فیلم آرمان شهر بتنی (Concrete Utopia) محصول کره جنوبی ساخت 2023 در ژانر اکشن، ماجراجویی و درام روایت وقایع پس از یک زلزله هولناک در سئول است؛ جایی که تنها یک آپارتمان سالم میماند و ساکنان آن با چالش هجوم فزاینده پناهجویان مواجه میشوند. فیلم بر اساس یک وبتون با عنوان Pleasant Outcast ساخته شده است. کارگردان اثر ام تائه هوا است و در آن ستارگانی مانند پارک سئو جون و پارک بو یونگ بازی میکنند. این فیلم نماینده کره جنوبی در جشنواره نود و ششم اسکار بوده است.

فیلم آرمان شهر بتنی؛ آخرین ساختمان ایستاده در زلزله

در فیلم آرمان شهر بتنی یک زلزله مهیب اتفاق افتاده است و هیچ کس نمیداند دامنه خرابیها کجاست و علت اصلی زلزله چیست. در شهر سئول پس از این زلزله تنها یک ساختمان سالم مانده است و آسیب ندیده است و مردم میخواهند به آن پناه ببرند تا از گزند سرما و خطرات بیرون در امان بمانند. این ساکنانی دارد که خیلی زود متوجه می شوند نمیتوانند با انبوه رو به گسترش پناهجویان کنار بیایند و باید برای بقای خود به دنبال تدبیری باشند.

آپارتمان مورد اشاره مجموعه ای است به نام «کاخ سلطننی» (Imperial Palace) و بر خلاف دنیای جهنمی بیرون ساکنان آن پس از زلزله زندگی امن و آرامی دارند. شایعات بیرون دیوارهای این آپارتمان به سرعت میچرخند و مرزی تشکیل میشود؛ بیرون مرز عده‌ای میخواهند به این آپارتمان ها وارد شوند و درون آن، ساکنان متحد شده اند تا بقای خود را تضمین کنند.

فیلم بر اساس دومین قسمت یک وبتون (کمیک دیجیتال) با نام «رانده شده‌ی دلپذیر» (Pleasant Outcast) ساخته شده است. خالق این وبتون کیم سونگ نیون‌ است که درباره یک زلزله و عواقب آن است.

فیلم آرمانشهر بتنی ساخت کره جنوبی محصول 2023

عوامل و بازیگران فیلم آرمان شهر بتنی

کارگردان فیلم Concrete Utopia‌ «ام تائه هوا» (Um Tae-hwa) است که در کارنامه‌اش با فیلمی مانند Ing-too-gi نشان داده است تا حدی از پس روایت لایه‌ی اکشن فیلم در قالب درام بر می آید. فیلم دیگر او با عنوان «زمان گمشده: پسری که برگشت» نشان میدهد او ساختار درام را به خوبی میشناسد. مجموع توانمندی های این کارگردان در کنار تیم بازیگران با استعداد باعث شده است تا فیلم آرمان شهر بتنی فیلمی قابل قبول از کار در بیاید که در یک قاب درام از رنگ آمیزی اکشن و ماجراجویانه به خوبی استفاده میکند تا روایت را به گوش مخاطب برساند. فیلم آرمان شهر بتنی که از سمت مخاطبان و منتقدان بازخوردهای خوبی دریافت کرد و نماینده کره جنوبی در آکادمی اسکار هم بود.

بازیگران فیلم Concrete Utopia

ام تائه هوا به عنوان کارگردان این بخت را داشته است تا در فیلمنامه نویسی خود از ترکیبی استفاده کند که در فیلمهای قبلی با یکی از آنخا کار کرده است و زبان هنری هم‌ را به خوبی میفهمند. کار نوشتن فیلمنامه به عهده Tae-hwa Eom و Lee Shin-ji. اولین اسم، کسی است که در تمام کارهای قبلی بلند کارگردان فیلم آرمان شهر با او همراه بوده است. در کنار تیم فیلمنامه نویسی و کارگردانی هماهنگ فهرست بازیگران فیلم نقطه قوت دیگری برای فیلم محسوب میشود:

  • پارک سئو جون (Park Seo-joon) در نقش Min-sung: ستاره فیلم است و در کارنامه اش کوله باری از جوایز در جشنواره‌های مختلف دارد. علاقمندان به فیلمها و سریالهای کره‌ای او را با فیلم «دونده‌های نیمه شب» و سریال کره‌ای «مبارزه برای راهم» به خوبی میشناسند.
  • پارک بو یونگ (Park Bo-young) در نقش میونگ هوا: این ستاره فیلم و سریال های کره ای هم برای علاقمندان به فیلمهای کره ای چهره‌ای آشناست. از آثار مورد توجه کارنامه این بازیگر میتوان به فیلم «پسر گرگ‌نما» و سریال «بونگ سون: زن قدرتمند» اشاره کرد.
  • کیم سون یانگ (Kim Sun-young) در نقش کیوم آئه: این بازیگر توانا هم در گذشته با سریال کره‌ای «سقوط آزاد عشق» برای مخاطبان به چهره‌ای محبوب تبدیل شده است.

کلام آخر

فیلم آرمان شهر بتنی در سخت گیرانه ترین نگاه هم برای علاقمندان به سینمای اکشن و سینمای کره تماشایی است. قصه با ضرباهنگ فیلمهای کر‌ه‌ای افتتاح میشود و به مرور روایت داستان داغتر میشود و در یک سوم انتهایی ماجرا، هیجان به اوج خود میرسد. پلانو از شما دعوت میکند از تماشای آنلاین این فیلم لذت ببرید.

فیلم‌های مرتبط با آرمان شهر بتنی

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟