فیلم آماتور (The Amateur) در ژانر اکشن و تریلر محصول سال 2024 سینمای آمریکا است. این فیلم توسط کمپانی قرن بیستم تولید شده و در آبان 1403 به نمایش درخواهد آمد. آماتور براساس رمانی به همین نام نوشته رابرت لیتل (1981) ساخته شده است و جیمز هیوز کارگردان سریال معمایی جاسوسی اسب‌های آهسته (2022) آن را براساس فیلمنامه کن نولان و ایوان کیتز ساخته است. در این فیلم رامی مالک بازیگر آمریکایی برنده جایزه اسکار، در نقش مامور رمزنگاری CIA بازی می‌کند که پس از کشته‌شدن همسرش در حمله‌ای تروریستی، مدیرانش را مجبور می‌کنند که او را پشت خطوط دشمن بفرستند تا انتقام بگیرد. حضور این مأمور کم تجربه در عملیات میدانی و قطع حمایت سازمان از او، زندگی وی را به خطر می‌اندازد. برای تماشای آنلاین این فیلم پرتنش و جاسوسی با VOD پلانو همراه باشید.

‌فیلم آماتور: میدان جای تازه‌کارها نیست

فیلم آماتور اثری در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز جاسوسی از محصولات شرکت قرن بیستم آمریکا (از زیرمجموعه کمپانی والت دیزنی) در سال 2024 است. این فیلم برای نمایش در تاریخ 7 نوامبر این سال (17 ابان 1403) برنامه ریزی شده است.

فیلمنامه این فیلم اقتباسی است از رمانی به همین نام نوشته رابرت لیتل Robert Littell که در سال 1981 منتشر شده است. در همان سال انتشار رمان، فیلمی به همین نام با کارگردانی چارلز جاروت و نقش‌آفرینی کریستوفر پلامر و جان ساویج نیز تولید و اکران شده بود.

فیلمنامه آماتور توسط ایوان کیتز Evan Katz و کن نولان Ken Nolan نوشته شده است. از کیتز فیلمنامه و تهیه‌کنندگی‌ اپیزودهایی از سریال بسیار پرمخاطب 24، رویداد The Event و چند کار تلویزیونی دیگر دیده شده است. این فیلمنامه اولین تجربه فیلمنامه فیلم بلند اوست. کن نولان اما در سینمای اکشن تجربه بالاتری دارد. او در فیلمنامه سقوط شاهین سیاه 2001 ریدلی اسکات‌ و فیلم تبدیل ‌شوندگان: آخرین شوالیه Transformers: The Last Knight 2017 نقش داشت.‌

کارگردانی این فیلم به جیمز هیوز James Hawes سپرده شد. این کارگردان انگلیسی یکی از سه کارگردانی است که چندین قسمت را برای سریال برنده چند جایزه امی و بفتا، «آینه سیاه» Black Mirror ، کارگردانی کرده است. اپیزودهای پایانی دو فصل 2016 و 2018 این سریال آینده نگرانه پرمخاطب توسط او انجام شده است. وی پس از موفقیت در تلویزیون، اولین فیلم بلند خود را که درامی زندگینامه‌ای به نام یک زندگی One Life بود در سال 2022 با هنرمندی آنتونی هاپکینز کبیر ساخت. آماتور دومین فیلم بلند هیوز به شمار می‌رود.

انتقام به هر قیمتی

زمانی که نامزد چارلز هلر یک رمزنگار آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) توسط تروریست‌ها در حمله تروریستی در لندن به قتل می‌رسد، او برای انتقام گیری از تروریست‌ها و عوامل اصلی این رویداد قسم می‌خورد. مافوق‌های او درخواست وی برای حضور در میدان عمل را به دلیل عدم آموزش کافی رد می‌کنند. چارلز از اطلاعاتی که از روسایش داشته سو استفاده کرده و با باجگیری از آن‌ها، موافقت حضورش در کشور خارجی را می‌گیرد.

هنوز مدتی از حضور او در کشور متخاصم نمی‌گذرد که روسا، اطلاعات مورد باجگیری او را یافته و عملا نیازشان به او از بین می‌رود. اینجاست که آن‌ها دست از حمایت لجستیکی از چارلز کشیده و او را تنها، بدون آموزش و اطلاعات کافی در دهان شیر رها می‌کنند. او خود را به خانه امن رسانده و درتلاش برای حفظ جان خود و انجام ماموریت شخصی‌اش پی به رازهای مخوفی می‌برد که مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد.

بازیگر حرفه‌ای فیلم آماتور

ستاره نقش اول فیلم آماتور رامی مالک (Rami Malek) بازیگر آمریکایی مصری تبار است. او به خاطر ایفای نقش الیوت آلدرسون هکر کامپیوتر در سریال تلویزیونی‌ Mr. Robot (2015-2019) شناخته شده است ، که برای آن جایزه امی را برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال درام دریافت کرد. وی سپس در نقش فردی مرکوری خواننده اصلی گروه موسیقی کویین Queen در فیلم زندگینامه‌ای Bohemian Rhapsody (2018) درخشید و برای آن جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را به دست آورد و اولین بازیگر مصری تبار شد که به این جایزه رسید. به همین دلیل مجله تایم مالک را یکی از 100 فرد تأثیرگذار جهان در سال 2019 معرفی کرد.

مالک در تورنس کالیفرنیا از پدر و مادری مهاجر مصری به دنیا آمد. تئاتر خواند و در شهر نیویورک، به اجرا پرداخت. سپس نقش‌های مکملی در فیلم و تلویزیون داشت، که کمدی شبکه فاکس با نام جنگ در خانه (2005-2007)، مینی سریال HBO یعنی اقیانوس آرام (2010)، و سه گانه فیلم شب در موزه (2006-2014) از آن جمله بودند. مالک پس از جایزه اسکارش، در فیلم جنایی‌ The Little Things (2021) ایفای نقش کرده است همچنین نقش شرور اصلی آخرین فیلم جیمز باند یعنی زمان برای مردن نیست (2021) و نقش دیوید هیل را در اوپنهایمر فیلم زندگینامه‌ای کریستوفر نولان بازی کرد.‌

دیگر بازیگران فیلم آماتور، آدرین مارتینز، ریچل برازناهان، کایتریونا بالفه، لارنس فیشبرن و هولت مک‌کالانی هستند.

پشتوانه موفق تلویزیونی در سینما

جیمر هیوز کارگردان آماتور پیش از حضور در سینما، تجربه پرباری در فیلم و سریال تلویزیونی داشت. علاوه بر موفقیت در سریال آینه سیاه، جیمز در سال 2010 برای فیلم تلویزیونی خود "Enid" اولین نامزدی بفتا برای بازیگرانش به ارمغان آورد. او در سال 2015 جایزه انجمن تلویزیون سلطنتی را برای بهترین فیلم تلویزیونی برای فاجعه چلنجر The Challenger Disaster دریافت کرد.‌

در سال 2019، جیمز به ‌عنوان کارگردان اصلی و تهیه‌کننده سریال «Snowpiercer» که یک موفقیت جهانی برای نتفلیکس بود، کار کرد. این سریال براساس فیلم علمی-تخیلی اکشن برف‌شکن ، به کارگردانی بونگ جون-هو کارگردان کره‌ای ساخته شد.‌

جیمز کل فصل اول «اسب‌های آهسته» Slow Horses را برای اپل تی وی پلاس کارگردانی کرد و به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی برای راه‌اندازی این سریال عمل کرد. «اسب‌های آهسته» ششمین نمایش از هفت سریالی است که جیمز به صورت پایلوت اجرا کرده است و به دلیلی استقبال مخاطبان چندین فصل ادامه یافت.

اولین فیلم بلند او "یک زندگی"، در وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes ، 82 درصد از بررسی‌های 17 منتقد، با میانگین امتیاز 7.4/10 مثبت است و در متاکریتیک ، که از میانگین وزنی استفاده می کند، بر اساس هشت منتقد، امتیاز 64 از 100 را به فیلم اختصاص داده است که نشان دهنده نقدهای "عموماً مطلوب" است.‌

فیلم The Amateur را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این فیلم اکشن و پرهیجان و تنش برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با آماتور 2024

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟