهمین فیلم بلند خود دوباره به سراغ موضوعی جنایی و اکشن رفته است. از مهمترین کارهای او می‌توان به وارتان Varathan 2018 و Iyobinte Pustakam 2014 اشاره کرد.

این فیلم دنباله‌ای بر اولین فیلم بلند او، بی بزرگ Big B ، تولید سال 2007 است. این فیلم اکشن و جنایی روایت چهار برادر بود که پس از مرگ مشکوک مادر دور هم جمع شدند تا علت و عامل این جنایت را پیدا و مجازات کنند. بلال یکی از این چهار برادر بود که به شغل شریف خلافکاری مشغول بود.

فیلمنامه فیلم بلال توسط نیراد و با همکاری یونی آر Unni R. نوشته شده است. یونی آر از سال 2009 به فیلمنامه نویسی در این سینما مشغول است.

برای بازی در نقش شخصیت اصلی فیلم، ماموتی با نام کامل Muhammad Kutty Panaparambil Ismail بازیگر کهنه‌کار 72 ساله اهل استان کرالام هندوستان بار دیگر ردای بلال جان کوریشینگال را به تن کرد. این بازیگر در 5 دهه بازیگری در نزدیک به 400 فیلم حضور داشته و از جمله بازیگران پرکار و پرطرفدار هندوستان محسوب می‌شود.

در کنار ماموتی، آرجون داس، مامتا مهندس، منوج کی جایان و بالا نیز در نقش‌های دیگر فیلم بلال حضور دارند.

بلال جان کوریشینگال و برادرانش

امل نیراد پس از چند تجربه موفق مدیریت تصویربرداری در سینمای مالایامال و سپس در بالیوود برای رام گوپال ورما Ram Gopal Varma و تیم تولید سینمایی‌اش در سال‌های 2005 و 2006، به سینمای خودش بازگشت و طرح بازسازی یک فیلم سینمایی امریکایی را به عنوان اولین تجربه فیلمسازی خود، در دستور کار خود قرار داد.

فیلم بی بزرگ براساس فیلم چهار برادر Four Brothers محصول سال 2005 به کارگردانی جان سینگلتون و کمپانی پارامونت پیکچرز ساخته شد. ماموتی در نقش بلال بلال، عنوان برادر بزرگتر و البته خلافکار جمع، تمام هم و غم خود را برای کشف راز قتل مادرشان به کار برد.‌

شمایل بلال به سرعت در سینمای هند و میان تماشاگران محبوب شد و به یکی از نقش‌های به یادماندنی ماموتی تبدیل شد. او توانست برای این نقش جایزه بهترین بازیگر جوایز آسیانت فیلمز را نیز کسب کند.

پروژه بازگشت بلال به پرده نقره‌ای از سال 2017 روی میز امل نیراد قرار دارد. ماموتی به عنوان نقش اول فیلم اعلام آمادگی کرد ولی بروز کرونا باعث شد که تولید فیلم ابتدا به سال 2020 و سپس به 2023 موکول شود.‌

هنوز جزییات بیشتری از خط داستانی فیلم جدید اعلام نشده است ولی احتمال می‌رود که فیلم به وقایع قبل از فیلم بیگ بی اشاره داشته باشد. باید منتظر اطلاعات بیشتر از این فیلم بود.

فیلم هندی Bilal را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این فیلم پرهیجان و پلیسی پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با فیلم هندی بلال

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟