فیلم هندی جنگنده (فایتر) Fighter محصول سال 2024 سینمای بالیوود هندوستان است و برای نمایش در روز جمهوری هند، 25 ژانویه (پنج بهمن 1402) آماده نمایش شده است. این فیلم تازه‌ترین فیلم سیذارت آناند فیلمساز برجسته هند و کارگردان فیلم‌های پرهیجان پاتان و جنگ است و اولین قسمت از یک مجموعه فیلم است که با حضور هریتیک روشن، ستاره بزرگ هند و دیپیکا پادوکونه، یکی از پرطرفدارترین بازیگران زن این سینما روی پرده خواهد رفت. این فیلم درباره خلبانان جنگنده‌های هوایی ارتش هند و اولین خود در این نوع محسوب می‌شود. برای تماشای آنلاین این فیلم هیجان انگیز جنگی با رسانه پلانو همراه باشید.

‌فیلم هندی جنگنده (فایتر) : ایثار در آسمان

فیلم هندی جنگنده (فایتر)‌ اثری در ژانر اکشن جنگی و نبرد هوایی از سینمای هندوستان، بالیوود است که در سال 2024 تولید شده است. این فیلم محصول مشترک شرکت Viacom18 Studios و Marflix Pictures است که به ساخت فیلم‌های اکشن در این سینما مشغولند. تولیدکنندگان برای نمایش این فیلم وطن‌پرستانه روز جمهوری هند یعنی 25 ژانویه 2024 برابر با پنجم بهمن 1402 را برای شروع اکران سراسری این فیلم انتخاب کردند. برای تولید این فیلم نزدیک به 30 میلیون دلار هزینه شده است که در مقیاس سینمای هند جز فیلم‌های پرخرج محسوب می‌شود.

سیذارت آناند Siddharth Anand‌ کارگردان و تهیه‌کننده شناخته شده و پرکار هندی علاوه بر همکاری در داستان فیلم، یکی از تهیه کنندگان و از همه مهمتر کارگردان جنگنده است. او سابقه ساخت فیلم‌های اکشن خوش ساخت و پرفروش پاتان Pathaan 2023 و جنگ War 2019 از مجموعه فیلم‌های دنیای جاسوسی YRF را در کارنامه دارد. او قصد دارد این فیلم را در چند عنوان دیگر ادامه دهد.

ایده فیلم را در جریان ساخت فیلم اکشن جنگ به ذهن آناند خطور کرد. او این ایده را با رامون چیب Ramon Chibb فیلمساز هندی و افسر سابق ارتش درمیان گذاشت. چیب فیلمنامه را از زندگی پدرش به عنوان خلبان نیروی هوایی ارتش هندوستان الهام گرفت با همکاری حسین و عباس دلال -در بخش دیالوگ‌ها- نوشت.

ستارگان سینما در آسمان هند

سازندگان جنگنده تعدادی از شاخص‌ترین بازیگران زن و مرد سینمای هند را برای بازی در این فیلم انتخاب کرده‌اند. هریتیک روشن Hrithik Roshan ستاره بزرگ سینمای هند و فرزند راکش روشن فیلمساز بزرگ هندی نقش شخصیت اصلی فیلم پاتی، افسر نیروی هوایی را به عهده دارد. هریتیک تاکنون عناوین زیادی از جوایز سینمایی هند را از آن خود کرده است و فیلم‌های پر فروشی مثل Koi... Mil Gaya، کریش، دوم 2، جودا و اکبر و همچنین War در سیاهه سینمایی او به چشم می‌خورد.

برای بازی در نقش مینی شخصیت زن اول فیلم که افسر نیروی هوایی و خلبان جنگنده است، دیپیکا پادوکونه Deepika Padukone به فیلم پیوست. او در حال حاضر از بزرگترین و پرطرفدارترین بازیگران زن سینمای هندوستان است. وی با بازی مقابل شاهرخ خان در فیلم Om Shanti Om 2007 شناخته شد و تاکنون در فیلم‌های پرفروشی مانند Yeh Jawaani Hai Deewani، XXX: Return of Xander Cage، Piku و پاتان بازی کرده است.

در کنار این دو سوپر استار سینمای هند، آنیل کاپور ستاره دهه 80 و نود میلادی هند، کارن سینگ گروور، آکشای اوبروی، سانجیدا شیخ و طلعت عزیز نیز در فیلم حضور دارند.

یک گام بزرگ در سینمای اکشن هند

سیذارت آناند فیلم جنگنده را با نگاهی به سینمای جهان و به عنوان گامی بلند در زمینه اکشن بالیوود برنامه ریزی کرد. به گفته او :ما در سطح متفاوتی پیش رفته‌ایم. تماشاگران قبلاً چنین چیزی را در هند ندیده اند. این چیزی است که قبلاً برایش تلاش نکرده‌ایم. ساختن فیلمی مانند ، با هزینه‌ای که ما آن را با آن می‌سازیم، امکان‌پذیر نیست. برخی از چیزهایی که ما در حال ساخت آن هستیم واقعاً خاص هستند. من نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم زیرا می‌خواهم وقتی تیزر را پخش می‌کنیم مردم آن را ببینند. امیدواریم که با دیدن این فیلم برق از چشمان تماشاگران بپرد.

این فیلم برای مخاطبان جهانی طراحی شده است و آخرین فن آوری و تکنیک های فیلمبرداری را می‌توان در آن مشاهده کرد.

آناند برای ساخت فیلم از همکاری خلبانان واقعی نیروی هوایی بهره گرفت و تکنسین‌های حرفه‌ای خود را از فیلم‌های اکشن قبلی خود فراخواند. بازیگران فیلم نیز آموزش‌های ویژه خلبانی دیدند تا بتوانند با بهترین عملکرد، نقش خود را ایفا کنند.

فیلم Fighter‌ را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این فیلم پر هیجان و جنگی پس از اکران برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با فیلم هندی جنگنده (فایتر)

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟