فیلم نفس کشیدن Breathe 2024

نفس کشیدن

Breathe 2024
None/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

فیلم سینمایی اکشن دلهره‌آور نفس کشیدن Breathe محصول سال 2024 آمریکاست. این فیلم توسط شرکت‌های باتجربه تاندر رود پروداکشنز و کپستون استودیوز تولید شده و برای پخش در بهار 1403 آماده می‌شود. نفس کشیدن توسط استفون بریستول و براساس فیلمنامه‌ای از داگ سایمون ساخته شده و در آن از بازی بازیگران شناخته‌شده هالیوودی یعنی میلا یوویچ و سم وورثینگتون در نقش‌های اصلی استفاده شده است. وقایع این فیلم در آینده نه چندان دور رخ می‌دهد. اکسیژن روی کره زمین به شدت کم شده و انسان‌ها برای تنفس به دستگاه اکسیژن نیاز دارند. جنگ و نزاع بر سر منابع اکسیزن رخ داده و در این میان یک مادر و دختر مجبورند برای زنده ماندن منابع اکسیژن خود را از دست بیگانگانی که به آن‌ها حمله کرده‌اند حفظ کنند. برای تماشای آنلاین این فیلم اکشن و پرهیجان با رسانه VOD پلانو همراه باشید.

نفس کشیدن Breathe : هوا به قیمت جان

فیلم سینمایی نفس کشیدن Breathe اثری در ژانر اکشن دلهره‌آور از سینمای آمریکا در سال 2024 است. این فیلم توسط کمپانی تاندر رود پیکچرز Thunder Road Pictures و همکاری Capstone Studios تولید شده است و برنامه نمایش عمومی آن برای روز 9 می 2024 (18 اردیبهشت 1403) تنظیم شده است.

تاندر رود شرکتی است که تولیدات اکشن موفق و پرفروشی در این سال‌ها داشته و یکی از انتخاب‌های مطمئن برای دوستداران سینمای پرهیجان است. مجموعه فیلم اکشن جان ویک John Wick، فیلم‌های جنایی مواد مخر سیکاریو Sicario، فیلم جنایی رودخانه باد Wind River و شب ساکت Silent Night از جمله این فیلم‌ها هستند.‌

کمپانی کپستون نیز علاوه بر همکاری مشترک با تاندر رود در فیلم‌هایی نظیر قندهار 2023 و شب تاریک 2023، فیلم مورد انتظار، درام روان‌شناختی و دلهره‌آور مونودروم Manodrome را نیز در نوبت اکران دارد.

سرنوشت مبهم، میهمان ناخوانده

داستان فیلم نفس‌کشیدن درباره مادری به نام مایا و دخترش است که پس از غیرقابل سکونت‌شدن زمین به دلیل کمبود اکسیژن، مجبور به زندگی در زیر زمین می شوند. تنها سفرهای کوتاه به سطح زمین توسط یک لباس اکسیژن پیشرفته ساخته شده توسط شوهر مایا، داریوس (معمول) ممکن می‌شود. مایا فکر می‌کند که همسرش مرده‌است.

هنگامی که یک زوج مرموز از راه می‌رسند و ادعا می‌کنند که داریوس را می‌شناخته‌اند و خبر دارند که سرنوشتش چه شده است، مایا می‌پذیرد که آن‌ها به صورت موقت به پناهگاه وارد شوند. ولی چیز این وسط درست نیست. آیا این زوج در گفتارشان صداقت دارند؟ آیا غریبه‌ها فقط همین دو نفر هستند یا افراد بیشتری پشت در کمین کرده‌اند؟!

عوامل تولید فیلم نفس کشیدن

استفون بریستول Stefon Bristol کارگردان و فیلمنامه‌نویس اهل بروکلین، نیویورک سازنده نفس کشیدن است. او در نویسندگی و کارگردانی فیلم سفر در زمان نتفلیکس، «دیروز تو را می‌بینم» See You Yesterday، که در سال 2019 منتشر شد، همکاری کرد. بریستول در کالج مورهاوس در آتلانتا، جورجیا و برنامه فیلم فارغ‌التحصیلی دانشگاه نیویورک، زیر نظر اسپایک لی کارگردان سرشناس هالیوود- که به تولید اولین فیلم او کمک کرد- تحصیل کرد. بریستول همچنین در حالی که لی مشغول فیلمبرداری BlackKKKlansman بود، به عنوان دستیار لی همکار وی بود.‌

بریستول در جوایز ایندیپندنت اسپیریت 2020 نامزد بهترین فیلم بلند اول و بهترین فیلمنامه اول (به همراه فردیکا بیلی) شد. او و بیلی برنده جایزه Independent Spirit برای بهترین فیلمنامه اول شدند.‌

فیلمنامه این فیلم کاری از داگ سیمون Doug Simon است. او در سال‌های 2003 و 2004 به ساخت و نویسندگی فیلم کوتاه مشغول بود. پس از وقفه‌ای چند ساله در فیلم برادری Brotherhood 2010 ساخته ویل کنون به عنوان نویسنده فیلمنامه حضور داشت و در 2015 نیز نویسنده فیلم دیگری از کنون با نام شیطانی Demonic بود. فیلم نفس‌بکش اولین تجربه او در فیلمنامه نویسی پس از 8 سال است.

شخصیت اصلی فیلم مایا، توسط جنیفر هادسون Jennifer Hudson بازی می‌شود. او خواننده، بازیگر و مجری برنامه‌های گفتگوی آمریکایی است و در طول زندگی حرفه‌ای خود جوایز مختلفی را برای کارهایش در موسیقی ضبط شده، فیلم، تلویزیون و تئاتر دریافت کرده است . هادسون جوانترین زن و دومین زن آفریقایی-آمریکایی شد که هر چهار جایزه اصلی سرگرمی آمریکا را دریافت کرد: امی ، گرمی ، اسکار و تونی ( EGOT ). جایزه اسکار هادسون برای بازی در فیلم موزیکال دختران رویایی DreamGirls 2006 نصیب او شد. او همچنین در سال 2013 یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد.

میلا یوویچ Milla Jovovich نقش تس یکی از زوجین مشکوک و مرموز فیلم را بازی می‌کند. این بازیگر اوکراینی/ آمریکایی فیلم‌های اکشن با بازی در مجموعه فیلم‌های اهریمن ساکن Resident Evil که براساس یک بازی کامپیوتری ساخته شده است می‌شناسیم. از فیلم‌های مهم ابتدای دوران کاری وی می‌توان به عنصر پنجم 1997 و پیام‌آور: داستان زندگی ژاندارک 1999 هر دو به کارگردانی لوک بسون کارگردان فرانوسی اشاره کرد.

سم وورثینگتون Sam Worthington نیز در نقش لوکاس دومین نفر از زوج مرموز فیلم نفس کشیدن بازی کرده است. این بازیگر 47 ساله استرالیایی به بازی در نقش جیک سالی، شخصیت اصلی فیلم مجموعه فیلم پرفروش و پرمخاطب آواتار Avatar ساخته‌های جیمز کامرون شناخته می‌شود. بازی در ترمیناتور رهایی Terminator Salvation، نبرد تایتان‌ها Clash of the Titans، هکساو ریج Hacksaw Ridge و صداپیشگی در مجموعه بازی ندای وظیفه Call of Duty سری Black Ops نیز جط کارهای دیده شده او در هنر سینما و سرگرمی هستند.

‌فیلم سینمایی اکشن دلهره‌آور نفس کشیدن Breathe را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این فیلم اکشن و نفس‌گیر برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با نفس کشیدن

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟