فیلم سرباز آهنی یا سرباز حلبی (Tin Soldier) ساخت 2024 در ژانر اکشن و تریلر به کارگردانی برد فرمن روایت گروهی از کهنه سربازان است که توسط بوکوشی (با بازی جیمی فاکس) در یک برنامه آموزشی ویژه تبدیل به گروهی کارآمد میشوند و حالا دولت از حضور آنها احساس خطر میکند. در این فیلم ستارگانی مانند رابرت دنیرو و‌ اسکات ایستوود هم بازی می کنند.

فیلم سرباز آهنی؛ کهنه سربازها از همه خطرناکترند

فیلم سرباز آهنی یا سرباز حلبی، به کارگردانی برد فرمن محصول 2024 در ژانر اکشن و تریلر است و فیلمنامه آن را فورمن به همراه جس فوئرست نوشته است.‌ در این فیلم آهنی فردی به نام بوکوشی برنامه ای را برای کهنه سربازان آمریکایی ارائه میدهد که در نهایت از آنها سربازانی متفاوت به نام شینجا میسازد. حالا دولت نگران است این سربازان آموزش دیده و مسلح در مسیر خود حرکتی فرقه گونه ایجاد کنند و باعث چالشهایی شوند. فورمن و فاورست رویایی 4 ساله در سر داشتند تا فیلمی اکشن با پیچیدگی‌های خاص بسازند و حالا این رویا محقق شده است. فیلم در کمتر از 50 روز فیلمبرداری شده است.

درباره عنوان فیلم بیشتر بدانیم

Tin Soldier در اصطلاح به سربازان کوچک عروسکی گفته میشود. این سربازان مینیاتوری در دنیای کلکسیون ها بسیار محبوب هستند و برای بازنمایی صحنه‌های نبرد و نمایش و بازیهایی از این دست استفاده میشوند. آنها را معمولا از قلع، پلاستیک یا سرب میسازند. اولین این سربازان جهت ادای احترام به فردریک کبیر در آلمان قرن 18 ساختند.

معروف ترین سرباز حلبی دنیای ادبیات سرباز یک پایی است که در آثار هانس کریستن اندرسون وجود دارد. این سرباز دلباخته عروسک مینیاتوری یک زن می شود.

نگاهی به کارنامه کارگردان فیلم Tin Soldier

فیلم نفوذی (The Infiltrator) با بازی برایان کرینستون (ستاره بریکینگ بد) یکی از فیلمهای کارنامه کارگردان فیلم سرباز آهنی است که ما را آثار تولید شده توسط او امیدوار میکند. از دیگر فیلمهای قابل توجی که فرمن کارگردانی کرده است میتوان به فیلم «شهر دروغها» با بازی جانی دپ و «وکیل لینکن» با بازی متیو مکانهی اشاره کرد. همین یه مورد نشان میدهد که فورمن هم کار با فوق ستاره های سینما را بلد است هم نبض جریان منتقد و مخاطب عام را به خوبی میشناسد و فیلمهایش مورد توجه علاقمندان زیادی واقع شده اند.

تغییر اجباری در فیلمنامه

کریستین جورج بازیگر نقش که در فیلم نقش مامور ویژه اف بی آی، یاتس را بازی میکند، پیش از آغاز فیلمبرداری از ناحیه پا دچار مصدومیت شد و عوامل، فیلمنامه را طوری تغییر دادند تا این مساله را در بر بگیرد و او با همان شرایط خاص در فیلم حاضر شود.

ستارگان فیلم سرباز حلبی

فیلم سرباز آهنی به جز وجود کارگردانی کاربلn نقاط قوت دیگری هم دارد که باعث میشود آن را در بالای لیست تماشای خود قرار دهیم. در این فیلم جیمی فاکس عهده دار نقش بوکوشی است، رابرت دنیرو نقش اشبورن را بازی میکند و اسکات ایستوود را در نقش «نش» خواهیم دید. به جز این سه ستاره فهرست بقیه بازیگران معروف فیلم به این شرح است:

  • جویی بیسیچی (Joey Bicicchi) در نقش لیدو روسی
  • جان آلبرتو لگوییزامو (John Leguizamo) در نقش لوکی
  • ریتا اورا (Rita Ora) در نقش ماما سوکی
  • نورا آرنودزر (Nora Arnezeder) در نقش اولی
  • شامیر اندرسون (Shamier Anderson) در نقش جکسون
  • لورنس میسن (Laurence Mason) در نقش شینجا جان

سخن آخر

فیلم اکشن و تریلر Tin Soldier با هر نگاهی ارزش انتظار را دارد. این فیلم که بنا است در سال 2024 اکران شود، هم کارگردانی امتحان پس داده دارد، هم یک دو جین ستاره در آن حضور دارند که می توانند روایت و قصه را به خوبی پیش ببرند. پیچیدگی های فیلمنامه هم به جذابیت آن کمک خواهد کرد. پلانو پیشنهاد میکند همراه با این سایت پس از انتشار نسخه با کیفیت از تماشای آنلاین فیلم لذت ببرید.

فیلم‌های مرتبط با سرباز آهنی

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟