چارلی سریع

Fast Charlie 2023
None/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

فیلم چارلی سریع (Fast Charlie) ساخت 2023 که با نام چارلی چابک هم شناخته میشود، اثری در ژانر اکشن است که در آن چارلی سوئیت به عنوان یک هیت من در پی انتقام بر می‌آید، زمانی که رئیس و دوست او، استن به دست گروه رقیب کشته میشود. پیرس برازنان در نقش چارلی و جیمز کان فقید در نقش استن از ستاره‌های فیلم هستند. کارگردانی این فیلم به عهده فیلیپ نویس است و فیلمنامه آن را هم ریچارد ونک نوشته است.

چارلی سریع؛ انتقام ارتش یک نفره

فیلم چارلی سریع یا چارلی چابک در ژانر اکشن و هیجان انگیز به کارگردان فیلیپ نویس ساخته شده است و کار فیلمنامه به عهده ریچارد ونک بوده است. این فیلم بر اساس رمانی به نام «میمون های اسلحه» (Gun Monkeys) اثر ویکتور گشلر ساخته شده است.

در این فیلم ستارگانی مثل پیرس برازنان (بازیگر معروف مجموعه فیلمهای جیمزباند)، مورنا باکارین و جیمز کان (بازیگر فیلم پدرخوانده) بازی میکنند. جیمز کان در فیلم چارلی سریع آخرین بازی سینمایی خود را تجربه کرد و پس از آن درگذشت.

فیلم چارلی سریع با حضور پیرس برازنان

داستان فیلم چارلی چابک

چارلی سوئیفت (با بازی پیرس برازنان) بیشتر از 20 سال برای رئیس گروهی از گانگسترها به نام استن، به عنوان یک هیت من و آدم کش کار کرده است. استن (با بازی جیمز کان) توسط گروهی از رقبا مورد حمله قرار میگیرد و پس از آن چارلی تنها بازمانده است. او به فکر انتقام مرگ استن می‌افتد و فیلم چارلی سریع روایت این انتقام است. چارلی در این راه از کمک زنی به نام مارسی کرامر (با بازی مورنا باکارین) استفاده میکند. این زن همسر سابق یکی از گانگسترهای کشته شده است.

یک خداحافظی با شکوه برای جیمز کان

فیلم چارلی سریع احتمالا یک وداع باشکوه برای جیمز کان بود. او که با نقش سانی کورلئونه در فیلم پدرخوانده از جاودانه‌های سینما است آخرین بار در فیلم چارلی چابک جلوی دوربین رفت و در نقش رئیس یک گروه تبهکار با دنیای سینما و زندگی در سن 82 سالگی خداحافظی کرد. او که با فیلم پدرخوانده ساخت 1972 نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود در کارنامه‌اش آثار درخشانی دیگری را هم مانند Rollerball و The Incredible Mrs. Ritchie دارد.

فیلیپ نویس کارگردان فیلم Fast Charlie

کارنامه کارگردان فیلم چارلی سریع از هر نظر قابل توجه است. او هم فیلمهای درخشانی را کارگردانی کرده است هم با بازیگران سرشناس بسیاری کار کرده است. فیلمهای درخشانی مانند «حصار ضد خرگوش» و «آمریکایی آرام» از جمله کارهای درخشان او است. در فهرست بازیگرانی که در فیلمهای فیلیپ نویس بازی کرده اند میتوان به نامهایی مانند هریسون فورد، دنزل واشنگتن، آنجلینا جولی، شارون استون و مریل استریپ اشاره کرد.

هر چند دست اندرکاران اسکار روی خوش چندانی به فیلمهای نویس نشان نداده اند ولی کارنامه او مملو از جوایزی مانند اکتا و لانگ فورد لین است.

بازیگران فیلم چارلی سریع

به جز پیرس برزانان مشهور و جیمز کان فقید این فهرست دیگر بازیگران و نقشهای آنها را در فیلم چارلی سریع نشان میدهد:

  • مورنا باکارین (Morena Baccarin) در نقش مارسی کرامر
  • بنگا آکینابگه (Gbenga Akinnagbe) در نقش بگر
  • کریستوفر متیو کوک (Christopher Matthew Cook) در نقش فریک مرکوری
  • دیوید چاتام (David Chattam) در نقش میلت
  • توبی هوس (Toby Huss) در نقش بنی

سخن آخر

به جز حضور ستاره ای مثل پیرس برازنان و جیمز کان فقید، کارگردانی فیلم از نقاط مهم قوت فیلم است. بازخوردهای جشنواره Mill Valley Film Festival که در 7 اکتبر 2023 فیلم در آن به نمایش درآمد، نشان میدهد که با فیلمی تماشای روبرو هستیم و علاقمندان ژانر اکشن با اثری به یاد ماندنی روبرو خواهند بود. همراه با پلانو پس از انتشار نسخه با کیفیت فیلم از تماشای آنلاین آن لذت ببرید. این فیلم در 8 دسامبر 2023 مطابق با 17 آذر 1402 اکران خواهد شد.

فیلم‌های مرتبط با چارلی سریع

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟