فیلم یک آدم خوب A Good Person 2023

یک آدم خوب

A Good Person 2023
7.0/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

در فیلم یک آدم خوب آلیسون، دختری است که به‌خاطر مقصر بودن در تصادفی که منجر به مرگ دو خواهر و برادر می‌شود احساس گناه می‌کند. پس از گذشت یک سال از حادثه، تصمیم می‌گیرد به مشاوره گروهی اعتیاد برود که با پدر کشته‌شدگان در آنجا رو در رو می‌شود. فیلم A Good Person 2023 را میتوانید در سایت پلانو با دوبله اختصاصی فارسی ببینید و از تماشای آنلاین فیلم لذت ببرید.

یک آدم خوب: مسیری برای بخشش خویشتن

فیلم سینمایی «یک آدم خوب» A Good Person، درامی آمریکایی در سال 2023 است. زک برف Zach Braff آن را نویسندگی و کارگردانی کرده و توسط شرکت مترو گلدوین مایر، اوایل بهار 1402 منتشر شده است. مورگان فریمن (دنیل)، فلورنس پیو (آلیسون) و مالی شنون (دایان) از بازیگران مطرح این فیلم هستند.

در ادامه بیشتر با این فیلم و اخبار و حواشی آن آشنا خواهیم شد. پلانو رسانه اختصاصی شما است برای تماشا آنلاین فیلم به صورت رایگان. پلانو همراه شما است تا در جریان اخبار روز سینمای جهان باشید. همراهتان هستیم با فیلمهای مختلف در ژانرهای گوناگون. از فیلمی مانند یک آدم خوب تا فیلمی کاملا متفاوت مانند کریون شکارچی.

رویارویی دختر گناهکار با پدر آسیب‌دیده

آلیسون جوهانسون، آهنگسازی است که با عشق دوران دبیرستانش، ناتان آدامز نامزد کرده است. روزی که قرار بود مهمانی خانوادگی برگزار شود، آلیسون که راننده بود حواسش پرت می‌شود و در تصادفی مرگبار، خواهرشوهر و برادرشوهرش را به کشتن می‌دهد.‌

یک سال بعد، آلیسون که حالا از افسردگی شدید و احساس گناه رنج می‌برد، با مادرش زندگی می‌کند. او به‌خاطر جراحت ناشی از تصادف و اوضاع روحی نا به سامانش، معتاد به داروهای مسکن شده است. پس از تحقیر و سختی در مسیر جستجو به دنبال دارو، تصمیم می‌گیرد به مشاوره گروهی برای ترک اعتیاد برود. در آنجاست که ناگهان با پدر شوهر سابقش که معتاد به مصرف الکل شده است روبرو می‌شود. این رویارویی منجر به تغییراتی عمیق در زندگی هر دو می‌شود.

فیلمی در مذمت اعتیاد و ستایش بخشایندگی

زک برف که او را بیشتر در مقام هنرپیشه می‌شناسیم، در اولین تجربه‌ی کارگردانی فیلم بلند سینماییش موفق عمل کرده است. او فلورنس پیو را در نقش دختری خوب به بازی گرفته است که کار بدی کرده و مخاطب باید با او در مسیر بخشش خویشتن همسفر شود. فیلم نمی‌خواهد پیام اخلاقی بدهد. حتی آدمی را که حواس‌پرتیش منجر به کشته شدن دو نفر شده را متهم نمی‌کند. بلکه شرایطی را فراهم می‌آورد تا با نگاهی همدلانه و از بیرون بدون قضاوت تندخویانه به حقایق بنگریم و سعی کنیم مقصر را درک کنیم.‌

مشابه آن‌چه در یک آدم خوب ارائه شد می‌توان فیلم «پاک و هوشیار» Clean And Sober در 1988 را نام برد. این فیلم نیز درامی در مورد اعتیاد است که مایکل کیتون در آن نقش معتاد را ایفا می‌کند. در فیلم‌هایی این‌چنینی الگوی مشخصی از رفتار معتاد وجود دارد که به مخاطبی که خود درگیر اعتیاد هستند فرصت همزاد پنداری داده و به نحوی‌ درمانگری می‌کند.

درام «یک آدم خوب» دختر نقش اول داستان را به رستگاری خواهد رساند و شما نیز در لذت آن شریک خواهید بود.

مورگان فریمن و فلورنس پیو در برابر یکدیگر

مورگان فریمن با آن چهره‌ی کک و مکی پر ابهت و صدای مخملینش، یکی از پرافتخارترین بازیگران تاریخ سینماست. او را از فیلم ستودنی «رستگاری در شاوشنگ» The Shawshank Redemption در 1994 خوب به یاد داریم. او برای فیلم «محبوب میلیون دلاری» Million Dollar Baby توانست اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را در 2005 از آن خود کند.

در فیلم «یک آدم خوب» او در نقش دنیل، پدر غمگین و کهنه سربازی است که درگیر اعتیاد به الکل شده است. دنیل بیشتر وقت خود را صرف سر هم بندی ماکت راه‌آهن و چیدن آدمک‌های مینیاتوری می‌کند. او برای التیام خود جهان کوچکی می‌سازد که هیچ دردی در آن وجود ندارد. پس از ملاقات با عروس سابقش که بانی کشته شدن دختر و پسرش بود زندگیش از آن‌چه که بود پیچیده‌تر می‌شود.

نقش عروسش را فلورنس پیو ایفا می‌کند که در تریلر وحشت «میدسامر» Midsommar نقش اول را دارا بود. او برای بازی در فیلم «زنان کوچک» The Little Women نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

فیلم سینمایی «یک آدم خوب» A Good Person را چگونه آنلاین تماشا کنیم؟

شما می‌توانید برای تماشای آنلاین فیلم سینمایی درام «یک آدم خوب» به رسانه پلانو مراجعه کنید. این VOD فیلم را با کیفیت HD‌ و دوبله فارسی در اختیار شما قرار خواهد داد.


سخن آخر

در هر ژانری که طرفدار فیلمهای سینمایی باشید پلانو سینمای اختصاصی شما است. فیلمی شبیه یک آدم خوب را بپسندید یا طرفدار فیلمی مانند قاتلان ماه کامل باشید، پلانو با افتخار میزبان شما است.

  • ژانر فیلم چیست؟
  • فیلم در ژانر درام قرار می‌گیرد.

  • نمره فیلم در سایت‌های معتبر چند است؟
  • فیلم در IMDB نمره 7 در راتن تومیتوز 58 درصد و در متاکریتیک 50 درصد نظرات را به خود جلب کرد.

  • کشور سازنده فیلم کدام است؟
  • کشورسازنده فیلم امریکا است.

  • کدام بازیگران معروف در فیلم حضور دارند؟
  • مورگان فریمن و فلورنس پیو از هنرپیشگان معروف فیلم هستند.

  • کارگردان فیلم چه کسی است؟
  • زک برف کارگردان فیلم است..

  • آیا فیلم خانوادگی است؟
  • فیلم را می‌توان با خانواده تماشا کرد.

  • شرکت سازنده فیلم کدام است؟
  • شرکت امبلین سازنده فیلم است.

  • کدام شرکت فیلم را پخش می کند؟
  • مترو گلدوین مایر شرکت منتشر کننده فیلم است.

    فیلم‌های مرتبط با یک آدم خوب

    دیدگاه‌ها
    دریافت اعلان notif

    مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟