فیلم فیلم هندی لئو Leo 2023

فیلم هندی لئو

Leo 2023
7.5/10
5 مناسب برای بالاتر از 18 سال

فیلم هندی لئو (Leo) ساخت 2023 در ژانر اکشن، تریلر و درام است. در این فیلم پارتی (با بازی جوزف ویجی) پس از مقابله با گروهی از دزدان در کافه خود در رسانه ها معروف میشود و مورد توجه سرکرده‌های کارتل مواد مخدر قرار میگیرد. آنها گمان پارتی همان لئو داس عضو جدا شده آنها است. فیلم سومین قسمت از فرانچایز لوکی ورس به کارگردانی لوکش کاناگراج است و اقتباسی است از فیلم تحسین شده‌ی «تاریخ خشونت».

فیلم هندی لئو؛ معرفی یک قهرمان در کافه

فیلم هندی لئو سومین قسمت از فرانچایز LCU یا همان لوکی ورس (Lokiverse) است که در آن داستان پارتی (Parthi) صاحب کافه‌ای در کشمیر دنبال می‌شود. او که به اخلاق و مردمداری معروف است و نجات دهنده حیوانات هم هست از سوی گروهی گانگستری به سرکردگی هارولد مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که گمان می‌کنند او لئو، پسر گمشده آنتونی، برادر او است. فیلم در فضایی اکشن و تریلر داستان خود را بیان می‌کند و همانند دو قسمت پیشین با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است. سه گانه‌ای این فرانچایز پر طرفدارترین فیلمها به زبان تامیل در ژانر تریلر هستند.

فیلم لئو را اقتباسی از فیلم تریلر و تحسین شده‌ی «تاریخ خشونت» (A History of Violence) ساخت سال 2005 است. این فیلم به کارگردانی دیوید کراننبرگ نامزد دو جایزه اسکار بود و در جشنواره دیگری هم مانند بفتا خوش درخشید. فیلم تاریخ خشونت هم به نوبه خود اقتباسی از رمانی گرفیکی به همین نام به قلم جاش واگنر بود.

درباره خط داستانی فیلم هندی لئو

پارتیبان یا به اختصار همان پارتی (Parthi) پس از اینکه با گروهی از اراذل و اوباش در کافه‌اش درگیر می‌شود و دزدان را در همان کافه‌ی خودش تار و مار میکند مورد توجه رسانه‌ها قرار میگیرد و در این میان هارولد، سرکرده یک باند مواد مخدر شک میکند که او‌ لئو داس پسر برادرش آنتونی است. تبهکاران سعی در کشف حقیقت میکنند و پارتی را تعقیب میکنند و این امر چالشی بزرگ ایجاد میکند که در نهایت به مقابله پارتی با گانگسترهای مواد مخدر ختم میشود.

ویجی در نقش لئو داس در فیلم هندی لئو

ستارگان فیلم هندی Leo

  • جوزف ویجی (Joseph Vijay) در نقش پارتی و کاراکتر اصلی فیلم یا همان لئو داس
  • کمال حسن در نقش مأمور ویکرام (در فیلم تنها صدای ویکرام را خواهیم شنید)
  • سانجای دات (Sanjay Dutt) آنتونی داس را بازی کرده است.
  • آرجون ساجرا (Arjun Sarja) در نقش هارولد داس
  • تریشا کریشنا (Trisha Krishnan) نقش همسر لئو داس را بازی میکند
  • پریا آناند (Priya Anand) در نقش پریا اندروز ظاهر شده است

نکته جالب اینکه فیلم در ابتدای پروژه با توجه به اینکه ویجی 67 مین نقش اصلی خود را بازی میکرد، به صورت آزمایشی Thalapathy 67 نام گرفت و بعدا نام رسمی آن اعلام شد.

درباره فرانچایز Lokiverse

LCU یا همان جهان سینمایی لوکی امتیاز رسانه‌ای هندی است که به زبان تامیل در ژانر تریلر و اکشن خلق شده خلق شده است و کارگردان آنها لوکش کاناگراج است و پرفروشترین فیلمهای اکشن تامیل و هندی لقب گرفته‌اند. فهرست این فیلمها به این شرح است:

  • Kaithi ساخت 2019‌
  • Vikram ساخت 2022
  • فیلم هندی لئو (Leo) ساخت 2023

فضای کلی LCU درگیری بین افسران وظیفه شناس و شرافتمند است با کارتل های مواد مخدر در جنوب هند. نکته جالب اینکه نام این فرانچایز توسط طرفداران این سری از فیلمها ابداع شد. آنها بعد از انتشار فیلم ویکرام نام Lokesh Cinematic Universe را ابداع کردند و این عنوان ترند شد. کارگردان اثر هم آن را دوست داشت و پذیرفت.‌ لوکی (Loki) اسم مستعار کارگردان بود.

ادامه فرانچایز بعد از لئو

مطابق شنیده ها لوکی ورس بعد از فیلم هندی لئو قرار است با 3 عنوان اصلی و یک اسپین آف به شرح زیر ادامه پیدا کند:

  • Kaithi 2 که دنباله اولین فیلم این فرانچایز است
  • Vikram 2 ادامه داستان ماموری قهرمان و وظیفه شناس به نام ویکرام
  • Leo 2 ادامه داستانهای لئو داس که احتمالا این فیلم در سال 2025 ساخته شود‌
  • Rolex به عنوان یک اسپین آف ساخته خواهد شد و شخصیتی فرعی را مورد توجه قرار میدهد.

سخن آخر

به نظر میرسد کارگردان اثر در خلق یک جهان اختصاصی با کاراکترهای اکشن، تریلر از جنس بالیوودی موفق ظاهر شده است و توانسته است مخاطبان را راضی نگه دارد. این فرانچایز هم اکنون در میانه راه است و تا الان موفقترین اکشن-تریلر هندی در زبان تامیل نام گرفته است. پلانو شما را به تماشای آنلاین فیلم دعوت میکند.

فیلم‌های مرتبط با فیلم هندی لئو

دیدگاه‌ها
دریافت اعلان notif

مـی‌خــواهیــد در جـریـــان به‌روزترین اخبار سینما باشید؟