ماه یاغی 2

Rebel Moon: Part Two - The Scargiver 2024
None/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

فیلم ماه یاغی 2 با اسم کامل‌ ماه یاغی‌– بخش دوم: زخمی (Rebel Moon – Part Two: The Scargiver‌) محصول سال 2024 کمپانی نتفلیکس آمریکا است که در ماه آوریل (بهار 1403) به نمایش درخواهد آمد. این فیلم دنباله و بخش دوم فیلم ماه یاغی است که در سال 2023 اکران شد. زک اسنایدر کارگردان شناخته شده سینما و از کارگردانان فیلم‌های ابرقهرمانی شرکت دی سی، اپرای فضایی خود را پس از سال‌ها انتظار کارگردانی کرد. در این فیلم داستان مقاومت مردم ماه ولت و نبرد گروه قهرمانان سیاره‌های مختلف به سرکردگی کورا دربرابر نیروهای حاکم ظالم دنیای مادر روایت می‌شود. برای تماشای آنلاین این داستان حماسی با رسانه VOD پلانو همراه باشید.

‌ماه یاغی 2: ادامه یک حماسه

فیلمماه یاغی 2 اثری حماسی و علمی تخیلی تولید سال 2024 است که شرکت آمریکایی نتفلیکس برای پخش در شبکه تلویزیونی پربیننده خود تولید کرده است. این فیلم ادامه داستان فیلم ماه یاغی با نام کامل ماه یاغی: فرزند آتش Rebel Moon – Part One: A Child of Fire است که در ماه‌های پایانی سال 2023 اکران شد. این کمپانی تاریخ 19 آوریل 2024 برابر با 31 فروردین 1403 را برای پخش این فیلم اعلام کرده‌است. البته احتمالا این فیلم همانند بخش اول، اکران محدودی در سینماهای خاص نیز داشته باشد.

ایده و اجرای این فیلم از آن زک اسنایدر Zack Snyder کارگردان حرفه‌ای آمریکایی است که آثاری همانند 300 و لیگ عدالت را در کارنامه کارگردانی خود دارد. ایده اولیه داستان از آن اوست و فیلمنامه دو قسمت با همکاری کرت جانشتاد Kurt Johnstad و شی هتن Shay Hatten نوشته شد. اسنایدر علاوه بر کارگردانی فیلم، یکی از تهیه کنندگان ماه یاغی نیز هست.

در این اپرای فضایی بازیگران زیادی در نقش‌های مختلف ایفای نقش می‌کنند. کورا مهمترین شخصیت فیلم توسط سوفیا بوتلا Sofia Boutella بازی شد. جیمون هونسو در نقش ژنرال تایتوس، چارلی هانم در نقش کای، میکل هویزمن در نقش گانر، استاز نایر در نقش تاراک، دونا با در نقش نمسیس، فرا فی در نقش نایب السلطنه بالیساریوس و جینا مالون در نقش هارمادا دیگر شخصیت‌های مهم فیلم هستند. سر آنتونی هاپکینز Anthony Hopkins از بزرگترین بازیگران پیشکسوت سینما نیز صداپیشه شخصیت جیمی است.

حماسه ادامه دارد

در بخش اول ماه یاغی دیدیم که در یک دنیای تحت کنترل حاکمان بدطینت جهان مادر، ماه یکی از سیارات با مردمی آرام و زحمت‌کش با نام ولت توسط نیروهای امپراطوری به سرکردگی نایب السلطنه بالیساریوس تهدید می‌شود.

کورا دختری مرموز است که در یکی از روستاها زندگی می‌کند. مردم متوجه می‌شوند که او یکی از فرماندهان سابق امپراطوری بوده‌است که به خاطر گذشته سیاهش در ظلم به مردم، به این ماه آمده تا به آرامش برسد.

کورا پس از دیدن استیصال مردم بی‌دفاع، دفاع از سرزمین‌شان را به عهده گرفته و قول می‌دهد که به مردم آموزش دهد.

او تا زمان بازگشت مجدد نیروهای بدطینت امپراطوری فرصت کمی دارد و در این زمان آموزش مردم عادی ممکن نیست. بنابراین به سیارات همسایه می‌رود تا جنگجویانی برای مقابله با نیروهای اهریمنی بالیساریوس جمع آوری کند.‌

کورا باید جنگجویان آموزش دیده ای را بیابد که با او در ایجاد سپر دفاعی در برابر دنیای مادر متحد شوند. او گروه کوچکی از جنگجویان - بیگانگان، شورشیان، دهقانان و یتیمان جنگی از جهان‌های مختلف که نیاز مشترکی برای رستگاری و انتقام دارند، جمع می کند. در بخش دوم داستان آماده‌شدن مبارزان آزادی‌طلب به سرکردگی کورا و نیروهای خبیث امپراطوری روایت می‌شود.

یک رویای فضایی در ماه یاغی 2

اسنایدر قصد داشت فیلم‌های ماه یاغی را به عنوان بخشی از دنیای جنگ ستارگان Star wars جرج لوکاس و به عنوان اسپین‌آفی مجزا بر داستان لوک اسکای‌واکر بسازد. با اینکه موافقت‌های اولیه برای ساخت فیلم انجام شده بود ولی به دلیل فروش لوکاس فیلم به دیزنی در سال 2012 این داستان به محاق رفت.‌

این موضوع مدت‌ها در ذهن اسنایدر بود و او در این فاصله فیلم‌هایی موفق برای ابرقهرمانان دنیای دی سی ساخت. مردی از پولاد Man of Steel 2013 آغازگر دنیای تازه دی سی بود. بتمن علیه سوپرمن Batman v Superman: Dawn of Justice در سال 2016، لیگ عدالت 2017 و لیگ عدالت زک اسنایدر Zack Snyder's Justice League 2021 فیلم‌های مهم دیگر او در این سال‌ها بودند. او همچنین بر فیلم‌های دیگر دی سی نظیر واندر وومن و آکوامن نیز نظارت داشت.

پس از درگذشت خودخواسته دختر اسنایدر در هنگام ساخت فیلم لیگ عدالت در سال 2016 و دوری موقت او از سینما، او با فیلم لشگر مردگان Army of the Dead در سال 2021 به دنیای سینما بازگشت. موفقیت این فیلم که برای نتفلیکس تولید شده بود به او این چراغ سبز را داد که دست به ساخت پروژه مورد علاقه‌اش بزند.

آکیرا کوروساوا در دنیای جرج لوکاس

ایده فیلم ماه یاغی ترکیبی از داستان فیلم هفت سامورایی Seven Samurai 1954 شاهکار ماندگار آکیرا کورورساوا Akira Kurosawa فیلمساز شهیر ژاپنی و اپرای فضایی جرج لوکاس، جنگ ستارگان است.‌

در فیلم هفت سامورائی داستان روستایی مظلوم روایت شد که هفت سامورائی آزاده برای نجات مردمش از چنگال دزدان بی‌رحم و ظالم تا پای جان هم قسم شدند. داستان این فیلم بارها در سینمای دنیا بازسازی شد که مهمترین بازسازی آن فیلم وسترن هفت دلاور The Magnificent Seven است که جان استرجز در سال 1960 ساخت.

با توجه به جدا شدن ایده ماه یاغی از دنیای جنگ ستارگان، اسنایدر مجبور شد دنیایی جدید با شخصیت‌های تازه خلق کند. بنابراین او فیلمنامه را با کمک جانشتاد و هتن بازسازی کرد و فیلمنامه را با قرار دادن دختری در مرکز داستان بازسازی کرد.

نتفلیکس نزدیک به 170 میلیون دلار برای این دو فیلم هزینه کرد که این موضوع دو فیلم ماه یاغی را به یکی از جاه‌طلبانه‌ترین فیلم‌های این شبکه تبدیل کرده است. به نظر می‌رسد که این دورخیزی باشد برای ایجاد دنیای سینمایی تازه و فرصتی برای این شبکه که قسمت‌های دیگر و اسپین‌آف‌های مجزایی بر آن بسازد. باید منتظر ماند و نتیجه استقبال مخاطبان از مجموع دو قسمت ماه یاغی را دید.

فیلم ی Rebel Moon – Part Two: The Scargiver‌ را چطور ببینیم؟

این فیلم علمی تخیلی پرماجرا برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با ماه یاغی 2

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟