آدمکش بوستون

Boston Strangler 2023
6.5/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

‌فیلم آدمکش بوستون روایت تلاش لورتا مک‌لافلین گزارشگر روزنامه بوستون رکورد امریکنز برای کشف هویت قاتل سریالی بی‌رحم شهر بوستون است که 13 زن را به طرز فجیعی به قتل رسانده است. Boston Strangler را میتوانید در سایت پلانو ببینید و از تماشای آنلاین فیلم لذت ببرید.

آدمکش بوستون: زنی که خلوت قاتل را برهم زد

فیلم سینمایی آدمکش بوستون Boston Strangler درام جنایی و تاریخی تولید سال 2023 آمریکاست که برای پخش در شبکه هولو تولید شده است.

مت راسکین Matt Ruskin با نگاهی تازه به ماجرای جنایی و جنجالی معروف دهه شصت آمریکا، یعنی ماجرای قاتل سریالی شهر بوستون، فیلمنامه این فیلم را نوشته و آن را کارگردانی کرده است.

فیلم توسط کمپانی‌های معتبر اسکات فری پروداکشنز، استودیوی قرن بیستم و لاکی چپ اینترتینمنت تولید شده است.

کیرا نایتلی (لورتا مک‌لافلین)، کری کُن (ژان کول)، آلساندرو نیوولا (بازرس کانلی)، دیودی دستمالچیان (آلبرتو دی سالوو)، مورگان اسپکتور (جیمز مک‌لافلین) و بیل کمپ (کمیسر ادموند مک‌نامارا) بازیگران اصلی این فیلم جنایی تاریخی هستند.

‌در ادامه با روند ساخت فیلم آدمکس بوستن و ماجرای آن بیشتر آشنا خواهیم شد. پلانو رسانه اختصاصی شما است برای دسترسی به فیلمهای روز دنیا و اخبار آنها. از آدمکش بوستون تا کریون شکارچی همراه شما هستیم.

لورتا مک‌لافلین : نبرد در دو جبهه

سالهای آغازین دهه 60 میلادی، لورتا مک‌لافلین گزارشگر روزنامه بوستون رکورد امریکنز در حال بررسی پرونده سه قتل است. در این پرونده‌ها سه زن میانسال مورد تجاوز قرار گرفته و به طرز بی‌رحمانه‌ای به قتل رسیدند. او از شواهد مشترک بین این سه قتل حدس می‌زند که پای یک قاتل سریالی در میان است.

در فضای خشک و البته جنسیت زده آن سال‌ها، مسئولان امنیتی شهر از شنیدن این موضوع عصبانی شدند و حتی رییس لورتا تصمیم می‌گیرد برای سرشاخ نشدن با آن‌ها گزارش را مختومه کند.

پس از اینکه چهارمین قربانی نیز پیدا می‌شود، لورتا و همکارش ژان تصمیم می‌گیرند که موضوع را علی‌رغم فشارهای مسئولان و نگاه جنسیتی موجود در محل کار و اجتماع که فعالیت دو زن خبرنگار را به دیده تمسخر می‌نگریست، دنبال کنند.

در این بین، ازدواج لورتا به دلیل ساعتهای طولانی تمرکز او روی پرونده دچار مشکل شد و خانواده‌اش هم در این میان تهدید شد. البته لورتا عقب ننشست و عنوان "آدمکش بوستون" را در میان مردم مشهور کرد.

اثری که در آستانه اوج متوقف شد

داستان آدمکش بوستون پیش از این و در سال 1968 در فیلم The Boston Strangler به کارگردانی ریچارد فلشیر روایت شده بود.

مت راسکین خالق این نسخه تازه از داستان، زاویه دوربینش را از سمت تلاش پلیس برای دستگیری قاتل به سمت روزنامه‌نگاری برد که نوری بر وضعیت پیچیده این پرونده تاباند.

راسکین بیش از 20 سال در سینمای آمریکا فعالیت کرده است و البته بیشتر به عنوان تهیه کننده شهرت دارد تا کارگردان. او در پنجمین تجربه کارگردانی خود نشان داد که می‌تواند روایت پرکشش و جذابی برای بیان داشته باشد گرچه هنوز راه طولانی تا تبدیل‌شدن به یک کارگردان همه فن حریف در پیش دارد.

آدمکش بوستون در هفته اول انتشار در شبکه نمایش هولو بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و به عنوان سومین فیلم پرتماشای هفته شناخته شد.

منتقدان در وبگاه‌های مختلف در مجموع نظر مثبتی روی فیلم داشتند و اجماع نظرات آن‌ها چیزی در حدود 60 درصد رضایت را نشان می‌دهد.

این فیلم در راتن تومیتوز 68 درصد و در متاکریتیک 58 درصد نظر مثبت را جلب کرد و وبسایت راجر ایبرت هم به فیلم نمره متوسط رو با بالای دو و نیم از 4 ستاره داد.

بازی تیم بازیگری فیلم و بخصوص کیرا نایتلی به عنوان بازیگر نقش اول فیلم مورد تحسین قرار گرفت و کارگردانی فیلم چیزی نزدیک به یک فیلم ماندگار توصیف شد.

راسکین با تمرکز بر تلاش تیم خبرنگاری دو نفره خانم و روایت تلاش آن‌ها در فضای بسته آن دوران توانست قدردانی درخوری از زحمات لورتا و ژان نشان دهد ولی این تمرکز باعث شد که دیگر اجزای فیلم ضعف نسبی داشته و فیلم نتواند، به اثری فراتر از این موضوع تبدیل شود.

فیلم درام جنایی و تاریخی آدمکش بوستون Boston Strangler را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این درام جنایی پرکشش برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی اختصاصی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار گرفته است. چگونه یک خبرنگار زن از میان فضای جنسیت زده آن روزها پرده از راز مخوف قاتل برمی‌دارد.

‌‌سخن آخر

در هر ژانری که طرفدار فیلمهای سینمایی باشید پلانو سینمای اختصاصی شما است. فیلمی شبیه «آدمکش بوستون» را بپسندید یا طرفدار فیلمی مانند قاتلان ماه کامل‌باشید، پلانو با افتخار میزبان شما است.

فیلم‌های مرتبط با آدمکش بوستون

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟