انیمیشن ابرقهرمانی اکشن و کمدی اولترامن: طلوع Ultraman: Rising محصول مشترک آمریکا و ژاپن در‌ سال 2024 است. این انیمیشن توسط کمپانی سوبورایا پروداکشن ژاپن و نتفلیکس آمریکا برای نمایش در شبکه نمایش این شرکت تولید شده است. داستان این فیلم براساس شخصیت اولترامن (ابرقهرمان ژاپنی) الهام گرفته شده است و شانون تیندل که سال‌ها در تیم‌های فنی انیمیشن‌های شناخته شده حضور داشته است در اولین تجربه کارگردانی انیمیشن بلند خود، آن را بر اساس فیلمنامه‌ای از خودش و مارک هیمز ساخته است. در این فیلم کن ساتو، بازیکن بیسبال معروفی است که به صورت مخفیانه به عنوان اولترامن با هیولاهای مختلف مبارزه می‌کند. او پس از شکست یک اژدها، تخمش را به دست آورده و تبدیل به پدرخوانده بچه اژدها می‌شود. حالا او در دوراهی انجام ماموریت‌های ابرقهمرانی خود و بزرگ کردن بزرگ‌ترین دشمنش قرار می‌گیرد. برای تماشای آنلاین این انیمیشن بانمک و اکشن با رسانه پلانو همراه باشید.

‌اولترامن؛ خیزش : پدرخوانده اژدها

انیمیشن سینمایی اولترامن: خیزش Ultraman: Rising اثری ابرقهرمانی در ژانر اکشن و کمدی است که به روش گرافیک سه بعدی در سال 2024 توسط آمریکا و ژاپن ساخته شده است. دو شرکت نتفلیکس Netflix آمریکا و Tsuburaya Productions ژاپن با همراهی اینداستریال لاین اند مجیک این انیمیشن را براساس شخصیت ابرقهرمان اولترامن شرکت سوبورایا طراحی و تولید کرده‌اند. این دو شرکت بزرگ پیش از این نیز در تولید مجموعه‌های انیمیشن از شخصیت اولترامن با یکدیگر همکاری کرده بودند.

کارگردان این فیلم شانون تیندل Shannon Tindle است که فیلم را با همکاری جان آاوشیما John Aoshima ساخته است. این اولین تجربه کارگردانی انیمیشن بلند تیندل است ولی او بیش از دو دهه در صنعت انیمیشن سابقه دارد. او در تولید انیمیشن‌های شناخته شده‌ای نظیر کارولاین Coraline 2009، مگامایند Megamind 2010، آقای پیبادی و شرمن، غارنشینان The Croods 2013 و بچه رییس 2: کاسبی خانوادگی The Boss Baby 2: Family Business حضور داشت. تیندل در سال 2006 جایزه امی را برای طراحی شخصیت‌های انیمیشن سریال Foster's Home for Imaginary Friends از آن خود کرد. تیندل و آاوشیما پیش از این در انیمیشن نامزد اسکار کوبو و دو رشته Kubo and the Two Strings 2016 تجربه همکاری با یکدیگر داشتند.

تیندل فیلمنامه فیلم را براساس علاقه شخصی‌اش به شخصیت اولترامن با همکاری مارک هیمز Marc Haimes نوشت. وی در 2006 با سریال یتیم‌خانه‌ای برای دوستان خیالی، 2016 برای کوبو و ... و 2022 برای مینی سریال اولی گمشده فیلمنامه‌نویسی را تجربه کرده بود.

مارک هیمز از دوستان و همکاران قدیمی تیندل است. مهمترین همکاری آن‌ها در انیمیشن نامزد اسکار، کوبو و دو رشته بود. این دو داستان انیمیشن را نوشته و هیمز با همکاری کریس باتلر آن را به فیلمنامه تبدیل کرده بود. هیمز داستان انیمشین نیمونا Nimona نتفلیکس را نیز نوشته و سال‌ها فعالیت به عنوان نماینده کمپانی در تهیه فیلم‌ها نظیر Collateral 2004، تبدیل شوندگان 2007 و نجات سرباز رایان را نیز در کارنامه دارد.

بزرگترین دشمن، بهترین دوست

کن ساتو آمریکایی ژاپنی‌تبار و ستاره موفق بیسبال در آمریکا است. او به ژاپن بازمی‌گردد تا به عنوان تازه‌ترین فرد ردای اولترامن را در اختیار بگیرد. او در این ردا باید به نبرد با هیولاهای مختلف نظیر گودزیلا و موجودات فضایی بپردازد که برای انسان‌ها مشکل ایجاد می‌کنند.

در جریان حمله یک اژدها به شهر، اولترامن به نبرد با او برمی‌خیزد و موفق می‌شود او را شکست دهد. در جریان مبارزه یک کره بزرگ به دست کن می‌افتد که بعدا متوجه می‌شود تخم آژدهای مادر است. چندی بعد اژدهای کوچک از تخم متولد شده و چون کن را به عنوان اولین فرد می‌بیند فکر می‌کند که او مادرش است. حال کن در دوراهی قرار گرفته است. فرزند بزرگترین دشمنش که سال‌ها بعد احتمالا خود به بزرگترین دشمن اولترامن تبدیل خواهد شد در برابرش قرار دارد. او باید اژدها را بکشد یا بزرگش کند؟! این دوراهی باعث به وجود آمدن اتفاقات شیرین و جذابی در فیلم می‌شود.

‌یک اولترامن تازه

اولترامن Ultraman‌ که با نام Ultra Series نیز شناخته می‌شود ، یک فرنچایز رسانه‌ای علمی تخیلی ژاپنی است که توسط Eiji Tsuburaya ایجاد شد. این مجموعه در 1966 با Ultra Q شروع و تبدیل به یک مجموعه تلویزیونی بین‌المللی شد. این پدیده فرهنگی در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، کتاب‌های کمیک و سایر نشریات رسانه‌ای گسترش یافته است و به یکی از برجسته‌ترین تولیدات در ژانرهای توکوساتسو و کایجوی ژاپنی تبدیل شده است. سریال Ultraman‌ بر روی یک نژاد بیگانه خیالی از ابرقهرمانان متمرکز است که اغلب با هیولاها (کایجو) یا دیگر بیگانگان مبارزه می‌کنند. ارجاع به اولترامن در فرهنگ پاپ ژاپن بسیار زیاد است، و نقشی شبیه سوپرمن در آمریکا دارد.

‌انیمیشن ابرقهرمانی اکشن و کمدی اولترامن: خیزش Ultraman: Rising را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این انیمیشن ابرقهمرانی بانمک برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با اولترامن: خیزش

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟