فیلم هندی 2 (Indian 2) در ژانر اکشن و تریلر محصول سال 2024 سینمای تامیل زبان هندوستان است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم پرطرفدار و شناخته شده و پرافتخار هندی تولید سال 1996 و نماینده سینمای هند در اسکار آن سال است. هندی 2 در اوایل بهار 1403 به نمایش عمومی درخواهد آمد. اس شانکار، سازنده فیلم هندی، این فیلم را نیز کارگردانی و کمال حسن نیز پس از 24 سال بار دیگر در نقش شخصیت عدالت‌طلب و انتقام جو این فیلم یعنی سناپاتی بازی خواهند کرد. در این فیلم سناپاتی، سرباز سابق ارتش هند که برای پاکسازی حکومت از انسان‌های فاسد دست به قتل آن‌ها می‌زد پس از سال‌ها دوباره به هند بازمی‌گردد تا درس خوبی به فاسدان رشوه‌بگیر و رانتخوار بدهد. برای تماشای آنلاین این فیلم پرهیجان و اکشن با رسانه پلانو همراه باشید.‌

‌هندی 2 : پیرتر، باهوش‌تر، کشنده‌تر

فیلم هندی 2 اثری در ژانر درام و اکشن انتقام جویانه از سینمای تامیل زبان هند است که در سال 2024 تولید شده است. این فیلم تولید لیکا پروداکشنز و رد جاینت مووی است و آوریل این سال (اوایل بهار 1403) در سینماهای سرتاسر هند به نمایش درخواهد آمد.

هندی 2 دنباله فیلم هندی محصول سال1996 است. فیلم هندی از پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم‌های کشور هند در زمان خود بود و به دلیل این محبوبیت به عنوان نماینده سینمای هندوستان در جایزه اسکار نیز معرفی شد. گرچه نتوانست به فهرست نهایی نامزدها راه پیدا کند.

اس شانکار S. Shankar از کارگردانان پرفروش هند و دریافت کننده بالاترین دستمزدهای کارگردانی در این کشور، هندی 2 را همانند فیلم اول کارگردانی خواهد کرد. در زمان ساخت فیلم اول شانکار در ابتدای دوران کاری خود بود و این فیلم که نویسندگی فیلمنامه و داستان آن نیز توسط خودش انجام داده شده بود، جهش بزرگی در کارنامه فیلمسازی او ایجاد کرد و شانکار را به رده بالای فیلمسازان هندی تامیل زبان قرار داد.

وی در نوشتن فیلمنامه این فیلم از کمک بی جیاموهان، کابیلان وایراموتو و لاکشمی ساراوانا کومار استفاده کرد.

در فیلم هندی 1996 کمال حسن Kamal Haasan از بازیگران بزرگ سینمای تامیل زبان که در آن زمان 38 ساله بود در دو نقش سناپاتی ملقب به هندی و پسرش چاندرو بازی کرد. او این بار نیز در آستانه 70 سالگی بار دیگر نقش شخصیت انتقام جو و عدالت‌طلب سناپاتی را بازی خواهد کرد.

این بار و در این فیلم کجال آگراوال، سیذارت، اس جی سوریا، راکول پریت سینگ، پریا بهاوانی شانکار، ندومودی ونو، گلشن گرور به همراه دو بازیگر انگلیسی به نام‌های جیسون لمبرت و بندیکت گرت در کنار کمال حسن ایفای نقش کرده‌اند.

سرگذشت انتقام جو

در فیلم هندی 1996 با شخصیت سناپاتی آشنا شدیم. یک کهنه سرباز ارتش هند که مسئول قتل تعدادی از نیروهای حکومتی و کارمندان ادارات بود. او کسی بود که به دلیل گسترش فساد و زد و بند و رانت در دولت‌های محلی و فدرال و ظلم و ستم و حق‌کشی این افراد، دست به اسلحه برد و سعی کرد با کشتن و حذف آن‌ها، راه گسترش عدالت و برابری را در هند باز کند.

در برابر او پسرش چاندرو قرار داشت که این عدالت‌طلبی پدر را برنتابیده و از جوانی از وی جدا شده بود. او حالا به یکی از ماموران فاسد دولتی تبدیل شده بود. در انتهای فیلم اول، سناپاتی پس از دیدن ظلم و تعدی پسرش، او را نیز کشت و ظاهرا خودش نیز در انفجار کشته شد. در سکانس پایانی فیلم اول او از هنگ کنگ با کارآگاه کریشناسوامی تماس گرفت و گفت که اگر باز هم به او نیاز باشد، سناپاتی برخواهد گشت.

بازگشت انتقام جو

در فیلم هندی 2می‌بینیم: سال‌ها از حضور سناپاتی در هنگ کنگ می‌گذرد. او از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با جوانی آشنا می‌شود که به فساد و تباهی حکومت هند اشاره می‌کند. سناپاتی احساس می‌کند که کشور باز هم به حضور الهه انتقام‌جوی عدالت نیاز دارد. او دوباره برای بازگشت به وطن شال و کلاه می‌کند. این بار او پیرتر ولی باهوش‌تر و مرگبارتر است.

کارگردان پرکار و موفق

شانکار شانموگام (متولد 17 اوت 1963)، با نام S. Shankar یک فیلمساز هندی است که عمدتاً در سینمای تامیل زبان این کشور کار می کند. او یکی از پرکارترین و پردرآمدترین کارگردانان سینما در هند است و فیلم‌های او معمولاً به مسائل اجتماعی معاصر و نقد جامعه و حکومت با استفاده از آخرین فن‌آوری هنری و VFX می‌پردازد . او تاکنون برنده یک جایزه ملی فیلم، چهار جایزه Filmfare South‌ و شش جایزه فیلم دولتی تامیل نادو شده است.

او اولین کار خود را به عنوان کارگردان در فیلم جنتلمن (1993) انجام داد که برای آن جایزه بهترین کارگردانی فیلم فیر و جایزه بهترین کارگردانی فیلم دولتی تامیل نادو را به دست آورد. شانکار معمولاً با آهنگساز آر.رحمن -برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی و آهنگ در سال 2009- همکاری می کند و هر دوی آنها بیش از 11 فیلم را با هم ساخته اند.‌

دو فیلم هندی (1996) و مدالوان (1999) او که به مسائل اجتماعی و سیاسی می پردازند، از نظر تجاری بسیار موفق بودند و همچنین توسط هند برای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان ارائه شد ، اما هیچ یک نامزدی کسب نکردند.‌

همچنین فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی او Anniyan با بازی ویکرام در نقش سه شخصیت متمایز در سال 2005 با موفقیت بسیار انتقادی و تجاری مواجه شد. بعد از آنیان، شانکار با راجینیکانث -بازیگر مطرح تامیل زبان- در سیواجی (2007)- گران ترین فیلم هندی در آن زمان- همکاری کرد . او با دریافت دستمزد 100 میلیون روپیه برای این فیلم رکورد دریافت دستمزد کارگردانی هند را شکست. این فیلم به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تامیل در آن زمان و پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شد .‌

او دوباره با راجینیکانث برای فیلم علمی-تخیلی Enthiran (2010)‌ همکاری کرد، که دوباره در آن زمان پرفروش‌ترین فیلم تامیل شد. همچنین دنباله آن 2.0 (2018) نیز به پرفروش‌ترین فیلم هندی سال 2018، هفتمین فیلم پرفروش هند و دهمین فیلم هندی پرفروش در سراسر جهان تبدیل شد .‌

فیلم Indian 2 را چطور آنلاین تماشا کنیم؟

این فیلم درام اکشن و پرحادثه برای تماشای آنلاین علاقه‌مندان به سینما توسط VOD پلانو با دوبله فارسی و بالاترین کیفیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

فیلم‌های مرتبط با هندی 2

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟