فیوریوسا : حماسه مکس دیوانه

Furiosa: A Mad Max Saga 2024
7.7/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

فیلم فیوریوسا : حماسه مکس دیوانه (Furiosa: A Mad Max Saga) ساخت 2024 یکی از محصولات مشترک سینمای استرالیا و آمریکا در ژانر اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی‌ است که در سال 2024 اکران خواهد شد. جورج میلر کارگردان کهنه‌کار استرالیایی پنجمین عنوان از مجموعه فیلم‌های پرطرفدار و کالت مد مکس را با تمرکز بر شخصیت فیوریوسا، زن راننده همکار مدمکس در فیلم مدمکس: جاده فیوری 2015، ساخته است. در این فیلم داستان زندگی فیوریوسا پیش از آشنایی با مدمکس و وقایع فیلم قبلی روایت می‌شود. برای ایفای نقش فیوریوسا از آنیا تیلور جوی بازیگر جوان سینما که سریال گمبیت وزیر او بسیار دیده شده است استفاده شد. همراه با پلانو از تماشای آنلاین فیلم با دوبله فارسی لذت ببرید.

فیوریوسا : حماسه مکس دیوانه: سرنوشت امپراتور

فیلم «فیوریوسا : حماسه مکس دیوانه» اثری در ژانر اکشن و ماجراجویی آخرالازمانی از سینمای استرالیاست که با همکاری سینمای آمریکا تولید شده است. جورج میلر و داگ میچل این فیلم را تهیه کرده‌اند و کمپانی برادران وارنر پخش جهانی آن را به عهده گرفته است.

جرج میلر George Miller خالق شخصیت مدمکس که از دهه هفتاد میلادی با دنیای آخرالزمانی دیوانه‌وارش دل از دوستداران این سبک سینمایی برده است، برای پنجمین بار به دنیای مدمکس بازگشته است. با این تفاوت که این‌بار خود مدمکس در مرکز توجه نیست.

میلر برای نوشتن فیلمنامه فیلم با نیکو لاتوریس همکاری کرده است. لاتوریس تا سال 2000 بیشتر به بازیگری مشغول بود و در اولین فیلم مد مکس هم در یکی از نقش‌های فرعی حضور داشت. او پس از سال‌ها دوری از سطح اول سینما، در سال 2015 در نوشتن فیلمنامه مدمکس: جاده فیوری دوباره با میلر همکاری کرده بود.

در فیوریوسا آنیا تیلور جوی Anya Taylor-Joy در نقش امپراتور فیوریوسا حضور دارد و کریس همثورث Chris Hemsworth نیز ایمورتان جو را بازی می‌کند. تام بورک (دمنتوس )، ناتان جونز (ریکتوس ارکتوس)، آنگوس سمپسون (ارگانیک مکانیک) و دانیل وبر (واربوی) دیگر شخصیت‌های این فیلم دیوانه‌وار آخرالزمانی هستند.

فیوریوسا، سرآغاز

دنیای آخرالزمانی مدمکس در سال 2015 تولد دوباره‌ای داشت و میلر با بهره‌گیری از تکنولوژِ روز و به روز کردن داستان خود، توانست مخاطبان زیادی ‌را شیفته دنیای پر از جنون و خون و خشم آخرالزمانی خود کند. جایی که آب ماده بسیار با ارزشی است و جنگ‌سالاران متنوع، به دنیا حکومت می‌کنند و کم ارزش‌ترین کالا، جان انسانهاست.

مدمکس در این فیلم با فیوریوسا آشنا شد، دختری که یکی از رانندگان و نیروهای نظامی مهم ایمورتان جو ، جنگ‌سالار بی‌رحم سیتادل بود. طی فعل و انفعالاتی فیوریوسا با مدمکس دست دوستی داد و این دو با کمک یکدیگر، ایمورتان جو را از بین برده و مردم را آزاد کردند. در فیلم جاده فیوری، چارلز ترون نقش او را بازی می‌کرد.

جرج میلر در فیلم فیوریوسا، این بار داستان سرآغاز او را روایت می‌کند.

تاریخچه زندگی فیوریوسا‌

‌او کسی بود که در سرزمین سبز به دنیا آمد، سرزمینی که به "مادران متعدد" تعلق داشت و عرصه زایش در دنیای متروکه بود. او در میان آنها خواندن و نوشتن آموخت ولی توسط راهزنان ربوده شد و مادرش چند روز بعد از ربایش او، مرد.

فیوریوسا به سیتادل برده شد و ایمورتان جو او را به عنوان یکی از همسرانش برای زاد و ولد خرید. بعد از چندی مشخص شد که او عقیم است پس به یکی از سران جنگی ایمورتان جو سپرده شد تا آداب رزم و رانندگی ارابه‌های جنگی به او آموزش داده شود.

وقتی فیروریوسا در یک نبرد جان ایمورتان جو را نجات داد و یکی از دستانش قطع شد، به درجه امپراتور رسید و یکی از معتمدترین جنگاوران او مبدل شد. تا جایی که ایمورتان جو در فیلم مدمکس: جاده فیوری به او برای جابجا کردن همسرانش اعتماد کرد و شد آنچه در آن فیلم دیدیم.

جرج میلر، کهنه‌کار با دلی جوان

جرج میلر از خانواده‌ای اصالتا یونانی در استرالیا متولد شد. این کارگردان 78 ساله از سال 1971 پشت دوربین رفت و دو سه فیلم کوتاه و مستند ساخت.‌

سال 1979 اولین فیلم سینمایی بلند او تبدیل به مهمترین اثر کارنامه سینمایی اش شد. مدمکس Mad Max با بودجه 400 هزاردلاری ساخته شد و بیش از 100 میلیون دلار فروش کرد. فیلمی با حضور مل گیبسن جوان در نقش مد مکس، پلیسی که در دنیای پسا آخرالزمانی که در آن فروپاشی اجتماعی رخ داده و انسان‌ها در حال دریدن یکدیگر هستند به آواره‌ای جایزه بگیر تبدیل شده است.

فیلم دنیای دیوانه‌ای را تصویر می‌کرد که برای مخاطبان تازگی داشت. در حقیقت این فیلم نوعی وسترن آینده نگرانه بود. شخصیت‌های عجیب و خاص در دنیایی که هیچ قانونی ندارد و همه از فردایشان بی‌خبر هستند، در هم می‌لولیدند و به هم نارو می‌زدند.

موفقیت این فیلم دو عنوان دیگر از این مجموعه را در سال‌های 1981 و 1985 به همراه داشت. البته میلر نتوانست در فیلم‌های دیگرش موفقیت این مجموعه را تکرار کند و هیچ وقت هم تبدیل به کارگردانی پرکار نشد.‌

سال 2015 مد مکس بعد از 30 سال دوباره روی پرده نقره‌ای رفت. این بار میلر با بهره‌گیری از تغییرات تکنولوژِی روز، دنیای خود را دیوانه‌تر و جذاب‌تر ساخت. داستان او مملو از شخصیت‌های جذابی بود که هرکدام مستعد روایتی مستقل بودند.‌

اکشن فیلم در سطح بالایی از خشونت و دیوانگی طراحی و اجرا شد. صحنه‌های پرکشش و پرهیجانی از تعقیب و گریز و زد و خورد میان نیروهای مختلف جنگ سالار در فیلم دیده می‌شود که تنوع آن‌ها هر علاقه‌مند به اکشنی را راضی و خشنود از سالن سینما خارج می‌کند.

او قصد دارد بار دیگر در روایتی نو، این دنیا را با قهرمانی زن به مخاطبان عرضه کند.

فیلم Furiosa: A Mad Max Saga را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این فیلم اکشن و هیجان‌انگیز آخرالزمانی را پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت. پلانو سینمای خانگی شما است برای تماشای فیلم در ژانرهای مختلف سینمایی. انتخابتان فیلمی مانند فیوریوسا باشد یا قاتلان ماه کامل در فهرست تماشای شما باشد، تفاوتی ندارد و پلانو با افتخار میزبان شما است.

فیلم‌های مرتبط با فیوریوسا : حماسه مکس دیوانه

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟