فیلم کابرینی (Cabrin) در ژانر بیوگرافی محصول مشترک آمریکا و ایتالیا در 2024‌ است. این فیلم به کارگردانی الخاندرو مونته ورده در ژانر زندگینامه و تاریخی و بر اساس داستانی واقعی است. روایت تلاش‌های زنی قدرتمند به نام فرانچسکا کابرینی برای احقاق حقوق مهاجران ایتالیایی مقیم آمریکا و بهبود کیفیت زندگی آنان است. قرار است این فیلم توسط استودیوی آنجل در 8 مارس 2024 معادل 18 اسفند 1402 اکران شود. پلانو به محض انتشار فیلم، آن را با کیفیت HD و دوبله فارسی برای تماشای آنلاین در اختیارتان خواهد گذاشت.

‌کابرینی: نامش را به خاطر بسپار

فیلم «کابرینی» محصول امریکا و ایتالیا در 2024 است. این اثر در ژانر تاریخی و زندگینامه قرار دارد و داستان آن بر مبنای زندگی واقعی فرانسیس خاویر کابرینی قدیس قدرتمند ایتالیایی است. الخاندرو مونته ورده، کارگردانی آن را بر عهده دارد. مونته ورده با همکاری رود بار (Rod Barr) فیلمنامه آن را نگاشته‌اند. شرکت‌های فرانچسکا فیلم در نیویورک و لوپین تهیه کنندگان آن هستند. انجل استودیوز‌ کمپانی توزیع کننده فیلم اعلام کرد که قرار است آن را در 8 مارس 2024، 18 اسفند 1402 به اکران عمومی برساند.

کریستینا دل آنا (فرنچسکا کابرینی)، دیوید مورس (آرکبیشاپ کوریگان)، جیانکارلو جیانینی (پاپ)، جان لیتگو (شهردار گولد)، رومانا ورگانو (ویتوریا) و رولاندو ویلازون (دیسالوو) از هنرپیشگانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

یا می‌میریم یا تغییر ایجاد می‌کنیم

فرانسیس خاویر کابرینی، راهبه ایتالیایی آمریکایی است که بعدها به عنوان قدیس مهاجران شناخته شد. او که خود یک مهاجر از ایتالیا به آمریکا بود، در 1850 در خانواده‌ای به شدت مذهبی به دنیا آمد. همین امر موجب شد او راهبه شود و بعدها موسسه تبلیغات قلب مقدس عیسی توسط خواهران را تاسیس کرد که در آن دسته‌ای از راهبه‌ها برای کمک به نیازمندان فعالیت می‌کردند.‌

در 1887، کابرینی برای دستیابی به اهداف و گسترش کمک‌رسانیش، برای ایجاد نمایندگی در چین، به حضور پاپ رفت. پاپ او را تایید کرد اما نه برای ماموریت در چین. بلکه کابرینی را به آمریکا فرستاد. جایی که پیش از این، میلیون‌ها مهاجر را در خود جای داده بود بدون آنکه پول، مکان و چیزی برای خوردن داشته باشند. او پس از رسیدن به خاک آمریکا، برای بهبود شرایط زندگی مهاجران تلاش بسیار کرد و در کنار تبلیغ مذهبی توانست تغییرات بنیادینی را در سبک زندگی تهی‌دستانه مهاجران ایتالیایی ایجاد کند. دانشگاهی که به نام او تاسیس شده شده است هنوز فعال است.

کریستینا دل آنا در نقش فرانچسکا کابرینی

کریستینا دل آنا (Cristiana Dell'Anna) بازیگر اهل ناپل ایتالیا، نقش اصلی فیلم را بر عهده دارد. او در فیلم ایتالیایی «پادشاه خنده» که در جشنواره فیلم ونیز برنده جایزه شد، نقش‌آفرینی کرد.‌ دل آنا به خاطر فرم صورت و استیل کاریزماتیکش، در نقش کابرینی باورپذیر ظاهر شده است. فرانچسکا کابرینی یکی از الهام‌بخش‌ترین و تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ معاصر است. اما تعداد کمی داستان او را می‌دانند. او در مواجهه با موانع به ظاهر غیر قابل عبور، شجاعت به خرج داد و تصمیم گرفت وضعیت موجود زمانه‌اش را تغییر دهد. کابرینی زنی قدرتمند بود که مصمم و با اراده و با وجود جامعه جنسیت زده آن دوران، هیچوقت ناامید نشد و همچون شمعی در تاریکی، ناجی مهاجران ایتالیایی بود.

دیوید مورس‌ هنرپیشه سرشناس هالیوود نیز در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازد. مورس در فیلم‌های درخشانی چون «مسیر سبز» ، «مهلکه» و «جنگ جهانی زد» نقش‌آفرینی کرد.

آلخاندرو مونته ورده کارگردان مکزیکی یک اثر ایتالیایی آمریکایی‌

خوزه آلخاندور مونته ورده، کارگردان مکزیکی فیلم «کابرینی» است. این دومین همکاری او با استودیوی آنجل محسوب می‌شود. فیلم قبلی او با تهیه کنندگی آنجل، اکشن جنایی دلهره‌آور‌ «صدای آزادی» است که در 2023 به اکران درآمد. صدای آزادی، با بودجه 14 میلیون دلار توانست بالغ بر 245 میلیون دلار فروش گیشه داشته باشد و به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های مستقل تاریخ سینما بدل شد. عوامل فیلم «کابرینی» امیدوارند این اثر نیز همچون «صدای آزادی» به موفقیت تجاری خوبی دست یابد.‌ این کارگردان در 2006 اولین فیلم بلند سینماییش را با نام «بلا» Bella که یک درام خوش ساخت آمریکایی بود، آغاز کرد.‌ کابرینی چهارمین فیلم بلند او محسوب می‌شود.

تماشای آنلاین Cabrini با پلانو

شما می‌توانید برای تماشای آنلاین فیلم سینمایی دلنشین «کابرینی» به رسانه پلانو مراجعه کنید. این رسانه VOD فیلم را با کیفیت HD‌ و دوبله فارسی در اختیار شما قرار خواهد داد تا به تماشای تلاش‌های یک زن شجاع و مصمم برای احقاق حقوق مهاجران رنج‌دیده ایتالیایی در آمریکا بنشینید.

فیلم‌های مرتبط با کابرینی

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟