فیلم حمام خون استکهلم Stockholm Bloodbath 2024

حمام خون استکهلم

Stockholm Bloodbath 2024
None/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

فیلم حمام خون استکهلم (Stockholm Bloodbath) که قرار است در تاریخ 29 دیماه 18 ژانویه 2024 منتشر شود محصول کشور سوئد و دانمارک است. توسط میکائیل هافستروم کارگردانی شده و نویسندگان آن ارلند لوه و نورا لاندسرود هستند. بازیگران اصلی این فیلم عبارتند از سوفی کوکسون، آلبا آگوست و امیلی بیچام. داستان فیلم درباره آن و خواهرخوانده‌اش فریا است که در پی انتقام از کسانی هستند که خانواده‌شان را در عروسی آن کشته‌اند. این فیلم را به محض انتشار در پلانو تماشای آنلاین کنید.

‌حمام خون استکهلم؛ داستان انتقام دو خواهر

به کارگردانی میکائیل هافستروم، داستان دو خواهر، آن و فریا، را دنبال می‌کند که در پی انتقام از قاتلان خانواده‌شان هستند. این ماجرا آن‌ها را به استکهلم می‌کشاند، جایی که آن‌ها در یک کشمکش سیاسی بین سوئد و دانمارک درگیر می‌شوند. فیلم بر اساس رویدادهای واقعی تاریخی در سال 1520 میلادی و دوره حکومت پادشاه کریستین دوم دانمارک است. داستان فیلم درباره آن و خواهرخوانده‌اش فریا است که در پی انتقام از کسانی هستند که خانواده‌شان را در عروسی آن کشته‌اند. آنها در استکهلم با کشمکش سیاسی بین سوئد و دانمارک درگیر می‌شوند، که به اعدام‌های گسترده توسط پادشاه کریستین دوم دانمارک منجر می‌شود.

بازیگران اصلی: سوفی کوکسون، آلبا آگوست، امیلی بیچام، کلائس بنگ، میکل بو فولسگارد، اولریش تامسن، و کیتی اشفیلد.

تهیه‌کنندگان: هلنا دانیلسون برای Viaplay Studios، در همکاری با Nordisk Film، و با حمایت از Nordic Film & Television Fund.

تهیه‌کنندگان اجرایی: توماس آکسلسون و اسکار آرولف برای Viaplay Group.

کریستین پادشاهی ستمگر

فیلم در سال 1520 میلادی و در زمانی که پادشاه قدرت‌طلب و بدنام دانمارک، کریستین دوم، برای تصاحب تاج و تخت سوئد از استن استوره تلاش می‌کند، روی می‌دهد. این دوره تاریخی به خاطر حضور پادشاه "کریستین ستمگر" و حوادث معروف به "قتل‌عام استکهلم" شناخته شده است. فیلم ترکیبی از اکشن، نگرش و طنز تیره را ارائه می‌دهد.

شرکت‌های تولید و پخش

فیلم حمام خون استکهلم محصول کشور سوئد و دانمارک است و توسط Viaplay Studios Sweden AB تولید شده است. در مورد پخش بین‌المللی، شرکت TrustNordisk مسئولیت فروش بین‌المللی این فیلم را بر عهده گرفته است. فیلم در ابتدا توسط Viaplay Content Distribution در سطح بین‌المللی مدیریت می‌شد.

همچنین، Scanbox Entertainment‌ قرار است فیلم را در منطقه نوردیک در ژانویه 2024 اکران کند و Splendid Film‌ حقوق پخش آن را برای آلمان، اتریش و سوئیس به زبان آلمانی خریداری کرده است.

فیلمبرداری فیلم در محل‌های مختلفی انجام شده است، از جمله در مجارستان و جمهوری چک. این فیلم که به عنوان یک ترکیب اسکاندیناوی از فیلم‌های "The Favourite"، "Gladiator" و "Game of Thrones" توصیف شده است، توسط هلنا دانیلسون تهیه شده است.

میکائیل هافستروم کارگردان فیلم کیست؟

‌یک کارگردان و نویسنده سوئدی است. او بیشتر به خاطر فیلم 2003 Evil و همچنین اقتباس سینمایی از داستان کوتاه "1408" نوشته استیون کینگ شناخته می‌شود. هافستروم در لوند، سوئد متولد شده و تحصیلات فیلم‌سازی خود را در دانشگاه استکهلم و مدرسه هنرهای تجسمی انجام داده است.

فیلم "Evil" او در سال 2003 نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شد و فیلم ترسناک "Drowning Ghost" او در سال 2004 در بازار فیلم کن به نمایش درآمد. در سال 2005، هافستروم فیلم "Derailed" با بازی کلایو اوون و جنیفر آنیستون را کارگردانی کرد. او همچنین فیلم ترسناک "1408" را در سال 2007 کارگردانی کرد که جان کیوسک در آن نقش آفرینی کرده بود. هافستروم در سال 2011 فیلم تریلر اکسرسیست "The Rite" با بازی آنتونی هاپکینز و فیلم "Escape Plan" در سال 2013 با بازی آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه را کارگردانی کرده است.

ارلند لوه نویسنده فیلم کیست؟

‌ارلند لوه که به همراه‌ نورا لاندسرود نویسندگی فیلم را به عهده داشته است، .متولد 24 مه 1969 در تروندهایم، نروژ، یک نویسنده رمان، فیلم‌نامه‌نویس و منتقد فیلم است. او در نوشتن ادبیات کودکان و بزرگسالان فعالیت دارد و به خاطر رمان‌های طنزآمیز و گاهی ناآگاهانه‌اش در اسکاندیناوی محبوب شده است، هرچند داستان‌هایش به مرور زمان تاریک‌تر شده و به سمت انتقاد طنزآمیز از جامعه مدرن نروژی پیش رفته‌اند.

لوه قبلاً در یک کلینیک روانپزشکی کار کرده، به عنوان معلم جایگزین فعالیت داشته و به عنوان خبرنگار آزاد برای روزنامه نروژی Adresseavisen کار کرده است. او اکنون در اسلو زندگی و کار می‌کند و در سال 1998 مؤسسه‌ای به نام Screenwriters Oslo‌ را برای جامعه نویسندگان فیلمنامه تأسیس کرد.

اولین کتاب او، "Tatt av kvinnen" (Gone with the Woman) در سال 1993 منتشر شد و سال بعد کتاب کودک "Fisken" (The Fish)، درباره یک اپراتور لیفتراک به نام کورت، منتشر کرد. سبک نوشتاری او غالباً به هنر ناآگاهانه تشبیه می‌شود و او اغلب از طنز، اغراق و هزل استفاده می‌کند. کتاب‌های کودکان او توسط کیم هیورتوی تصویرگری شده‌اند. لوه بسیاری از کتاب‌های خود را به صورت کتاب‌های صوتی نروژی ضبط کرده است. رمان محبوب او، "Naiv. Super." به بیش از 20 زبان از جمله انگلیسی ترجمه شده است.

فیلم‌های مرتبط با حمام خون استکهلم

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟